سیستم مادرید | مزایای ثبت در سیستم مادرید

سیستم مادرید مراحل انجام آن چیست؟ ذهن افراد را در دنیای تجارت به خود مشغول ساخته است گروه تخصی پایش با مشاوره رایگان پاسخگو سوالات شما می باشد

تماس آنی رایگان

شماره تماس خود را وارد کنید تا در کمترین زمان با شما تماس بگیریم

مشاوره کاملاً رایگان و آنی

مقالات

نویسنده

مدیر سایت

تاریخ انتشار

نظرات

0 نظر

زمان مطالعه

4 دقیقه

خلاصه مقاله

سیستم مادرید مراحل انجام آن چیست؟ ذهن افراد را در دنیای تجارت به خود مشغول ساخته است گروه تخصی پایش با مشاوره رایگان پاسخگو سوالات شما می باشد

سیستم مادرید | مزایای ثبت در سیستم مادرید

در حال بارگذاری تصویر...

سیستم مادرید | مزایای ثبت در سیستم مادرید

سیستم مادرید مراحل انجام آن چیست؟ ذهن افراد را در دنیای تجارت به خود مشغول ساخته است گروه تخصی پایش با مشاوره رایگان پاسخگو سوالات شما می باشد

تصویر شاخص
تصویر شاخص مقاله
۲۱ بهمن ۱۴۰۳

دسترسی آسان

از نکات مهم در سیستم مادرید اطلاع دارید؟ در صورت کلی ثبت مادرید همان ثبت بین المللی برند است، برای آشنایی بیشتر شما، در متن زیر به بحث در زمینه سیستم مادرید می پردازیم که یاری رسان شما در این زمینه خواهد بود. پس با ما همراه باشید تا راهنمای شما باشیم.

سیستم مادرید یعنی

در گذشته اگر فردی راغب به ثبت علامت تجاری خود در عرصه بین الملل بود می بایست مسیرهای گوناگونی طی و هزینه های مختلفی پرداخت کند کنوانسیون پاریس برای اولین در مورد حمایت از مالکیت معنوی نشستی داشته است که تا قبل از آن اشخاص (حقیقی – حقوقی) می بایست بطور جداگانه تقاضانامه را به ادارات کشورهای مختلف عضو کنوانسیون به زبانهای گوناگون و صرف زمان طولانی، می فرستادند .

بر همین اساس کنوانسیون پاریس طی دو معاهده و یک آیین نامه سیستم مادرید را به عنوان دستور العمل در این حوزه قرار دادند سیستم مادرید از 85 عضو تشکیل شده است افرادی (حقیقی – حقوقی) تقاضای ثبت مادرید دارند باید به دفاتر مالکیت صنعتی درکشورهای عضو مراجعه کنند شایان ذکر می یاشد ابتدا باید علامت تجاری در کشور مبدا به ثبت رسیده باشد.

زمان ثبت حداقل 12ماه و بستگی به نوع و تعداد کشور تا 18 ماه متغیر می باشد.

مزایای ثبت در سیستم مادرید

مطابق با دستورالعمل های سیستم مادرید، بررسی علامت مورد نظر در کشورهای مختلف مراحل جداگانه ای دارد که خاص همان کشور می باشد ودر مرحله بعد وارد عرصه بین الملل می‎شود.

شخص می تواند می ‎تواند از طریق اداره مالکیت صنعتی یک اظهارنامه بین المللی به wipo ارائه دهد که عضویت در 85 کشور عضو و یا تعدادی از آنها این امر کاملا اختیاری می باشد.

تنها بوسیله تقاضانامه بین المللی به زبان های فرانسه، انگلیسی یا اسپانیولی و همچنین پرداخت هزینه به واحد پولی سوئیس(فرانک) ، حمایت از علامت یا خدمات در کشورهای تعیین شده ، امکان پذیر می ‎باشد.

اگر در علامت ثبت شده در مبدا از طرف صاحب آن، تغییری ایجاد شود می‎توان با پرداخت هزینه ای اندک، تغییرات را در سطح بین المللی نیز اعمال کنید.

سیستم مادرید

مدارک مورد نیاز برای اقدام به ثبت مادرید 

  • فرم مخصوص لاتین
  • برگ محاسبه هزینه ها‎
  • کپی برابر مدارک هویتی دارندگان حق امضای شرکت
  • رسید مربوط به پرداخت هزینه بررسی اظهارنامه ثبت بین المللی
  • کپی روزنامه تاسیس و آخرین تغییرات شرکت برای اشخاص حقوقی .
  • نامه درخواست ثبت بین المللی علامت خطاب به اداره ثبت علایم تجاری با ذکر نام کشورهای مورد نظر.
  • معرفی نامه بر روی سربرگ شرکت به همراه امضای مدیران و صاحبان حق امضا، با مهر شرکت برای اشخاص حقوقی؛ لازم به ذکر است اگر مراحل اداری توسط وکیل رسمی انجام می‎شود، ارائه وکالتنامه الزامی است .
  • اصل ثبت علامت تجاری در ایران به منظور رویت و کپی آن  در پرونده یا ارائه کپی مصدق گواهی ثبت علامت تجاری .

هزینه ثبت سیستم مادرید 

مبلغ ثابت 750 فرانک سوئیس برای علامت سیاه وسفید و 903 فرانک سوئیس برای علامت رنگی می باشد به همراه چهل هزار تومان بابت بررسی اولیه. هزینه های متغیر : هزینه کشورها متفاوت می باشد، وطی فیش پرداختی محاسبه می شود .

تعداد کشورهای تعیین شده ضربدر 100 فرانک سوئیس هزینه تکمیلی = مبلغ کل هزینه های تکمیلی تعدادطبقات کالاها وخدمات ضربدر 100 فرانک سوئیس هزینه اضافی = مبلغ کل هزینه های اضافی بیش از سه طبقه همچنین هزینه برخی از کشورها متفاوت بوده و هر کشور بین 200 – 300 فرانک هزینه خواهد داشت واریز هزینه ها از طریق حواله ارزی بوده و توسط خود متقاضی امکان پرداخت وجود دارد .

مراحل ثبت در سیستم مادرید

– درخواست ثبت برند بین المللی به اداره ثبت علائم تجاری با ذکر کشورهای مورد نظر. – تصویرثبت داخلی نیز می بایست درخواست شود، ثبت آنها دقیقا با تصدیق داخلی مطابقت داشته باشد.

نامه بر روی سربرگ شرکت یا وکالتنامه رسمی وکیل برای (اشخاص حقوقی)، مراجعه مالک علامت یا وکیل ایشان با ارائه وکالتنامه رسمی برای (اشخاص حقیقی) – تکمیل یکی از سه فــرم مربوط MM1, MM2, MM3 با توجه به تقاضای ثبت در کشورهای عضو موافقتنامه، پروتکل یا هردو، در سه نسخه – پرداخت هزینه ثبت که از طریق پرکردن فرم برآورد هزینه، موجود درسایت مذکور و به فرانک سوئیس تعیین می گردد .

بطورکلی این سیستم دارای 19 فرم می باشد که تقاضای ثبت و سایر درخواستهای متقاضیان مبنی بر اعمال تغییرات علائم و انتقالات حسب مورد از فرم های مزبور استفاده میگردد.

5/5 - (1 امتیاز)

اشتراک‌گذاری

نظرات

نظرات

هیچ نظری ثبت نشده

اولین نفری باشید که نظر می‌دهد

مقالات مرتبط

دسته‌بندی

مقالات

مقالات بیشتر در این دسته‌بندی را مطالعه کنید

مشاهده همه