جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

سامانه جواز کسب در کرج

سامانه جواز کسب در کرج

داشتن مجوز کسب و کار برای مشاغل آزاد الزامی است از این رو برای اینکه زیر نظام مالیاتی و تحت نظارت های دولتی ناهنجاری های اقتصادی ایجاد نشود تنظیم قوانین صدور جواز و دریافت جواز کسب برای مشاغل صنفی از اهمیت به سزایی برخوردار است. اخذ جواز در کرج برای افرادی که تمایل به فعالیت در مشاغل آزاد دارند الزامی است.

کرج یکی از شهرهای مرکزی ایران است و به دلیل مجاورت با تهران از موقعیت مناسبی برای دریافت مجوز برخوردار هستند از این رو اشخاص حقیقی و حقوقی برای راه اندازی واحد های صنفی موظف هستند جواز کسب داشته باشند. در ادامه خواهید خواند چگونه می توانید در کرج جواز کسب بگیرید.

شرایط دریافت جواز کسب اینترنتی در کرج

پیش از این، روند اخذ جواز به صورت حضوری و با مراجعه به اتحادیه ها و بعد از کاغذ بازی اداری طولانی انجام می شد؛ اما در حال حاضر به راحتی می توان از طریق سامانه هایی که دولت برای ثبت نام و تشکیل پرونده در نظر گرفته است برای دریافت پروانه کسب اقدام کرد.

برای تشکیل پرونده اینترنتی جواز کسب لازم است اجاره نامه کد رهگیری دار یا سند رسمی ملک با موقعیت تجاری یا اداری ارائه نمایید.

کسب و کار های اینترنتی نیز می توانند با ارائه مدارک و انجام مراحلی جواز کسب و کار اینترنتی را کسب کنند. برای صدور جواز کسب باید تشکیل پرونده با توجه به قوانین از پیش تعیین شده انجام شود. مثلاً افرادی که در مشاغل فنی می خواهند فعالیت داشته باشند، شرایط دریافت جواز در موضوعات فنی، داشتن مدرک از فن و حرفه ای است.

اشخاصی که می توانند درخواست جواز کسب در کرج را بدهند باید شرایطی از قبیل: حداقل سن قانونی، کارت پایان خدمت، کد اقتصادی، تایید محل مورد نظر از نظر بهداشت، ایمنی محیط، داشتن حداقل متراژ و سایر شرایطی که در سامانه صدور مجوز های کسب و کار قید می شود را داشته باشند.

سامانه تشکیل پرونده جواز کسب

دبیرخانه هیئت عالی نظارت بر سازمان های صنفی کشور، مهمترین سازمانی است که در خصوص تشکیل پرونده جواز کسب تصمیم گیری می کند. از این رو سامانه ای را تحت عنوان ایرانیان اصناف دولت الکترونیک تعریف کرده است.

البته این سامانه خود مرجع رسیدگی کننده به درخواست های جواز کسب است و در سایت درگاه ملی مجوز ها بر حسب کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید یا جواز آن را بگیرید شرایط و مدارکی اعلام می شود که بعد از تکمیل مدارک خواسته شده و قید همه شرایط، در همین سامانه ثبت نام خود را انجام دهید.

تشکیل پرونده از طریق ثبت نام اینترنتی مرحله به مرحله با توجه به حقیقی یا حقوقی یا خارجی بودن متقاضی انجام خواهد شد و برخی اطلاعات به صورت اینترنتی استعلام خواهند شد.

قوانین اخذ جواز کسب برای خانم ها در کرج
قوانین اخذ جواز کسب برای خانم ها در کرج

قوانین اخذ جواز کسب برای خانم ها در کرج

خانم ها به طور کلی در برخی مشاغل نمی توانند وارد شوند، مشاغلی مانند: تعمیرات خودرو، به دلیل دشوار بودن. جواز کسب برای خانم ها در اینگونه مشاغل در صورتی صادر می شود که یک آقا به عنوان مباشر معرفی شود.

اما در اکثر مشاغل اخذ جواز کسب برای خانم ها بلامانع بوده تنها در برخی مشاغل آن هم با معرفی یک آقا به عنوان مباشر و داشتن شرایط عمومر اخذ جواز کسب می توانند جواز کسب دریافت کنند.

مدارک لازم  برای اخذ پروانه کسب در کرج

وجود شرایط و مدارک زیر از جمله موارد الزامی برای اخذ جواز کسب در کرج هستند.

  • ارائه اجاره نامه، مبایعه نامه، صلح نامه، هبه، قرارداد مشارکت یا هر نوع قرارداد رسمی یا عادی مبنی بر احراز مالکیت مطابق عرف محل می باشد.
  • باید گواهی دوره آموزشی که مبنی بر آموزش احکام تجارت و اصول اداره کسب و کار می باشد را دریافت و ارائه نمایید.
  • اتباع ایرانی کارت ملی و اتباع خارجی پروانه کار یا گذرنامه خود را می توانند جهت صدور جواز کسب ارائه دهند.
  • ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت موقت یا دائم از خدمت نیز یکی از مدارک ضروری برای صدور جواز است.
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه
  • برای برخی مشاغل ارائه مدرک تحصیلی اهمیت دارد.
  • برای برخی مشاغل لازم است گواهی بهداشت صادر شود.
  • کد اقتصادی و ارائه مدارک تسویه حساب مالیاتی
  • ارائه 12 قطعه عکس
  • در صورت حقوقی بودن ارائه مدارک رسمی شرکت

روند اخذ جواز کسب در کرج

پیش از این به بررسی نحوه صدور جواز کسب پرداخته شد. اما به طور کلی ابتدا باید وارد سامانه درگاه ملی مجوز ها شوید و در این سامانه درخواست خود را ثبت نمایید تا بررسی انجام شود.

بعد از تایید سامانه ایرانیان اصناف نیز درخواست را بررسی خواهد کرد. سپس مدارک به سازمان مربوطه پست خواهد شد. در صورت نبود اشکالی باید به صورت آنلاین دوره های اصناف را شرکت کنید و بعد از گرفتن مدرک اصناف و پرداخت هزینه های حق عضویت و …. جواز کسب برای شما صادر خواهد شد.

هزینه و مدت اعتبار جواز کسب در کرج

هزینه های جواز کسب شامل هزینه پست، هزینه پرداخت کلاس ها، هزینه آزمون، هزینه جواز و حق عضویت در اتحادیه از جمله آنهاست که اشخاص باید حتما برای دریافت مجوز پرداخت کنند. مبلغ موارد فوق بر اساس آخرین تعرفه اتحادیه ها محاسبه خواهد شد از این رو پیش از هر چیزی استعلام هزینه را از کارشناسان ثبتی بین الملل دریافت کنید.

مدت اعتبار جواز کسب در کرج برای جواز های موقت یک ساله و برای جواز های دائمی پنج ساله است که بعد از اتمام اعتبار جواز می توانید به راحتی برای تمدید آن اقدام کنید.

جمع بندی: دارندگان جواز کسب از امتیاز های فوق العاده داشتن مجوز می توانند استفاده کنند. شما حتی بعد از گرفتن جواز کسب می توانید برند ثبت کنید یا وام دریافت کنید برای اطلاعات بیشتر و اخذ جواز کسب هم اکنون با کارشناسان ثبت بین الملل تماس حاصل نمایید. پیشنهاد می کنیم مشاوره رایگان ما را به هیچ عنوان از دست ندهید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها