جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

دریافت گواهی انتقال سهام از سامانه مالیاتی

دریافت گواهی انتقال سهام از سامانه مالیاتی

گواهی انتقال سهام یکی از اصلی ترین موضوعاتی است که این روزها دغدغه شرکت هایی شده است که نقل و انتقال سهام یا سرمایه را می خواهند داشته باشند. در قوانین پیشین انتقال دهنده سهام باید قبل از امور ثبتی صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر انتقال سهام به اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری مراجعه می کرد و انتقال سهام شرکت را انجام می داد؛ اما چندی است که قاعده تغییر کرده است و این گواهی به صورت اینترنتی صادر می شود که چالش بزرگی برای اشخاص حقوقی شده است. در ادامه این مطلب به بررسی نحوه صدور گواهی تعریف شده اینترنتی از سامانه امور مالیاتی خواهیم پرداخت حتما تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

نحوه دریافت گواهی انتقال سهام

همان طور که اشاره کردیم این گواهی برای صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر انتقال سهام از شخصی به شخص دیگر صادر می شود. بنابراین اداره مالیات به درخواست های مربوطه در این زمینه پاسخ نمی دهد و حتما باید در سایت رسمی سازمان امور مالیاتی برای صدور گواهی انتقال سهام اقدام نمایید.

نحوه دریافت گواهی انتقال سهام
نحوه دریافت گواهی انتقال سهام

اما در سامانه رسمی اداره مالیات هیچ راهنمایی برای دریافت گواهی فوق الذکر وجود ندارد، همین موضوع چالشی برای درخواست کنندگان شده است. البته باید ابتدا متقاضی به حساب کاربری که در سامانه وجود دارد و از لیست خدمات مربوطه به دنبال کلمه مد نظر قبگردد و در لیست خدمات بعد از انتخاب برای پرداخت اقدام کند.

از سوی دیگر سازمان ثبت امور شرکت ها به درخواست هایی که این گواهی را نداشته باشند ترتیب اثر نمی دهد. از این رو تیم تحریریه مجتمع ثبت بین الملل به بررسی امور ثبتی در این زمینه پرداخته است.

محاسبه مالیات بر انتقال سهام برای صدور گواهی انتقال سهام

همان طور که تا کنون خواندید برای انتقال سهام نیز باید مالیات پرداخت شود. بنابراین برای صدور گواهی مربوطه می بایست 4درصد از سهام قابل انتقال را جهت پرداخت مالیات در نظر بگیرید. پیش از این برای صدور گواهی مربوطه هیچ گونه مالیاتی اخذ نمی شد اما بر اساس مصوبه جدید مودی مالیاتی موظف است ارزش 4 درصد سهام را جهت پرداخت مالیات در نظر بگیرد.

در واقع بر اساس میزان سرمایه فعالی شرکت مالیات بر گواهی انتقال سهام می بایست پرداخت شود. مثلاً اگر سرمایه فعالی شرکت 1000.000.000 ريال باشد و انتقال دهنده سهام تمایل به انتقال 30% از سهام خود دارد که برای انتقال 30% سهام باید 4% مالیات بر انتقال سرمایه پرداخت نماید که مبلغ قابل پرداخت 12000.000 ريال می باشد.

ضرورت دریافت گواهی انتقال سهام

انتقال سهام به دلایل گوناگونی صورت می گیرد از این رو انتقال دهنده موظف است گواهی مربوط به انتقال سهام را دریافت کند. از آنجایی که تمام تحولات صورت گرفته در مجمع عمومی فوق العاده باید در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شود، عدم دریافت گواهی فوق الذکر منجر به عدم ثبت صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری می باشد.

ت گواهی انتقال سهام

در چند گام لینک پرداخت برای شما باز خواهد شد.

  1. در ابتدا باید صورتجلسه انتقال سهام تنظیم شود.
  2. کلیه سهامداران باید صورتجلسه انتقال سهام را امضاء کنند.
  3. ثبت نام سامانه ای صورتجلسه را در سامانه ثبت شرکت ها انجام دهید.
  4. شخص انتقال دهنده باید در سامانه دارایی نیز ثبت نام نماید.
  5. پذیرش نهایی صورتجلسه انتقال سهام را باید از سایت اداره ثبت شرکت ها دریافت کنید.
  6. وارد سایت دارایی شوید و 4 درصد پرداخت مالیات بر انتقال سرمایه را پرداخت نمایید.
  7. صورتجلسه انتقال سهام را با سایر مدارک موجود خود به اداره ثبت شرکت ها و موسات غیر تجاری پست نمایید تا بررسی توسط اداره ثبت شرکت ها صورت گیرد و در نهایت آگهی تغییرات نقل و انتقال سهام صادر شود.</li>

مدارک لازم برای صدور گواهی انتقال سهام

شرکت هایی که در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری ثبت شده اند مدارکی که در ادامه عنوان خواهیم کرد را می بایست برای دریافت آن داشته باشند.

    • برگه پذیرش نهایی از سامانه ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری
    • شماره موبایل به نام شخص انتقال دهنده را نیز باید ارائه نمایید.
    • باید انتقال دهنده در دسترس باشد تا بتوان به حساب کاربری وی در سامانه ثبت شرکت ها ورود پیدا کرد.

لینک پرداخت گواهی انتقال سهام

بعد از ورود به حساب کابری انتقال دهنده در سایت اداره مالیات باید گواهی مربوطه را از درگاه سامانه ای دریافت کنید. لینک پرداخت ر ا در خود سایت tax.gov.ir برای شما باز خواهد شد. محاسبه میزان پرداخت مالیات بر سرمایه توسط خود سامانه تعیین می شود که می توانید برای پرداخت آن اقدام نمایید.

سامانه مالیاتی صدور گواهی انتقال سهام

همان طور که می دانید تنها سامانه رسمی برای رسیدگی به امور مالیاتی مودیان مالیاتی سامانه tax.gov.ir می باشد. این سامانه تنها سامانه رسمی است که در این زمینه فعالیت دارد. این گواهی تنها از طریق سامانه ای که عنوان کردیم صادر می شود. بنابراین متقاضیان و اشخاصی که به دنبال دریافت این آگهی هستند باید از طریق سامانه فوق الذکر اقدام نمایند.

جمع بندی: برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در ثبت بین الملل تماس بگیرید و اطلاعات تکمیلی تر را دریافت کنید. خرسندیم که در ارائه خدمات ثبتی پیش گام هستیم و در کمترین زمان ممکن روند ثبتی شما را انجام می دهیم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها