جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای ثبت موسسه حقوقی

راهنمای ثبت موسسه حقوقی

در قانون تجارت شرکتها را با موضوع تجارت به ثبت می رسانند اما از سویی کسب و کارهای غیرتجاری را به شکل ثبت موسسه به ثبت می رسانند، در این مقاله به مطالبی درباره چگونگی ثبت موسسه حقوقی پرداخته شده است تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت موسسه حقوقی

موسسه حقوقی زیر مجموعه موسسه های غیرتجاری می باشند. مطابق ماده یک آیین نامه اصلاحی مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجاری کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

از منظر شرایط ثبتی تابع موسسات غیر تجاری می باشد معمولا کارشناسان رشته حقوق و یا وکلای دارای پروانه وکالت اقدام به ثبت این موسسه می کنند .

موسسه ای جزء موسسه حقوقی محسوب می شود که هنگام ثبت تمامی مدارک لازم برای ثبت موسسه را دارا باشد. ثبت بین الملل آماده ارائه خدمات در جهت ثبت موسسه حقوقی می باشد لذا می توانید با شماره تلفن مجتمع حقوقی و ثبتی بین الملل تماس بگیرید و کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید.

ثبت موسسه حقوقی

شروط ثبت موسسه حقوقی

ثبت موسسات غیرتجاری باید بر اساس شروط و اصول مندرج در اداره ثبت شرکتها انجام شود، این شروط شامل مواردی مثل: انتخاب اسم موسسه، محل موسسه، شرایط و تعداد اعضای موسسه و دیگر موارد می باشد که در ادامه به آن ها می پردازیم و شما را در این مسیر آگاه می سازیم.

تعداد اعضای موسسه حقوقی

برای ثبت موسسه حقوقی باید حداقل 2 نفر اعضا وجود داشته باشد.

اسم موسسه حقوقی

در نام موسسه در اولین سیلاب می توانید از کلمات حقوقی استفاده کنید و گفتن این نکته دور از فایده نیست که اکنون در خصوص انتخاب نام شرکت ها و موسسات برای ثبت، داشتن حداقل سه سیلاب الزامی بوده و کلمه حقوقی که در ابتدا برای نام موسسه انتخاب می کنید سیلاب محسوب نمی شود و به غیر از آن باید سه سیلاب قید شود. به طور کلی نام موسسه باید تابع شرایط و مقررات اسم های شرکت ها و موسسه ها باشد.

برای کسب اطلاعات در زمینه انتخاب اسم مناسب موسسه حقوقی به مقاله آن مراجعه کنید: انتخاب نام برای شرکت حقوقی

موضوع موسسه حقوقی

فعالیت و موضوع این موسسه، مشاور حقوقی در کلیه امور حقوقی و هم چنین انجام امور وکالت می باشد.

شرایط اعضاء موسسه حقوقی

موسسه دارای شخصیت حقوقی می باشد و هریک از اعضاء باید دارای شرایطی باشند،از جمله اینکه به طور مداوم و پی در پی پروانه وکالت خود را تمدید کنند، هیچ گونه سابقه محکومیت انتظامی و کیفری از درجه چهار به بالا را نداشته باشند ، عملی خلاف شئونات شغل وکالت انجام نداده باشند و ندهند، در دفاتر وکالت و موسسه دیگر عضو نباشند.

اگر در طول روند کاری موسسه، یکی از اعضاء فاقد یکی از شرایط ذیل گردد اعضاء سی روز مهلت دارند که مراتب را به کانون گزارش دهند و عضو جدید جایگرین کنند.

مدارک لازم جهت ثبت موسسه حقوقی

  •  تقاضانامه مؤسسات حقوقی در دو نسخه.
  • اساسنامه مؤسسات حقوقی در دو نسخه.
  • کپی آخرین روزنامه رسمی مشخص حقوقی و نامه معرفی نماینده در صورتیکه اعضاء هیأت مدیره از اشخاص حقوقی باشند.
  • کپی مدارک شناسایی.
  •  کارت ملی و شناسنامه.
  •  برابر با اصل کلیه اعضاء هیأت مدیره و شرکا در دفاتر اسناد رسمی.
  •  کپی مدارک شناسایی برابر با اصل شده نماینده شخص حقوقی.
  •  داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی حقوقی یکی از اعضای هیأت مدیره شرکت.
  •  اصل وکالتنامه یا قیم نامه یا کپی برابر با اصل شده آن در صورت داشتن وکیل یا قیم.

مراحل ثبت موسسه حقوقی

بهتر است در این مرحله بازگو کنیم ثبت موسسات بسته به نوع انتفاعی یا غیرانتفاعی در اداره ثبت شرکتها و با مدارک لازم برای ثبت موسسات به مانند ثبت شرکتها انجام می گیرد. برای آگاهی درباره مراحل ثبت موسسه حقوقی می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت بین الملل در ارتباط باشید و از تجربیات آن ها بهره مند شوید.

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبروشدن با هر سوال ومسئله ای می توانید با شماره تلفن موسسه بین الملل تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها