جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

معافیت سربازی با ثبت اختراع

شرایط معافیت سربازی با ثبت اختراع

در سال های اخیر جوانان و مخترعین بسیاری با دانش و مهارت و دارا بودن مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در جستجوی انجام امور مربوط به معافیت سربازی می باشند که برای رسیدن به آن اقدام می کنند.

ما در این مقاله قصد ارائه مطالبی برای انجام معافیت های سربازی از طریق ثبت اختراع برای مشمولین نخبه را داریم که می تواند در راه معافیت قانونی مخترعین و مشمولین تاثیر شایانی داشته باشد.

ثبت اختراع و معافیت سربازی

منظور از معافیت در واقع ایجاد راهی برای اقدام به حل و ایجاد راهی برای تسهیل امور از طرق متفاوت قانونی می باشد. برای معافیت از سربازی در قانون راه های مختلفی پیش پای مشمولین قرار گرفته که با تکیه بر آن می توانند امور مربوطه را انجام دهند.

در ادامه ما به تشریح نحوه ثبت اختراع و استفاده از مزایای معافیت خدمت مشمولین در کم ترین زمان خواهیم پرداخت تا بدین وسیله از نحوه انجام امور باخبر شوید.

ثبت اختراع

اختراع محصول تراوشات فکری و ایده های از قبل ثبت نشده یک مخترع می باشد. اختراع می تواند در قالب یک محصول و یا ایجاد اصلاحیه در انجام یک فعالیت در صنعت شود.

روند اختراع در قوانین کشورهای مختلف دارای قوانین مختلف می باشد و تنها وجه اشتراک آن ها از قبل ثبت نشدن آن اختراع می باشد.

برای انجام ثبت اختراع باید مدارک لازم جهت انجام این امور را به اداره ثبت اختراع ارائه کرده و این اداره با کارشناسی تمامی وجوه اختراع گواهی ثبت اختراع را برای اختراع صادر می کنند.

شرایط معافیت سربازی

با توجه به وضعیت اشتغال نخبگان و اجباری بودن خدمت سربازی، اغلب مخترعین با اختراع وسیله ای نو و یاری رسان در انجام امور می توانند از معافیت سربازی بهره مند شوند.

با ثبت اختراع نیز می توان هم از معافیت سربازی و نیز کسری در خدمت بهره مند شد.

این مستلزم انجام امور مربوطه در اداره مالکیت صنعتی و سازمان نظام وظیفه می باشد.

هم چنین می توان برای معافیت از سربازی اقدام به خرید یک اختراع از قبل ثبت نشده کرد. که راهکاری مناسب برای معافیت سربازی خواهد بود.

ثبت اختراع و معافیت سربازان

مشمولان سربازی که اختراع آن ها ثبت شده است می توانند اقدامات لازم را جهت معافیت های سربازی انجام دهند. برای معافیت یا کسری در سربازی راه های دیگری نیز وجود دارد.

که کار آفرینان در این مورد اموری را مدنظر قرار داده اند. در همین راستا کارشناسان مجرب موسسه حقوقی بین الملل آماده خدمت رسانی به مشمولان عزیز در راستای معافیت های سربازی می باشند.

معافیت نخبگان از خدمت سربازی

با استناد به ابلاغیه های منتشره از سوی بنیاد ملی نخبان، سربازان می توانند با استناد به آن ها با در نظر داشتن شروط زیر قابلیت اجرا خواهد داشت.

  • مخترعینی که از قبل اختراع آن ها در بنیاد ملی نخبگان ثبت شده
  • دانشجویانی که موفقیت هایی در دانشگاه و در بخش نخبگان کسب کرده اند.
  • دانش آموزان یا دانش جویانی که از سوی بنیاد نخبگان جوایزی اخذ کرده اند.
  • رتبه های برتر المپیادهای علمی
  • برندگان در جشنواره های ادبی و علمی دانشگاهی

معافیت سربازی با ثبت اختراع

مراحل ثبت اختراع و معافیت سربازی

برای بهره مندی از تسهیلات مربوط به معافیت های سربازی در ستاد کل نیروهای مسلح انجام مراحل زیر الزامی است.

  1. انجام امور مربوط به ثبت اختراع در بنیاد ملی نخبگان
  2. مراجعه به سایت اینترنتی ثبت اختراع و ثبت نام و درج مشخصات مخترعین و مشمولین نخبه
  3. معرفی اختراع از سوی بنیاد ملی نخبگان به ستاد نیروهای مسلح برای پیاده سازی پروژه های پژوهشی در راستای خدمت رسانی

مزایای ثبت اختراع در سربازی

اکثریت به اتفاق مشمولان فارغ شده در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتر تمایل زیادی به اعزام به خدمت مقدس سربازی ندارند.

بدین ترتیب با توجه به تحصیلات عالیه مایل به اشتغال و تحصیل در رشته تحصیلی خود می باشند. در همین راستا مشمولان برای بهره مندی از تسهیلات معافیت سربازی به سوی اعمال و ارائه اختراع در جهت معافیت های سربازی رو آورده اند.

از همین رو از سوی بنیاد علمی بنیاد نخبگان با همکاری ستاد کل ارتش نیروهای مسلح کشور اقداماتی انجام شده که با تکیه بر آن می توان از مزایای معافیت های سربازی و یا کسری در سربازی بهره مند شد.

قوانین بنیاد ملی نخبگان در ثبت اختراع

با در نظر داشتن قوانین مندرج در راستای ثبت اختراعات هر محصول و ایده ای که ارائه می شود را نمی توان اختراع دانست و آن از سوی اداره ثبت مالکیت معنوی جزو اختراعات مخترعین به حساب نمی آید.

یک اختراع در صورتی که شامل موارد زیر باشد می تواند مشمول تسهیلات شود:

  • اختراع ارائه شده در بنیاد ملی نخبگان به ثبت رسیده باشد و تاییدیه نهایی آن ارائه شده باشد.
  • اختراع ارائه شده از سوی بنیاد ملی نخبگان تاییدیه را اخذ کرده باشد . در این مورد شخصی که اختراعی نداشته نیز می تواند با شرایطی چون جایگزین نخبگان از مزایای اختراع ارائه شده استفاده کند .
  • افرادی که اختراعی با  شرایط ویژه دارند یا مشمول شرایط نخبگان هستند نیز واجد شرایط در انجام امور مربوط به معافیت سربازی و کسری خدمت سربازی می باشند.

آیا مخترعین می توانند از خدمت سربازی معاف شوند؟

با توافقی که بین بنیاد ملی نخبگان و ستاد نیروهای مسلح انجام گرفته شده، با اهدافی چون استفاده از نیروها و استعدادهای نیروهای نخبگان و استفاده از مزایا و تسهیلات معافیت سربازی مخترعین تدابیری در این خصوص انجام گرفته شده است.

از سویی مخترعین و نخبگان به صورت کامل از خدمت سربازی معاف نمی شوند و در شرایطی تنها با کسری خدمت از سوی ستاد کل نیروهای مسلح کشور انجام می پذیرد. در زمان ارائه و پیاده سازی یک پروژه می توان ان را جزو خدمت سربازی افراد به حساب خواهد آمد.

نخبگان ، مخترعین همچنین مشمولان خدمت سربازی در صورت تایید مدارک ارائه شده برای ثبت اختراع در اداره مالکیت صنعتی و بنیاد ملی نخبگان می توانند از مزایای معافیت های سربازی بهره مند شوند.

برای کسب اطلاعات تکمیلی و نیز اجرای معافیت های سربازی مشمولان نخبه می توانید با کارشناسان موسسه حقوقی و ثبتی بین الملل در تماس باشید و از مزایای مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها