"راهنمای

راهنمای ثبت شرکت های یک نفره

معمولاً کسانی که در بدو تاسیس شرکت هستند این سوال برای انها مطرح می شود که آیا میتوانند شرکتشان را با یک عضو (ثبت شرکت های تک نفره) به ثبت برسانند. این نگرانی ها اغلب از جهت اطمینان و اعتمادی است که باید در شروع کار بین شرکای شرکت بوجود می آید و دور اندیشی افراد این نگرانی ها را در مدیران بیشتر میکند که در آینده دور ازجانب شریک و یا شرکایشان متضرر نشوند.

درحال حاضر پیشنهاد ثبت انواع شرکتهای تک نفره یا یک نفره یا به اصطلاح حقوقی تک مدیریتی از جانب مجلس به طور آزمایشی به مدت 55 سال مطرح شده است که لازمه اجرایی شدن آن تصویب شورای نگهبان است که درصورت موافقت شورای نگهبان و تصویب این لایحه، ثبت شرکتها با یک نفر به مدت 55سال شروع میشود اما درحال حاضر ثبت شرکت در ایران با حداقل 2 نفر در شرکتهای با مسئولیت محدود و 33 نفر سهامدار در شرکت های سهامی خاص صورت می پذیرد.

برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده اگر شریکتان را صرفاً برای مرحله ثبت شرکتتان درنظر گرفته اید و نه فعالیت های کلیدی، می توانید با حداقل سهم که 1%است و فقط به عنوان عضو ایشان را وارد شرکت کنید و خود به عنوان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره و با داشتن کلیه حق امضای شرکت با خیالی راحت فعالیت خود را آغاز نمایید.

البته در حال حاضر در قالب شرکت های با مسئولیت محدود امکان اینکه هیئت مدیره یک نفر باشد (ثبت شرکتها به صورت تک نفره) منوط به اصلاحاتی که در  اساسنامه صورت گیرد امکان می باشد که در صورت نیاز به ثبت شرکت تک مدیریتی میتوانید از تخصص کار گروه ثبت شرکت و برند موسسه حقوقی بین الملل در استان البرز شهر کرج و همچنین استان تهران شهر تهران استفاده نموده و به هدف والای خود دست یابید.

در صورت نیاز به مشاوره انواع شرکت تجاری ما آمادگی کامل در خصوص موضوع فعالیت های شما را به صورت رایگان داریم. در صورت نیاز به مشاوره حقوقی در زمینه شرکت تک نفره تنها کافی است با موسسه بین الملل تماس بگیرید و از طریق مشاوره حقوقی این موسسه اقدام به انجام امور ثبتی خود کنید.