جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

شروع قانونی و اصولی کسب و کار آنلاین با جواز کسب و کار اینترنتی

شروع قانونی و اصولی کسب و کار آنلاین با جواز کسب و کار اینترنتی

همه کسب و کار های فعال در فضای وب و اینترنت از این پس بر اساس آخرین مصوبه اعلامی می بایست جواز کسب و کار اینترنتی دریافت کنند. اما از کجا می توان این مجوز را گرفت و چگونه برای دریافت این مجوز می توانید اقدام کنید؟ موضوعی است که در ادامه به بررسی بیشتر آن خواهیم پرداخت.

کد یکتا جواز کسب و کار اینترنتی چیست ؟

این کد برای کسب و کارهای مجازی نیز صادر می شود. کد یکتا یک شماره صادر شده از سوی سازمان ملی مجوز ها است. برای صدور کد یکتا مجوز کسب و کار اینترنتی لازم است ابتدا در سامانه درگاه ملی مجوز ها ثبت نام مربوط به دریافت کد یکتا را انجام دهید. کد یکتا برای مسائل مختلفی صادر می شود و برای هر کسب و کار یک کد منحصر به فرد است، بنابراین اشخاصی که کسب و کار های مجازی دارند و می خواهند مجوز کسب و کار مجازی دریافت کنند باید شرایط لازم در این زمینه را داشته باشند.

علاوه بر کسب و کار های مجازی و اینترنتی کلیه کسب و کار های حقیقی و حقوقی که به طور حضوری فعال هستند نیز باید کد یکتا بگیرند. کد یکتا برای تمام مجوز ها صادر می شود. در ادامه به بررسی صدور جواز کسب و کار اینترنتی به طور کامل خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

جواز کسب و کار اینترنتی را از کجا می توان دریافت کرد ؟

سامانه درگاه ملی مجوز ها به عنوان تنها درگاه ملی و قانونی صدور کلیه مجوز ها توسط دولت الکترونیک تعیین شده است. از این رو برای دریافت جواز کسب و کار اینترنتی نیز باید وارد این سایت شوید. در واقع کسب و کار هایی مجاز به فعالیت اقتصادی هستند که جواز کسب و کار از سازمان های ذی ربط داشته باشند.

در چند دهه اخیر بازار کسب و کار های اینترنتی رونق بسیاری گرفته است و با همه گیر شدن کرونا به اوج محبوبیت خود رسیده است. حال دستگاه های اجرایی دولت باید به فکر نظم دادن به این نوع کسب و کار ها باشند تا در بستر قانونی بتوانند فعالیت داشته باشند.

بنابراین درگاه ملی مجوز ها که به عنوان نهادی برای ثبت درخواست های مجوز است به عنوان درگاه ملی و قانونی برای ثبت مجوز محسوب می شود.

شرایط متقاضیان دریافت جواز کسب و کار اینترنتی
شرایط متقاضیان دریافت جواز کسب و کار اینترنتی

شرایط متقاضیان دریافت جواز کسب و کار اینترنتی

متقاضیان برای دریافت جواز کسب و کار اینترنتی باید شرایط قانونی زیر را داشته باشند.

  • متقاضی دریافت جواز کسب اینترنتی نباید بدهی مالیاتی داشته باشد، از این رو قبل از هر گونه اقدامی تسویه مالیاتی خود را در اداره مالیات انجام دهید.
  • متقاضی باید مدرک تحصیلی مرتبط با فعالیت مجازی که انجام می دهد ارائه کند یا می تواند کسی را با شرایط عنوان شده معرفی نماید.
  • زمانی که درخواست اخذ جواز کسب و کار اینترنتی را داده اید باید دوره مجازی آموزش احکام تجارت را نیز همان سامانه بگذرانید و در آزمون مربوطه قبول شوید.
  • آقایانی که درخواست صدور جواز کسب و کار اینترنتی را دارند اگر زیر 50 سال سن دارند باید کارت پایان خدمت ارائه دهند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ جواز کسب و کار اینترنتی

مدارکی که برای دریافت جواز کسب و کار اینترنتی لازم است عبارت است از:

  • آدرس محل اقامت
  • گواهی اداره مالیات مبنی بر عدم بدهی مالیاتی
  • گواهی دوره آموزش احکام تجارت
  • کپی کارت ملی شخص حقیقی، شناسه ملی اشخاص حقوقی، پروانه کار یا گذر نامه اتباع خارجی
  • کارت پایان خدمت آقایان
  • برای اشخاص حقوقی هیئت مدیره باید مصوبه ای جهت صدور دارندگان حق امضاء ارائه نمایند.
  • آگهی روزنامه تغییرات شرکت
  • صنوف مشمول ماده 13 قانون نظام صنفی باید پروانه تخصصی یا دیپلم فنی یا مدرک دانشگاهی ارائه نمایید.
  • برای مباشر یا شریک یا شخصی که با شما قرار است کار کند باید کارت مباشرت دریافت کنید از این رو باید کپی برابر اصل کارت ملی مباشر را نیز ارائه نمایید.

چطور جواز کسب و کار اینترنتی را دریافت کنیم ؟

  1. وارد سایت ir شوید.
  2. ثبت نام اولیه را به عنوان شخص حقیقی یا حقوقی انجام دهید. بعد از ثبت نام نام کاربری و رمز عبور به شما پیامک داده می شود.
  3. با نام کاربری و رمز عبور وارد حساب کاربری خود شوید.
  4. در منوی ثبت و پیگیری مجوز کسب و کار اینترنتی مد نظر را انتخاب کنید.
  5. صفحه ای که برای ثبت درخواست مجوز برایتان باز می شود را کلیک کنید.
  6. گام بعدی ثبت نام مربوطه را انجام می دهید دسته بندی اجرایی است. جواز کسب و کار اینترنتی از سازمان صنعت و معدن تجارت صادر می شود و در این مرحله باید در دستگاه اجرائی مربوطه را انتخاب نمایید و اطلاعات مربوطه را ثبت کنید و اتاق اصناف مورد نظر و سازمان تابع و اتحادیه های کشوری و شهرستانی را انتخاب نمایید.
  7. در ادامه باید نوع کسب و کار را انتخاب کنید و نوع درخواست مورد نظر و وضعیت نظام وظیفه متقاضی بررسی شود. اگر متقاضی سرپرست خانواده باشد وضعیت نظام وظیفه وی و وضعیت تأهل وی بررسی خواهد شد.
  8. با ثبت نهایی کد رهگیری، ثبت درخواست مورد نظر را دریافت می کنید. بعد از ثبت نهایی درخواست شما در کارتابل کارشناسان ساززمان صدور مجوز های کشب و کار اینترنتی برای رسیدگی درخواست ارجاع می شود.
  9. در ادامه ثبت نام شما باید در سامانه ir انجام شود. درخواست ثبت شده را در سامانه پیشخوان مجوز ها تکمیل نمایید.
  10. کد رهگیری که بعد از ثبت نهایی مرحله قبل دریافت کرده اید به همراه کد ملی و کد امنیتی و سپس کلیک بر روی ورود وارد حساب کاربری خود شوید.
  11. بعد از ورود به این سامانه در قسمت و در این سامانه گزینه درخواست صدور جواز کسب را انتخاب نمایید.
  12. در این مرحله باید اطلاعات مربوط به پروانه کسب و نوع شخصیت درخواست کننده که حقیقی یا حقوقی است همچنین مدت اعتبار پروانه را نیز در این قسمت باید وارد کنید.
  13. رده بندی شغلی خود را انتخاب کنید.
  14. فایل مدارک اسکن شده را وارد کنید.
  15. کد رهگیری در پایان برای شما صادر می شود و مجوز کسب و کار اینترنتی در نهایت صادر خواهد شد.

نکات کلیدی در اخذ جواز کسب و کار اینترنتی

  • قبل از هر اقدامی مدارک مورد نظر را تکمیل نمایید.
  • ارائه مدارک داشتن تشکیل پرونده مالیاتی
  • ارائه آدرس محل کار یا اقامتگاه قانونی
  • متقاضی محترم باید حداقل سن قانونی را داشته باشد.
  • دوره احکام کسب و کار را الزاماً باید بگذارنید و در آزمون اینترنتی آن قبول شوید.
  • اشخاص فاقد کارت پایان خدمت می توانند گواهی اشتغال به تحصیل ارائه دهند.
  • همچنین تاییدیه توسعه تجارت الکترونیکی را باید از جهت ویژگی کسب و کار اینترنتی دریافت کنید.
  • همچنین دریافت تاییدیه صلاحیت از پلیس نظارت بر اماکن عمومی فراجا

سامانه صدور جواز کسب و کار اینترنتی

درگاه ملی مجوز کسب و کار اینترنتی یک سامانه رسمی دولتی است که کلیه متقاضیان دریافت مجوز باید از این درگاه برای دریافت مجوز اقدام نمایند. این درگاه بالغ بر 2000 نوع مجوز صادر می کند که درخواست کنندگان بر حسب نوع کسب و کار می توانند با توجه به مشاغلی که در آن فعالیت دارند برای دریافت این مجوز اقدام کنند.

هزینه و زمان دریافت جواز کسب و کار اینترنتی

با توجه به اینکه مشاغل گوناگونی می توانند مجوز خود را از این درگاه درخواست دهند با توجه به تعرفه سازمان صادر کننده جواز هزینه نهایی پرداختی مشخص خواهد شد. بر اساس مجتمع ثبتی بین الملل درصد راهنمایی دقیق برای شما همراهان عزیز ترتیبی را فراهم آورده تا بتوانید استعلام هزینه جواز را دریافت کنید. با توجه به اینترنتی بودن روند کار سرعت در دریافت مجوز ها از درگاه ملی مجوزات بالا رفته است اما مدت زمان دقیقی نیز در این خصوص نمی توان ارائه داد.

نتیجه گیری: جواز کسب و کار اینترنتی یکی از ملزومات فعالیت و تجارت در فضای وب است و نوعی اعتبار برای کسب و کار های مجازی خواهد بود. اصلی ترین مواردی که برای دریافت این مجوز دارد را پیش از این خواندید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با کارشناسان ما در این زمینه راهنمایی دریافت کنید. مجتمع ثبتی بین الملل با کارشناسان متخصص بر حسب نوع فعالیت مجازی و نوع کسب و کار اینترنتی که دارید مجوز مرتبط را برای شما اخذ خواهد کرد تا از این پس کاربران اینترنتی می توانند همانند یک کسب و کار حقیقی اعتبار قانونی داشته باشند و از مزایایی که برای دارندگان جواز تعیین شده است بهرمند شوند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها