جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اسم های دو سیلابی خاص و منحصر به فرد

اسم های دو سیلابی خاص و منحصر به فرد

انتخاب اسم شرکت همیشه چالش خود را داشته است برای آن دسته اشخاصی که به دنبال برند سازی و شناخت راحت شرکت هستند. یکی از اصلی ترین موضوعات در خصوص برند های مطرحی که امروزه می شناسیم کوتاه بودن اسم و همچنین تلفظ راحت و ساده است. ثبت اسم دو سیلابی برای شرکت این امکان را فراهم می کند که به راحتی بتوانید به این هدف مهم و اساسی برسید.

موضوع مهم دیگر در خصوص شرکت هایی است که پیش از این اسم خود را ثبت کرده اند و می خواهند تغییر اسم به دو سیلابی را انجام بدهند در ادامه به این موضوع مهم خواهیم پرداخت که چگونه می توانید ثبت اسم دو سیلابی داشته باشید.

کارشناسان انتخاب نام شرکت مجتمع ثبتی بین الملل با تحقیق و مطالعه فراوان این امکان را فراهم کرده اند که اسم دو سیلابی را با چند ترفند ساده ثبت کنند. در ققوانین و مقررات تعیین نام محدودیتی برای سیلاب نام شرکت تعریف نشده است اما به دلیل اشباع نام های کوتاه به سختی می توان اسم کوتاه برای شرکت ثبت کرد.

انتخاب نام دو سیلابی برای شرکت

شرکت ها با نام تجاری خود معرفی می شوند و معرفی شرکت با اسمی غیر از نامی که ثبت شده است غیر قانونی محسوب می شود. اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری تنها به انتخاب اسامی تایید می دهد که به موجب قوانین و مقررات اعلام شده انتخاب شود.

انتخاب نام دو سیلابی یعنی انتخاب اسمی که از دو کلمه تشکیل شده است. در شرکت هایی که در قدیم ثبت شده اند می توانید اسامی تک سیلابی را مشاهده کنید. البته اسامی شرکت های دو سیلابی نیز برای شرکت های با سابقه می باشد اما در مجتمع ثبتی بین الملل ما راهکاری را پیدا کرده ایم که اسم دو سیلابی را برای شرکت های تازه تاسیس داشته باشیم.

شما با انتخاب نام دو سیلابی می توانید این اسم را برای برند و نام شرکت داشته باشید. یعنی هم نام برند و اسم شرکت با یک نام باشد همانند شرکت تولیدی “مینو” که نام برند این شرکت با نام شرکت یکی است.

قوانین و مقررات انتخاب نام شرکت

قوانین و مقررات تعیین نام شرکت توسط اداره ثبت شرکت ها تعیین می شود. در قانون تجارت فقط عنوان شده شرکت باید تحت نام مخصوص به ثبت برسد. منظور از تحت نام مخصوص در قانون تجارت این است که اسم شرکت فقط باید مختص به همان شرکت باشد و نمی توان یک نام را برای چند شرکت قرار داد. از این رو خود اداره ثبت شرکت ها نیز قوانینی را تعریف کرده است که در ادامه اشاره خواهیم کرد و حتماً باید تمام این موارد در تعیین نام شرکت لحاظ شود.

  • اسم شرکت باید ریشه فارسی داشته باشد و دارای معنا در لغت نامه های فارسی باشد.
  • بیش از دو کلمه باید بین اسم انتخابی جدید با اسامی ثبت شده تفاوت وجود داشته باشد.
  • اسم شرکت نباید خلاف نظم عمومی و اخلاق حسنه کشور باشد.
  • اسم شرکت نباید خلاف اصول اسلامی باشد.
  • انتخاب اسم لاتین برای شرکت ممنوع است.
  • برخی از کلمات که شرح فعالیت شرکت است جزوه سیلاب شرکت محسوب نمی شود مانند؛ بازرگانی

محدودیت های انتخاب نام دو سیلابی

تنها محدودیتی که برای انتخاب نام شرکت دو سیلابی وجود دارد اسم انتخابی نباید قبل از این ثبت شده باشد. اسمی که انتخاب می کنید باید بیش از دو کلمه با اسامی ثبت شده فرق داشته باشد یعنی هر دو کلمه باید انحصاری و خاص باشند و قبلاً ثبت نشده باشند.

به همین منظور کارشناسان و متخصصان ثبت بین الملل به سراغ نام هایی رفته اند که به گوش آشنا نمی آید اما از اسامی خاص و انحصاری و قدیمی ایران هستند. خوبی این اسامی یکی خاص بودن و منحصر بودن است و دوم اصلت این کلمات است که از یاد رفته است و با انتخاب آنها به عنوان نام شرکت مجدد این اسامی در فرهنگ ایرانی جایگاه پیدا می کنند. همچنین برای انتخاب نام شرکت نمی توانید از مخفف کلمات استفاده کنید.

سلسله مراحل انتخاب نام دو سیلابی

  • ابتدا اسامی مورد نظر را انتخاب کنید شما 5 حق انتخاب دارید که بر حسب ترتیب ثبت اسامی اسمی بررسی می شوند.
  • اسامی که انتخاب کرده اید را از سامانه ثبت استعلام کنید.
  • مدارک مورد نظر برای ثبت یا تغییر نام را تهیه نمایید.
  • وارد سایت ثبت شرکت ها شوید و بر حسب روندی که می خواهید ثبت اسم دو سیلابی داشته باشید ثبت نام سامانه ای را انجام دهید. ( اگر ثبت شرکت جدید دارید از قسمت تاسیس شخصیت حقوقی وارد شوید و اگر تغییر نام شرکت دارید از قسمت تغییرات شخصیت حقوقی وارد شوید.)
  • بعد ثبت نهایی درخواست توسط کارشناس طی 24 الی 72 ساعت انجام می شود. بررسی اسامی بر حسب اولویت بندی صورت می گیرد و در صورت تایید هر یک به اسامی بعدی ترتیب اثر داده نمی شود و در صورت رد اسامی مجدد باید انتخاب نام جدید داشته باشید و اسامی جدید معرفی نمایید.

اسامی شرکت در صورت ثبت و تاسیس شرکت تا انجام کلیه مراحل ثبت شرکت طی 3 ماه اعتبار آن برای درخواست کننده محفوظ است و اگر طی سه ماه آگهی تاسیس را دریافت نکنید اعتبار آن از بین خواهد رفت و مجدد باید تایید نام را دریافت کنید. برای تغییر اسم شرکت نیز اگر اسم جدید را ثبت کنید دیگر نمی توانید اسم قبلی را داشته باشید.

آیا می توان نام تک سیلابی هم ثبت کرد؟

امکان ثبت نام تک سیلابی وجود ندارد یا بهتر است بگوییم بسیار سخت است و احتمال خیلی خیلی کم می توان برخی نام ها را درخواست داد؛ اما تایید یا عدم تایید آن بسته به کارشناس دارد. تجربه ای که در چندین دهه فعالیت خود در مجتمع ثبتی بین الملل داشته ایم، بسیار محدود ثبت اسم تک سیلابی را توسط اداره ثبت شرکت ها دیده ایم که شاید به شمار انگشتان یک دست هم نرسد. پیشنهاد می کنیم اسم دو سیلابی ثبت کنید که هم در هزینه و هم در وقت خود صرفه جویی کرده اید.

<yoastmark class=

ارزش شرکت با نام دو سیلابی

امتیاز شرکت با نام دو سیلابی بسیار بالا است. در زمان فروش شرکت های تجاری موضوعات مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد که یکی از این موارد اسم شرکت است. در زمان ارزش گذاری اگر اسم شرکت کوتاه و شیک باشد و جزوه اسمی باشد که به سختی ثبت می شوند به ارزش مادی شرکت در نظر کارشناسی اضافه خواهد شد.

نکات انتخاب ثبت اسم دو سیلابی

  • اسم شرکت را بر حسب موضوع و مرتبط با آن انتخاب کنید.
  • از اسم های خلاقانه و ترکیبی استفاده کنید تا محدودیت موجود در ثبت اسم شرکت را دور بزنید.
  • برای اینکه اسم دو سیلابی ثبت شود می توانید از ترفند افزودن پسوند و پیشوند استفاده کنید.
  • استعلام نام های انتخابی قبل از ثبت از مهمترین مواردی است که به شما در کاهش درصد خطا رد نام کمک می کند.
  • پیشنهاد می کنیم از مشاوره رایگان و تخصصی ثبت بین الملل در این رابطه استفاده کنید تا بهترین ثبت اسم دو سیلابی را داشته باشید.

مزایای ثبت اسم دو سیلابی

  • اسم دو سیلابی این امکان را می دهد به راحتی برند سازی کنید.
  • ثبت اسم دو سیلابی به دلیل خاص بودن و کوتاه بودن جذابیت و تفاوت را برای شرکت شما نسبت به رقبا ایجاد می کند.
  • به راحتی در ذهن ثبت می شود و به راحتی می تواند برند سازی این نوع نام را داشت.
  • شرکت را جذاب و متمایز می کند و یکی از راه های مهم جذب مشتری می باشد.

جمع بندی: اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شد برای راهکار های انتخاب جهت ثبت اسم دو سیلابی شرکت است که این روزها دغدغه خیلی از افرادی است که می خواهند شرکت ثبت کنند. ما در مجتمع ثبتی بین الملل اسامی را در اختیارتان قرار می دهیم که احتمال ثبت و تایید آنها بر اساس قوانین ثبت نام شرکت زیاد است. این اسامی دو سیلابی با تلاش فراوان کارشناسان بین الملل ایجاد شده است و به شما در این راستا کمک خواهد کرد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها