جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای ثبت اختراع در تهران

ثبت اختراع در تهران

اختراعات امروزه نقش مهمی در پیشرفت کالاها و خدمات خاص دارد. از این رو به دلیل پیچیده بودن امور ثبت اختراعات موسسه بین الملل با ارائه خدمات و مشاوره رایگان ثبت اختراع در تهران یاری رسان متقاضیان و مخترعین می باشد.

در ادامه در زمینه مدارک و نحوه ثبت اختراع توضیحاتی را ارائه می کنیم تا راهنمای حقوقی و ثبتی شما باشیم.

ثبت اختراع در تهران

ماهیت گواهی ثبت اختراع در تهران را می توان حق امتیاز انحصاری دانست که پس از ثبت در برابر اختراعات ثبت شده به مخترع یا نماینده قانونی اختراع اعطا خواهد شد.

حال بهتر است بدانید که منظور از انحصار چیست؟

این لفظ به معنای برخورداری از تمامی حقوق تعلق گرفته به اختراع بوده که از جانب قانونگذاران و ادارات مالکیت صنعتی در مدت زمان مشخصی با ایجاد بستری تازه از تولید محصول در اختیار فرد مخصوصی قرار می‌گیرد.

این مورد در زمانی اتفاق می افتد که اختراع ارائه شده، اختراع سودمند باشد و بتوان از آن بهره برداری کرده و آن را در صنعت انجام داد.

ثبت اختراع در واقع یک حقوق خاص می باشد از سویی اختراع می تواند یک کالا یا روند جدیدی را به منظور اجرای فرآیند و ایجاد راهی مناسب و تخصصی برای حل مسائل مرتبط خاصرا در پی داشته باشد.

مزایای ثبت اختراع در تهران

  • حضور در بازارهای مالی
  • قابلیت استفاده از حضور در بنیاد ملی نخبگان
  • حمایت از سوی صندوق پژوهشگران کشور
  • استفاده از تسهیلات شرکت های دانش بنیان
  • کسب سود بیشتر و افزایش سرمایه
  • ابزاری توانا برای مقابله با سودجویان و تقلیدکنندگان از اختراع

اختراعات غیرقابل ثبت اختراع در تهران

  • تمامی کشفیات، نظریات علمی، تمامی روش های ریاضی و آثارهای هنری
  • طرح های طراحی شده و یا قواعد ، روش های انجام کار تجاری و سایر فعالیت های ذهنی
  • روش های تشخیص و معالجه بیماری های پدیدآمده در بین انسان ها یا حیوانات
  • منابع ژنتیک و اجزاء ژنتیک تشکیل دهنده آن ها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید هرکدام

ثبت اختراع در تهران

شرایط ثبت اختراع در تهران

ثبت اختراع در تهران در واقع حاصل تراوشات و افکار ذهنی افراد مخترع یا نمای است که می توان گفت سبب ایجاد یک راه حل جدید برای مشکلات فنی جامعه می گردد و یا در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی ارائه خواهد شد.

بهتر است بدانید اختراعی قابلیت ثبت را دارا می باشد که از  ذهنی خلاق و نوظهور تبلور یافته باشد، اختراعات به صورت کلی باید دارای کاربردی صنعتی باشد و بتوان از آن ها بهره برد. ابتکار جدید یعنی آنچه که در ذهن یا وسایل دیگر که از قبل ثبت شده وجود نداشته باشد و از درک افراد با مدارک تحصیلی معمول قابلیت آنالیز نداشته باشد. این را بدانید که اختراع ارائه شده باید کاربردی باشد و بتوان آن را در آینده بکار برد.

یک اختراع باید دارای موارد ممنوعه نباشد و تمامی قوانین ثبتی و حقوقی را رعایت کرده باشد.

مدارک ثبت اختراع در تهران

  • ارائه رونوشت شناسانامه و کارت ملی
  • ارائه ادعانامه اختراع در تهران
  • ارائه نقشه های فنی اختراع
  • ارائه شماره همراه به نام مخترع یا نماینده قانونی آن
  • تسلیم ایمیل
  • ارائه آدرس و کدپستی ششخص مخترع یا نماینده وی
  • در صورت انجام امور ثبت اختراع در تهران از طریق متقاضی از نوع شرکت ارائه کپی شناسنامه و کارت ملی مدیرعامل

ثبت اختراع در تهران

مراحل ثبت اختراع در تهران

ثبت اختراع به دو روش اعلامی و تحقیقی انجام می شود که در ایران تنها از روش اعلامی برای ثبت اختراع بهره می گیرند که در انجام این روش با ارائه مدارک مربوط به مخترع و اختراع و مواردی که در ادامه به آن ها می پردازیم می توان ثبت اختراع در تهران را انجام دادو خیال خود را از بابت انجام امور تخصصی ثبت اختراع آسوده کرد.

ابتدایی ترین امر برای ثبت اختراع را بدون شک می توان تسلیم اظهارنامه به مرجع ثبت دانست و بر این اساس با در نظر داشتن این مورد که در صورتی که هر شخص زودتر اظهارنامه خود را به اداره مالکیت معنوی نماید حق ثبت اختراع را می تواند برای خود به ثبت رساند. از سویی زمان ارائه اظهارنامه ثبت اختراع معیاری برای برآورد حق تقدم اختراعات نسبت به سایرین محسوب می شود و با ارائه اظهارنامه مربوط به اختراع و مدرک ثبت اختراع مربوطه می توان اقدام کرد و در صورت مشاهده عدم تشابه اختراع با اختراعات دیگر ثبت شده شما با ارائه مدارک خلاف آن را اثبات نماید.

  1. در ابتدا با مراجعه به سامانه اداری اداره کل مالکیت معنوی گام نخست را برمیدارید.
  2. با ارائه اظهارنامه ثبت اختراع در تهران و تکمیل آن گام بعدی را برای ثبت اختراع در تهران برمی دارید را اکه این امر باید تخصصی این کار را انجام دهید. در این زمینه پیشنهاد می شود امر ثبت اختراع را  به تنهایی انجام ندهید و در این مسیر از تخصص کارشناسان مجرب بهره ببرید. زیرا ریزه کاری های انجام این مورد بسیار بالا است که در صورت عدم آشنایی شما را با مشکل مواجه می کند.
  3. سپس با درج اطلاعات خواسته شده در اظهارنامه آن را تکمیل خواهید کرد،در این مواقع مالک اظهارنامه ثبت اختراع در تهران در حقیقت همان شخص مخترع یا نماینده وی می باشد.
  4. در این بین با ارائه مدارک لازم و بارگذاری آن ها می توانید گام ثبت اختراع را انجام دهید. در این زمان موقع آن رسیده که مدارکی که در بالا اشاره کردیم را در سامانه اداره مالکیت بارگذاری کنید. از این رو گردآوری مدارک ثبتی قبل از هر اقدامی امری مهم بوده که باید به آن بپردازید.
  5. با بازبینی تمامی اطلاعات وارد شده در زمینه حقوقی گام بعدی را برای ثبت اختراع خواهید پیمود. این موضوع را باید بدانید که با ارائه مدارک در سامانه و تایید آن ها دیگر امکان ویرایش ان ها وجود ندارد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که اطلاعات وارد شده را بررسی کرده و اطلاعات تکمیلی و صحیح وارد شده باشد.
  6. در گام های بعدی با پرداخت تعرفه ها و هزینه های مربوطه به منظور ثبت یک اختراع در تهران می توانید اختراع را نهایی کنید.
  7. بعد از پرداخت هزینه شماره اظهارنامه به شما ارائه خواهد شد. تمامی هزینه های مربوط به ثبت اختراع در قالب پرداخت اینترنتی دریافت می شود.

هزینه ثبت اختراع در تهران چقدر است؟

برای ثبت یک اختراع که قابلیت ثبت و ارائه به بازار را داشته باشد به مانند تمامی اقدامات تخصصی در اداره مالکیت صنعتی باید هزینه ای را بپردازید. از این رو بسیاری از مخترعین در جستجوی این موضوع هستند که قبل از هر اقدامی از میزان هزینه هایی که این امر دارد مطلع باشند.

به جهت ثبت یک اختراع در ایران باید هزینه ای را تحت عنوان حق الثبت بپردازید که یهتر است توجه داشته باشید که تمامی این هزینه ها باید در هر سال تکرار شود و مخترعین درصدی از آن را به اداره مالکیت معنوی بپردازند.

از این رو با دقت به نوع اختراع و متقاضی و یا نماینده قانونی وی، هزینه های ثبت اختراع نیز به طبع تغییر خواهد کرد.

 به شما پیشنهاد می دهیم با ما با تلفن های تماس درج شده در سایت تماس بگیرید. ما راهنمای شماییم. در صورت پیش امدن سوال در زمینه ثبت اختراع در تهران موسسه بین الملل راهنمای تخصصی شما تنها در یک جلسه خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها