جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

انتخاب نام برای شرکت حقوقی | اسم موسسه حقوقی

اسم برای موسسه حقوقی

این روزها به دلیل ماشینی شدن زندگی ، مشکلات نیز دو چندان شده از این رو افراد با مراجعه به موسسات حقوقی اقدام به رفع مشکلات خود می کنند، از این رو انتخاب نام برای شرکت حقوقی قبل از ثبت شرکت برای متقاضیان و وکلای حقوقی برای تاسیس موسسه حقوقی امری مهم خواهد بود. در متن زیر ما نکات تخصصی را در این زمینه ارائه می کنیم تا راهنمای دقیق شما به دور از پیچیدگی امور باشد.

انتخاب نام برای شرکت حقوقی

انتخاب اسم شرکت جزء اولین و مهمترین مراحل ثبت شرکت می‌باشد. برای به حداقل رساندن شباهت‌ها، نام یک شرکت باید حداقل از سه کلمه‌ی خاص یا به اصطلاح “سه سیلابی” تشکیل شده باشد و ترکیب مشابه آن‌ در اسم سایر شرکت‌های ثبت شده وجود نداشته باشد آیا می دانید خط قرمزهای انتخاب اسم برای شرکت ها و موسسات چیست؟

برخلاف باور اکثر افراد، انتخاب نام برای ثبت شرکت ها موسسات از شرایط بسیار دقیق و قابل توجهی برخوردار است. بسیاری از افراد به علت عدم آگاهی از این شرایط در انتخاب اسم دچار مشکل می شوند.

اسم برای موسسه حقوقی

چنانچه در صدد ثبت موسسه حقوقی می باشید باید بدانید که باید جهت اسم موسسه حقوقی اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید تا بتوانید خود را به دیگران معرفی کنید و دیگران موسسه شما را با اسم زیبایی که انتخاب می کنید بشناسند.

انتخاب اسم موسسه حقوقی موضوع مهمی است که ناید به راحتی از آن گذشت بلکه باید برای انتخاب اسم زیبا تلاش و کوشش نمود چنانچه درباره اسم موسسه حقوقی اطلاعاتی ندارید می توانید با شماره تلفن های موسسه حقوقی و ثبتی بیم الملل تماس حاصل نمایید تا ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان از تجربیات کارشناسان ثبت بین الملل هم بهره مند شوید.

انتخاب نام برای شرکت حقوقی

نکات مهم برای اسم موسسه حقوقی

  • دارای ریشه فارسی باشد.
  • لاتین نباشد.
  • با شئونات انقلاب اسلامی ایران منافات نداشته باشد.
  • تکراری نباشد.به سایت www.ilenc.ir مراجعه و نام پیشنهادی را جستجو نمایید توجه کنید که دو کلمه از نام پیشنهادی با اسامی دارای سابقه باید متفاوت باشد.
  • دارای اسم خاص باشد.
  • از اعداد بصورت ریاضی آن استفاده نشود ، بلکه بصورت حروف نوشته شود.
  • از عناوین ایثارگران و شاهد و امثالهم که انحصاراً تحت نظارت سازمان محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد، استفاده نشود.
  • از عنوانهای شعرا، دانشمندان و کاشفان در عصر حاضر استفاده نشود .
  • عدم استفاده از حروف اول چند کلمه بعنوان اسم مخفف و یا ترکیبی از چند حرف.
  • عدم استفاده از حرف اول بعضی از کلمات مثل:پی وی سی و ……

اسم موسسه حقوقی

وقتی از اسم برای موسسه حقوقی صحبت می شود باید بدانید که اسمی می تواند برای شرکت قدرتمند باشد که دارای شرایط و ویژگی هایی که در قانون تجارت عنوان شده است را همگی در برداشته باشد.

بدین صورت که هر چه از اول تعیین نام شرکت تحقیق و بررسی های لازم را به عمل آوردید بهتر می توانید به آن هدف والا دست پیدا کنید.

در دنیای امروز که بیشتر مردم بیشتر از گذشته با موسسه حقوقی سر و کار دارند انتخاب اسم برای موسسه حقوقی اهمیت بسیار زیادی پیدا می کند خاطر نشان می شویم که ثبت بین الملل آماده ارائه خدمات در جهت اسم برای موسسه حقوقی می باشد، لذا می توانید کلیه امور ثبتی خود را به ما بسپارید.

ثبت بین الملل با کادری مجرب و متخصص در زمینه های ثبت و تغییرات شرکت، تنظیم وکالت، ثبت شرکت، ثبت صورتجلسات شرکتها و ثبت ارزیابی و خرید و فروش علائم در نام های تجاری در سطوح بسیار تخصصی به مشتریان محترم خدمات ارائه می نماید. اصل رضایت مشتری در ثبت بین الملل حرف اول را می زند.

این شرکت به تمامی هم میهنان به صورت رایگان مشاوره ارائه می نماید و درصورتی که ما برای این سرویس از سوی شما انتخاب شویم، وظیفه خود می دانیم که تمام توان و نیروی خود را در جهت ارائه خدمتی صادقانه و کامل به مشتری به کار گیریم.

اسم برای موسسه حقوقی

نام موسسات حقوقی ثبت شده

  • نام انتخابی برای شرکت می بایست دارای معنی باشد و حتی المقدور معنی نام شرکت با حوزه فعالیت آن متناسب باشد.
  •  استفاده از نام هایی مرتبط با هم، به عنوان مثال اگر یک شرکت دارای یک نام سه سیلابی باشد می بایست نام های انتخاب شده در هر یک از این سیلاب ها با یکدیگر متناسب باشند.
  •  استفاده از نام های کوتاه به گونه ای که تلفظ نام شرکت راحت باشد و از نام هایی که نحوه ی بیان آنها راحت نیست توصیه نمی شود . علاوه بر 3 مورد ذر شده در بالا مواردی دیگر نیز در چگونگی انتخاب نام شرکت دخیل هستند که در ادامه مطالب به آنها اشاره می نماییم. اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری راهنمایی را برای انتخاب نام شرکت تشریح نموده که مطالعه این راهنما به ما کمک می کند تا با اعمال نکات موجود در آن بتوانیم بهترین نام را برای شرکت خود انتخاب نماییم ،راهنمای تعیین نام شرکتها دارای 22 بند است که به طور کامل قواعد و قوانین تعیین نام را تشریح نموه است:
  • تعیین نام هرشخصیت حقوقی همراه با ثبت شرکت یا موسسه منوط به رعایت کلیه قوانین و دستورات مربوطه و عندالاقتضاء اخذ مجوزهای لازم و ارائه کلیه مدارک ثبت شرکت ممکن خواهد بود.
  • متقاضی تعیین نام می بایست احدی از سهامداران یا موسسین یا وکیل رسمی دادگستری ( با ارائه وکالتنامه ) باشد.
  • نامهای درخواستی متقاضیان نباید سابقه عین ، تشابه و یا نظیر در بانک اطلاعاتی اداره کل ثبت شرکتها وموسسات غیرتجاری داشته باشد. (بند 138 بخشنامه های ثبتی)
  • از بکارگیری اسامی و اصطلاحات بیگانه در نام شرکت یا موسسه خـودداری نموده و درصورت ابهام درخصوص نداشتن معادل فارسـی می بایست به بانک اطلاعاتی یا کتابهای مرجع و لغتنامه های زبان و ادب فارسی مراجعه نمود و درغیراین صورت از فرهنگستان زبان و ادب فارسی استعلام شود.
  • واژه هایی که فرهنگستان زبان و ادب فارسی وضع معادل فارسی را برای آنها ضروری نمی داند و نیز کلماتی که هنوز واژه فارسی معادل آنها از سوی فرهنگستان به تصویب نرسیده است از شمول قانون ” ممنوعیت به کارگیری اسامی ، عناوین و اصطلاحات بیگانه ” مستثنی هستند.
  • استفاده از اسامی مشهور که باعث فریب افکار عمومی می شود در انتخاب نام شرکت ممنوع می باشد .
  • اسامی که خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه و مذهبی باشد قابل تأیید و ثبت نمی باشد.
  • کلماتی از قبیل ساختمانی ، بازرگانی ، تجاری ، مهندسی ، مهندسی مشاور ، حقوقی ، تولیدی شرحی برموضوع فعالیت محسوب می شود و در بررسی نام یا نامهای درخواستی به منظور رعایت عدم سابقه و تشابه جزئی از نام محسوب نمی شود
  • استفاده از کلماتی از قبیل بنیاد،انجمن،کانون،تشکل،بانک،بهزیست،بهداشت، گمرک، ارشاد، تبلیغ، تبلیغات، فرهنگی هنری ، صندوق قرض الحسنه ، لیزینگ در نام شرکت یا موسسه مستلزم اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد.
  • استفاده از کلماتی از قبیل ایران، کشور، ملی ، ملت و … در نامهای پیشنهادی به دلیل جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی پذیرفته نمی شود.
  • استفاده از گویش ها و لهجه بومی در نامهای پیشنهادی با ارائه تائیدیه از کتب فرهنگ بومی و درغیراین صورت با ارائه تائیدیه از فرمانداری ، شورای شهر، بخشداری بلامانع می باشد.
  • ارائه مستندات فرهنگ لغات فارسی یا بومی و نقشه جغرافیایی ایران جهت تأیید مکان استفاده شده درنام در اسامی پیشنهادی توسط شرکت یا موسسه در شرف تأسیس به اداره کل ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری الزامی است.
  • پیشنهاد اسامی و اتخاذ عناوینی که اختصاص به تشکیلات دولتی و کشوری دارد از طرف متقاضیان پذیرفته نخواهد شد.
  • استفاده از اسامی ائمه و نامهای متبرکه در موسسات خیریه ، فرهنگی و شرکتهای خدمات زیارتی پس از اخذ مجوز و درصورت رعایت سایر موارد ممکن می باشد.
  • درثبت شرکتهای مشارکتی، می توان از نام کامل شرکت خارجی یا قسمتی از نام شرکت خارجی به همراه نام کاملاً فارسی و مصطلح (به عنوان پسوند) با ارائه مدارک شرکت خارجی و ترجمه رسمی اوراق آن استفاده نمود.
  • تخصیص عین نام با همان زبان و با رسم الخط فارسی به شعبات و نمایندگی های شرکتهای خارجی ممکن می باشد.
  • موسسات غیر تجاری و شرکتهای تعاونی از پرداخت هزینه تعیین نام معاف می باشند.
  • نامهای تائید شده قابل انتقال به غیر نمی باشند ( حتی با تنظیم سند رسمی )
  • جهت ثبت شرکتهای تعاونی ابتدا باید نام پیشنهادی از مراجع وزارت تعاون طی نامه ای جداگانه درخواست گردد.

در تعیین نام شرکتهای تجاری تضامنی، مختلط غیرسهامی، مختلط سهامی و نسبی رعایت مواد (117)، (141) ، (162) و (184) قانون تجارت الزامی است.
درصورت پاسخ منفی به نامهای پیشنهادی نیازی به پرداخت مجدد مبلغ 40،000 ریال نمی باشد. البته درصورت سپری شدن زمانی بیش از 3 ماه از تاریخ تأیید نام و درصورت عدم ثبت شرکت به دلایل مختلف، و همچنین تغییرنام ، متقاضی می بایست نسبت به واریز مبلغ فوق به شماره حساب مربوطه و ارائه فیش آن اقدام نماید.

اسامی حقوقی

معنا

نام

معنا

نام

شکوه و زیبایی

فرداد

نوید دهنده(ارمنی)

کارو

مشاور

باتاب

نام یکی از سرداران ماد

کاراکو

تورنج

باتس

آرزو و خواهش کوچک

کامک

نام قلعه

باتیس

هموار و صاف(کردی)

راسا

پاییز

بادیز

فراغت و آسودگی

رامش

پرده دار

باربد

روشن(کردی)

روناک

خورجین

باردان

آموزنده و تعلیم دهنده

ویدا

پهلوان

باتر

زنده و پابرجا(کردی)

زینو

نام کوه

باتیر

سهل و آسان

سانا

پیله ی ابریشم

بادامه

نام خانواده زرتشتی

سورن

بخشی از مرند

باروج

شاهان

کیان

دهی در بیرجند

باراز

خاندانی از موبدان زرتشتی

ساینا

موزون و هماهنگ

بارکاو

فردا

سوبا

بهشت

پردیس

محترم و لایق

بارمان

فرشته

آراد

دهی در نیشابور

باروس

جزیره

آداک

محلی در خرم آباد

بادیمه

نام قدیم کرمان

کارمانیا

ملون و رنگ دار

بارنگ

رب النوع دریا و دختر(یونانی)

تتیس

روستایی از توابع خوی

سیوان

طوفان

توکان

نام پیشین اصفهان

پارتاک

ذات پارسا(نام مسجد سلیمان)

پارسوماش

از سپاه آمده

اسپادانا

مسافر،رها شده

رهام

دهی از توابع نطنز

ویونا

آفریننده

فاطر

تجربه

آروین

آشکار

مبین

جوانمرد

رادین

نام کاخی در پرسپولیس

آپادانا

اندیشه

سگال

روستایی در لرستان

دکاموند

نام اراک

آراک

روستایی در رامسر

لیماک

زینت و زیور

افرند

روزها(کردی)

روژان

نام قدیم قوچان

آساک

مهم،بزرگ

مهام

سنگین،با ادب

آژند

هوشمند

ویرا

مانند ویس(معشوقه ی رامین)

ویستا

گل نیلوفر آبی

لوتوس

فردا،آینده

فرتاک

راست و درست

آرتا

دارای چهره ی شاد

هیراد

رنگین بنفش

آماتیس

شاهزاده(ترکی)

تکین

همان آریا،نژاد

آیریا

گوشه عالم(هندی)

آیسان

مژده

ایتوک

ارباب(ترکی)

صدرا

باشکوه

آروند

نام قدیم یزد

ایساتیس

آسمانگون

ایرسا

رسم کننده،نقاش

رسام

توانایی و قدرت

تاو

امید،آرزو

هیواد

در و آستانه

رواق

فرشته خوبی

پرهام

شمال کوه البرز(اوستای)

وارنا

قهرمان(ترکی)

آراز

پاک

آویژه

هدف

ویژن

سرزمین های بلند

آکام

قدرتمند

پرگاس

صنعت

فیدار

مروارید درخشان

درنیکا

نام دهی از توابع جوانمرد

ساتیار

روی زیبا

رونیکا

خانه شاهان

اسپرلوس

نام گل های زرد

آمیتیس

پادشاه ایرانی(پسراردشیر)

آرسس

اولین باران بهاری

برساد

صفت نیک

آرون

نام دهی در کاشان

آران

نوشیدنی

آشام

بانگ،فریاد

آژیراک

درخشش

آذرخش

نام یکی از بزرگان روم

آدرین

نام دهی از رودسر

لیما

قالب خشت

آخیز

نام دهی در نهاوند

لیدان

نام محلی در لرستان

لیلام

نام قدیم خوزستان

اوکسین

نام قدیم تبریز

تاواریژ

نام سردار ایرانی

آریو

نام قدیم اردبیل

آرتاویل

والی(یونانی)

ساتراپ

پوشش

ساتر

نام سردار سکائی

ساتراس

دهی در دماوند

ساران

آرامش یافته

آرمیتا

نام گل

فرناد

انسان نیکوکار(اوستای)

آبتین

نام پزشک هخامنش

آبادیس

نامدار

آدلی

مفید،سودمند

آداس

توانا

سورین

نام سردار اشکانی

کارن

محبوب(گیلگی)

رایکا

قابل ستایش

سپنتا

تخت پادشاهی

اورنگ

بخشنده

مهراد

از ممالک قوم پارت

کارینا

نام روستایی در رفسنجان

سارین

عاقل،زیرک

آرتین

نام برادر داریوش

آرتان

نام درخت

نارون

مایه اطمینان(ترکی)

آرکا

اوستا(کتاب مقدس)

وستا

منطقه ی مرزی در غربا ایران

لاوین

قله کوه(کردی)

آکو

شخص همیشه پیروز

آرمین

نام وزیرساسانی

رامان

نهر آب(مازندرانی)

سوما

راه عبور

راشا

عربی ساربان

سیروان

پرنده خوش آواز

نارو

پویا

نادین

خواهش،امید،آرزو

ونداد

توشه(کردی)

راشین

نام باستانی

ساتیا

برنا،جوان

ورنا

مراحل انتخاب نام برای شرکت حقوقی در اداره ثبت شرکتها

برای نام شرکت شما باید از 3 سیلاب کلمه استفاده نمایید یعنی اسمی که شما بعنوان اسم شرکت حقوقی خود معرفی میکنید با حداقل دارای 3 سیلاب باشد. در اسامی شرکت بهتر است که اسامی خاصی را بگنجانید که کمتر در اسامی عامیانه آن را شنیده اید این امر برای شما 2مزیت دارد: اول اینکه نام شرکت شما در مرحله تایید نام در همان مرحله اولیه به تایید می رسد و باعث رد نام و معرفی مجدد اسامی نمی گردد .

دوم اینکه هرچه نام شرکت شما خاص باشد وقتی که نام از شرکت شما برده میشود بهتر در ذهن طرف مقابل شما ماندگار خواهد بود. برای انتخاب اسامی موسسه حقوقی بین الملل کارشناسان مجرب را در اختیار شما قرار خواهد داد تا با آسودگی بیشتر بتوانید اسم مورد علاقه خود را برای شرکتتان داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها