جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

نحوه اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران

نحوه اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران

گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران از آن دسته گواهی هایی است که پس از آنکه شرکت به ثبت رسید برای نشان دادن مهارت فنی و ایمنی حین کار بر اساس دستگاه ها و محیط تولیدی ارائه می شود. از این رو باید دقت کافی را برای اخذ آن به کار برد زیرا عدم پرداختن به آن باعث می شود تا نتوانید در حیطه کاری خود فعالیت کنید. در ادامه نکات تخصصی در این خصوص را ارائه خواهیم کرد با ما همراه باشید.

صلاحیت ایمنی کار پیمانکاران (HSE) چیست؟

گواهینامه صلاحیت ایمنی کار مجوزی است که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به متقاضیان این امر اعطا می شود. در واقع پس از ثبت شرکتهایی با موضوع فعالیت پیمانکاری، خدماتی و تولید دریافت گواهی صلاحیت برای مشاغل با سپری کردن دوره های آموزشی و تخصصی که وزارت کار آن ها را مشخص می کند انجام می شود. این گواهی برای واردی مانند شرکت در مناقصات و مزایدات امری الزام به حساب می آید. داشتن این گواهی به منزله داشتن توانایی فنی و اجرایی خدمات است.

گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران برای شرکتهایی که دارای پروژه فعال هستند الزامی است حال این پروژه ها دولتی باشند یا غیردولتی. نکات و اصولی که برای اعضا و کارکنان در یک کارگاه یا شرکت به جهت ایمن سازی فضای کار انجام می گیرد می تواند در کنار رتبه بندی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مدارک پیمانکاری و دیگر موارد مورد نیاز برای فعالیت شرکت ارائه شود.

داشتن گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران این امکان را فراهم می کند تا نیروی کار فعال در محیطی بدون خطر فعالیت کنند از این رو پرداختن به این موضوع قبل از هر اقدام تولیدی امری الزامی است.

صلاحیت ایمنی کار پیمانکاران (HSE) چیست؟

مزیت های اخذ گواهی صلاحیت ایمنی کار

همه پیمانکاران چه در حوزه دولتی و چه خصوصی باید گواهی صلاحیت را پس از اقدام برای اخذ رتبه شرکت درخواست کنند. دلیل این امر نیز واضح است زیرا کارفرمایان بدون داشتن این گواهی این امکان را ندارند که در مناقصات و مزایدات شرکت کنند بدین جهت متقاضیان و تولید کنندگان با در دست داشتن مدارک شرکت و یا به صورت حقیقی می توانند این جواز را درخواست کنند. عدم انجام امر اخذ گواهی صلاحت باعث از بین رفتن نظارت بر عملکرد کارگاه ها و ایجاد نقص و ناامنی در هنگام کار می شود.

همچنین پیمانکاران در صورت عدم اخذ گواهی صلاحیت این امکان را از خود ساقط می کنند که پروژه فعال و قابل انجام را نتوانند متقبل شوند و آن را به مرحله اجرایی برسانند. این روزها برخی از پیمانکاران در مسائل ایمنی و نیز سلامت در محیط کار  چشم پوشی هایی را انجام می دهند که این موضوع خود باعث بروز حوادثی غیرقابل جبران برای اشخاص و کارگاه می شود.

برای عدم ایجاد این نوع موارد وزارت کار و رفاه اجتماعی و همچنین انجمن های صنفی مرتبط با ایمنی و بهداشت اقدام به برگزاری دوره های آموزشی برای فعالان و تولید کنندگان تعبیه کرده که خود تسهیل کننده امور خواهد بود.

همچنن با دارا بودن این گواهی می توانید از مزیتهایی مانند دریافت تاییدیه امنیت کار و پروژه ها بهره ببرید که خود می تواند نشانه اعتماد مشتریان به همکاری با شما را فراهم کند. این گواهی همچنین اعتبار زیادی را به کسب و کارتان خواهد بخشید به طوری که می توانید با تکیه بر آن پروژه های دولتی و خصوصی را در کشور اتخاذ کنید.

گواهی صلاحیت ایمنی تا چه زمانی اعتبار دارد؟

پس از آنکه رتبه شرکت را درافت کردید حال نوبت به آن می رسد که گواهی صلاحیت ایمنی را دریافت کنید . شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که پس از اخذ گواهی صلاحیت پیمانکاران تا چه زمانی می توانید از آن بهره ببرید؟ آیا امکان تمدید این گواهی وجود دارد؟ باید بگوییم تا بدانید پس از آنکه گواهی را دریافت کردید تا 2سال می توانید از اعتبار آن استفاده کنید. پس از گذر زمان اعتبار، گواهی شما منقضی شده که باید در صورت فعال بودن در آن صنف تمدید گواهی را انجام دهید.

برای تمدید گواهی باید تمام مراحلی را که از قبل پیموده اید را در بخش اطلاعات پنل کاربری با ذکر اطلاعات شرکت و سهامداران و نیز آگهی تغییرات شرکت در سامانه بارگزاری کنید. در صورتی که می خواهید گواهی را تمدید کنید ملزم به داشتن پروژه فعال هستید و متقاضی باید در کلاس های آموزشی مرتبط با زمینه فعالیت شرکت کرده باشد تا برای بازرسی بازرسین محرز شود که شما مشغول به فعالیت در صنف خود هستید.

مدارک لازم برای اخذ گواهی صلاحیت ایمنی پیمانکاران

  • ارائه مدارک مرتبط با شرکت شامل اساسنامه، شرکتنامه، تقاضانامه
  • مدارک مورد نیاز برای هویت اعضای شرکت(سهامداران، مسئولین ایمنی و کارگران)
  • تسلیم اظهارنامه مالیاتی شرکت
  • تسلیم سند ملکی یا اجاره نامه محل شرکت
  • تسلیم مدارک کارگاه فعال در زمینه تولید
  • ارائه فیش های واریزی برای سپری کردن دوره های مرتبط
  • ارائه لیست بیمه کارمندان و کارگران تولیدی به همراه فیش حقوقی
  • ارائه کد اقتصادی شرکت

نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

نحوه دریافت گواهینامه تایید صلاحیت ایمنی

یک نماینده را در شرکت باید برای دریافت تاییدیه صلاحیت ایمنی انتخاب کنید، این نماینده باید به همراه مدارک مرتبط به انجمن های صنفی و بهداشت با فرم هایی که برای تایید صلاحیت تعبیه شده به همراه فیش های واریزی با توجه به مبالغی که در سایت کانون انجمن ایمنی برای تشکیل پرونده صلاحیت پیمانکاران به کانون مراجعه کند.

این گ.اهی سندی است تا بتوانید با تکیه بر آن در مناقصات شرکت کنید. برای دریافت تاییدیه معرفی شخص برای سپری کردن دوره های بهداشت و ایمنی الزامی است. اگر یک پروژه فعال، مسئول ایمنی با دارا بودن مدرک معتبر و آموزش در زمینه دوره های ایمنی ریسک های خطر در محیط کارگاهی را بررسی می کند و در صورت ارائه مدارک درست و اصلاحی با تایید آن ها از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به سایت مراجعه کرده و ثبت نام های لازم را پیش می برد. تمامی مدارک از جمله مدارک هویتی اعضای شرکت و مدیرعاملو نیز قرارداد پروژه باید به همراه لیست بیمه کارکنان بارگزاری شود.

سامانه بازرسی و درخواست گواهی صلاحیت به نشانی svcc.mcls.gov.ir است که تمامی مدارک باید در آن سامانه بارگزاری شود.

در صورتی که نقصی در پرونده و مدارک ارسالی باشد باید آن را برطرف و سپس مدارک درست را بارگزاری کنید تا در صف بررسی کارشناسان قرارگیرد.

پرونده شما پس از ارسال به کمیته تشخیص صلاحیت ارجاع می شود که این کمیسیون مشمول معاون روابط کار، بازرس اداره کار، رئیس تحقیقات فنی، نماینده کانون صنف فعال شما و نمایندگان بهداشت استان است که تمامی جوانب مدارک و پرونده تشکیل شده متقاضی را بررسی می کنند.در صورتی که تمامی مفاد و شرایط صلاحیت را دارا باشید نظر به ارائه گواهی صلاحیت برای شما ارسال می شود.

البته موضوع به همین سادگی نیز پیش نمیرود و باید تمامی تخصص کافی را در این راستا داشته باشید زیرا یک خطا می تواند شما را از اهدافتان دور کند.

بدین سان مجتمع ثبتی بین الملل پدید آمده تا با مشاوره های تخصصی و با توجه به تخصصی که در طی سال ها خدمات خود به مشتریان کسب کرده راهنما و پشتیبان شما در عرصه تایید صلاحت و تولید باشد. بهتر است بداند مشاوره حقوقی در این مجتمع کاملاً رایگان بوده و دیگر نیازی به مراجعه افراد دیگر برای شما نیست. ما در تمامی مسیر تحقق اهدافتان همراه شماییم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها