جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

شرایط افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز

شرایط افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز

2.یکی از شرکت های فعال در دنیای تجارت امروز شرکت های فروش دستگاه پوز هستند. این شرکت ها همان طور که می دانید با مجوز های قانونی می توانند در قالب شرکت تاسیس شوند و فعالیت داشته باشند اما بر اساس آخرین شرایط قانونی اعمال شده این شرکت ها باید حداقل یک میلیارد تومان سرمایه داشته باشند. بر این اساس شرکت هایی که به تازگی در این زمینه تاسیس می شوند نمی توانند با حداقل یک میلیارد تومان شرکت ثبت کنند. از سوی دیگر شرکت هایی که قبلاً تاسیس شده اند باید در حداقل زمان ممکن برای افزایش سرمایه اقدام نمایند. از سوی دیگر یک میلیار ریال مبلغ بالایی است و خیلی از شرکت ها امکان این افزایش سرمایه را به صورت نقدی ندارند از این رو می خواهیم در این مطلب به شما بگوییم چگونه می توانید افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز را انجام دهید.

روش های افزایش سرمایه شرکت دستگاه پوز

شما به دو طریق می تواند افزایش سرمایه شرکت را انجام دهید. اگر از نظر تأمین سرمایه مشکلی ندارید پیشنهاد می کنیم افزایش سرمایه نقدی داشته باشد و در غیر این صورت افزایش غیر نقدی راهکار منطقی تری می باشد. در افزایش سرمایه نقدی سهامداران باید مبلغی را که به عنوان سرمایه تعیین کرده اند و هر یک بخشی از آن را دارند تأمین کنند که این مبلغ باید در حساب شرکت قرار گیرد.

اما در افزایش سرمایه غیر نقدی روش افزایش سرمایه قدری متفاوت است. سرمایه غیر نقدی در واقع دارایی های شرکت محسوب می شوند، شرکت های فروش دستگاه پوز می توانند دستگاه های پوز خود را به عنوان سرمایه تعیین کنند، برای این کار لازم است کارشناس رسمی دادگستری معادل دستگاه پوز را نیز اعلام نماید. پس یکی از رایج ترین روش های افزایش سرمایه، افزایش سرمایه به صورت غیر نقدی است که این امکان برای شرکت ها فروش دستگاه پوز نیز وجود دارد.

افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز یک راه حل قانونی درست است که می تواند به شما در این زمینه کمک کند.

مدارکی که برای افزایش سرمایه شرکت دستگاه پوز لازم است

  • آگهی تاسیس شرکت
  • آخرین آگهی تغییرات شرکت
  • دو نسخه از صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده
  • مدارک هویتی سهامداران
  • گواهی کارشناسی صورت گرفته نسبت به سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز
  • دو نسخه از پذیرش نهایی ثبت نام صورتجلسه در سامانه ثبت شرکت ها

روند کامل افزایش سرمایه شرکت ارائه دهنده خدمات دستگاه پوز

1. گام اول: ابتدا باید در خصوص افزایش سرمایه مجمع عمومی فوق العاده برگذار شود. تغییرات افزایش یا کاهش سرمایه شرکت ها باید در مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل اعضاء صورت گیرد.

2. گام دوم: باید برآورد قیمتی دارایی های واگذار شده شرکت دستگاه پوز توسط کارشناس دادگستری انجام شود، لذا باید درخواست مربوطه را از سازمان قوه قضاییه انجام دهید و بعد از ثبت درخواست کارشناسی، کارشناس مربوطه برای بررسی معادل نقد دارایی های غیر نقدی بررسی های لازم را انجام دهد و در نهایت گواهی مبنی بر ارزش نقدی دارایی های غیر نقدی باید توسط کارشناس رسمی دادگستری صادر شود.

3. گام سوم: صورتجلسه مربوطه در مجمع عمومی فوق العاده باید تنظیم شود و در دو نسخه به امضاء اعضاء سهامدار شرکت برسد.

4. گام چهارم: در صورتی که شرکت دستگاه پوز از جمله شرکت های فعالی در زمینه بورس است باید این صورت جلسه به تایید رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار برسد.

5. گام پنجم: در این گام باید ثبت صورتجلسه در سامانه ثبت شرکت ها انجام شود بدین منظور وارد سایت اداره ثبت شرکت ها شوید و در قسمت تغییرات شرکت تغییرات مبنی بر سرمایه را انجام دهید. سپس باید عنوان صورتجلسه را انتخاب کنید و گام به گام اطلاعات مربوطه را در سامانه ثبت نمایید. در گام آخر اگر اطلاعات را به درستی وارد کرده باشید ثبت نهایی را انجام دهید. در ثبت نام سامانه ای کد پیگیری به شما ارائه می شود. سپس مدارک لازم را باید به اداره ثبت شرکت ها پست نمایید و در نهایت گواهی ثبت تغییرات افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز صادر می شود و تغییرات مربوطه ثبت می شود.

 

روش های افزایش سرمایه شرکت دستگاه پوز
روش های افزایش سرمایه شرکت دستگاه پوز

شرایط لازم برای انجام افزایش سرمایه شرکت دستگاه پوز

  • لیست دارایی های غیر نقدی
  • تشکیل مجمع با حداقل نصاب قانونی که برای شرکت تعیین شده است.
  • تنظیم صورتجلسه مربوطه
  • دریافت گواهی کارشناسی از کارشناس رسمی دادگستری

افزایش سرمایه شرکت دستگاه پوز مزایا و معایب آن

مزایای افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز؛

  • بدون آورده ای جدید می توانید افزایش سرمایه داشته باشید.
  • اعتبار قانونی شرکت را افزایش می دهید.
  • فرایند افزایش سرمایه به راحتی انجام می شود.
  • سود حاصل از افزایش سرمایه به سهامداران تعلق می گیرد.

معایب افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز؛

  • اگر دارایی شرکت با ارزش بالاتری ارزیابی شود ارزش سهام شرکت به مرور کاهش پیدا خواهد کرد.
  • قدرت نقدینگی شرکت با تبدیل سرمایه غیر نقد به عنوان سرمایه شرکت موجب کاهش قدرت نقدینگی شرکت می شود.

جمع بندی: همان طور که پیش از این نیز اشاره داشتیم شرکت های فروش دستگاه پوز بر اساس آخرین مصوبات صادر شده موظف هستند این افزایش سرمایه را انجام دهند. حال ما در مجتمع ثبتی بین الملل برای سهولت این موضوع پیشنهاد می کنیم افزایش سرمایه غیر نقدی شرکت دستگاه پوز را انجام دهید و در این راه راهنمای شما همراهان عزیز خواهیم بود. لذا می توانید برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با کارشناسان و متخصصان ما در ثبت بین الملل تماس حاصل نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها