جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اقدامات ضروری پس از ثبت شرکت

اقدامات پس از ثبت شرکت

پس از ثبت شرکت و دریافت مدارک شرکت از اداره ثبت شرکتها، باید اقداماتی را انجام دهید. برخی از این اقدامات لازم پس از ثبت شرکت به صورت اجباری بوده و برخی از آنها به صورت اختیاری انجام میگیرد. سعی بر این داریم در این مقاله به آنها بپردازیم. جهت مطالعه مقاله ثبت شرکت می توانید به مقاله لینک شده مرتبط با آن مراجعه کنید.

اقدامات پس از ثبت شرکت چیست؟

پس از ثبت شرکت اقداماتی به صورت اجباری می بایست انجام گیرد تا بتوان کسب و کار تجاری را استارت زد. این موارد عبارتند از:

  1. انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی
  2. اخذ کد اقتصادی
  3. پلمپ دفاتر تجارتی
  4. انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی
  5. اخذ مجوزها

اقدامات پس از ثبت شرکت

اخذ پلمپ دفاتر شرکت پس از ثبت

از اولین اقدامات لازم پس از ثبت شرکت پلمپ دفاتر است که شامل دو دفتر، یکی دفتر کل و دیگری دفتر روزنامه است.
برای اطلاعات تکمیلی به مقاله مرتبط با پلمپ دفاتر مراجعه کنید و صفر تا صد امور پلمپ دفاتر را اخذ کنید.

کسی که شرکت ثبت کند و دفاتر پلمپ نداشته باشد خاطی محسوب شده و مجبور به پرداخت مالیات به صورت علی الراس خواهد بود.

تعیین حوزه و تشکیل پرونده مالیاتی

اقدام اجباری بعدی پس از به ثبت رسیدن شرکت تشکیل پرونده مالیاتی می‌باشد. مطابق قانون مالیات‌ های مستقیم هر شرکت پس از تأسیس تنها ۲ ماه فرصت دارد تا در اداره مالیات ناحیه ثبتی خود تشکیل پرونده دارایی داده و مدارک خود را تسلیم دارایی نماید در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد شد.
برای تشکیل پرونده دارایی ابتدا تعیین حوزه شده و حوزه مالیاتی شما مشخص می‌گردد و سپس با مدارک لازم به حوزه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده دارایی صورت میپذیرد.

اخذ کد اقتصادی

پس از تشکیل پرونده مالیاتی به شما کد اقتصادی تعلق میگیرد. کد اقتصادی شامل یک کد 12  رقمی می باشد و طبق قانون سال 73 برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند، مشخص شده تا جهت شناسایی شرکت در واحد مالیاتی مربوط به حوزه فعالیت از آن استفاده شود و از دیدگاه دیگر ( کد اقتصادی ) شماره شناسایی فعالان تجارت در سازمان مالیاتی می باشد .

اخذ جواز تاسیس پس از ثبت شرکت

در صورتی که شرکتی فعالیت تولیدی داشته باشد قادر به اخذ جواز تاسیس می باشد.یکی از ملزومات دریافت جواز تاسیس داشتن کد اقتصادی می باشد.

موارد کاربردی جواز تاسیس به شرح ذیل می باشد:

  • میتوان از شهرکهای صنعتی بصورت اقساطی زمین دریافت کرد.
  • وام و تسهیلات بانکی می توان دریافت کرد.
  • برند و لوگو می توان به ثبت رساند.
  • پروانه بهره برداری می توان دریافت کرد.
  • پروانه بهره برداری یکی از مجوزهایی می باشد که جهت شرکتهای تولیدی صادر می شود.

پروانه بهره برداری پس از ثبت شرکت

جهت اخذ پروانه بهره برداری شرکت باید دارای جواز تاسیس باشد و خط تولید شرکت فعال باشد و شرکت دارای فعالیت باشد.

اخذ کارت بازرگانی پس از ثبت شرکت

تمامی شرکتهایی که به امور بازرگانی مشغول هستند یا به فعالیت تولیدی مبادرت کرده اند قادر هستند کارت بازرگانی دریافت نمایند.لکن در موضوع شرکت باید عبارت «صادرات و واردات» قید شده باشد.

اخذ مجوزها و پروانه های صنفی پس از ثبت شرکت

شرکتهایی که در حیطه خدماتی، بازرگانی و پخش به فعالیت می پردازند می بایست از  صنف مربوط به خود مجوز (پروانه) اخذ نمایند.

اخذ گرید و رتبه پس از ثبت شرکت

رتبه یا گرید به شرکتهای پیمانکاری تعلق دارد. گرید نمایانگر ارزش شرکتها می باشدو مجوزی برای فعالیت شرکت به حساب نمی آید. برخی از سازمانه ای دولتی طرح های ارزشمندی در اختیار دارند که آنها را از طریق مناقصه به شرکت های پیمانی واگذار می نمایند که دارای گرید بالا باشند و توانایی انجام و قبول تعهدات را داشته باشند.

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها