جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهنمای ثبت موسسه در تهران

ثبت موسسه در تهران

ثبت موسسه در تهران را باید قبل از انجام اموری غیر از تجارت مدنظر قرار داد و با کسب اطلاعات در زمینه شرایط و مدارک ثبت موسسه در تهران می توانید اینده کاری خود را تضمین کنید . در ادامه نکات مهمی را برای ثبت موسسات با موضوع فعالیت غیرتجاری ارائه می کنیم.

ثبت موسسه در تهران

یکی از راهکارهای کلی برای انجام فعالیت های اقتصادی بدون شک ثبت شرکت و ثبت موسسه است که برای تاسیس آن باید امور غیرتجاری را مدنظر قرار گرفت . تمامی امور به صورت مشترک بین اعضای موسسین انجام می شود. موضوعات موسسات غیرتجاری شامل: آموزش، حقوقی، امور خیریه و عام المنفعه، هنری و ورزشی بوده که امور آن ها ماهیت غیرتجاری دارد و در دو صورت انتفاعی و غیرانتفاعی قابل ثبت در اداره ثبت شرکت ها می باشد.

روش های ثبت موسسه غیرتجاری در تهران

موسسات غیرتجاری از نظر اهداف و فعالیت شامل دو نوع انتفاعی و غیرانتفاعی است که در این بین هدف تاسیس موسسه انتفاعی کسب سود است و تنها تفاوت با موسسه غیر تجاری از نوع غیر انتفاعی هدف غیر از کسب سود آن است.

در این نوع موسسات امکان دریافت کارت بازرگانی وجود ندارد که افراد نمی توانند اقدام به فعالیت تجاری کنند. از سویی پلمپ دفاتر قانونی تنها مختص به شرکت های تجاری نیست بلکه در موسسات غیرتجاری نیز باید به آن پرداخته شود و پس از پایان هر سال مالی باید دفاتر پلمپ را ارائه کنید و پرونده مالی خود را تشکیل دهید.

شرایط ثبت موسسه غیرتجاری در تهران

تمامی موسسات غیرتجاری باید ساختار و قوانین خاصی را مدنظر قرار دهند که آن ها شامل مدیریت و اهداف موسسین را دنبال می کنند. موسسات غیرتجاری را همانند شرکت های با مسئولیت محدود به ثبت می رسند . پس اگر به دنبال ثبت موسسه در تهران خود هستید با دانستن قوانین ثبت شرکت مسئولیت محدود می توانید موسسه را ثبت کنید.

ثبت موسسه در تهران

مدارک ثبت موسسه در تهران

  • مشخص کردن دفتر فعال و دارای کد پستی مستقل با کاربری
  • تصویر شناسنامه و کارت ملی تمامی شرکا و اعضای هیات مدیره شرکت
  • ثبت نام اعضای هیئات مدیره در سامانه ثنا
  • دریافت مجوز لازم با توجه به موضوع فعالیت (در صورت نیاز)
  • آگهی تاسیس و ارائه نامه نمایندگی (در صورتی که شخص حقوقی باشد)

مراحل ثبت موسسه در تهران

به منظور ثبت موسسه در تهران غیر تجاری باید حداقل دارای 2 عضو در هیئت مدیره آن موسسه باشند که هرکدام از آنها چه زن باشند یا مرد باید دارای سن قانونی بوده ولی نیازی به ارائه گواهی عدم سو پیشینه کیفری هیئت مدیره نیست.

تمامی موسسات غیر تجاری در شهر تهران از نظر ساختاری شباهت بسیاری به شرکت با مسئولیت محدود داشته و به مانند شرکت با مسئولیت محدود لزوم حضور بازرس یا بازرسین در شرکت را ندارند اما در شرکت، در صورت نیازمی‌توان اقدام به انتخاب بازرس یا بازرسین شود.

ثبت موسسات غیر تجاری در تهران در اداره ثبت شرکتها و یا در دیگر شهرستانها، در اداره ثبت مرکز اصلی آن در شهرستان انجام می شود.

اولین گام برای ثبت موسسات غیرتجاری را بدون شک باید جمع آوری مدارک و ارائه آن به اداره ثبت شرکت ها دانست. قابل ذکر است که ثبت موسسه به مانند ثبت شرکت با مسئولیت محدود است که باید اقدامات لازم برای ثبت قانونی آن را با مشاوره تخصصی کارشناسان حقوقی پیش ببرید. ما در موسسه ثبتی و حقوقی بین الملل راهنمای تخصصی شما خواهیم بود.تنها کافی است با ما در تماس باشید.

هزینه ثبت موسسه در تهران

هزینه ها و تعرفه ثبت موسسات غیرتجاری به مانند شرکت ها باید محاسبه شده و سپس تمامی هزینه ها از جمله پست و آگهی و اخذ مدارک لازمه برای ثبت موسسه برآورد شود و به اداره ثبت شرکت ها تسلیم گردد. اگر در فکر کاستن هزینه های ثبت موسسه در تهران خود هستید ما در موسسه بین الملل راهنمای شما عزیزان خواهیم بود.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها