جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

روند ثبت شرکت در همدان

ثبت شرکت در همدان

تجارت بدون ثبت شرکت در ایران به مانند حرکت در جریان آب مواج است امکان رسیدن به اهداف را کاهش دهد ولو اینکه اقتصاد بر پایه ثبت شرکت انجام می گیرد و باید توجه ویژه به آن شود، در این متن ثبت شرکت در همدان مبنی بحث ماست که از سوی متقاضیان درخواست شده که تیم حقوقی ایلیا در ادامه متن به آن پرداخته است پس با ما همراه باشید.

ثبت شرکت در همدان

تا کنون فکر کرده اید که شرکت ها از کجا شکل گرفتند؟ در زندگی اجتماعی بشر با داد و ستد اقتصاد شکل جدیدی پیدا کرد علاوه بر این افراد در بسیاری از موارد ممکن بود شریک  داشته باشند مثل خرید خانه ، زمین یا هر چیز دیگری ، اما شراکت در کسب و کار شکل ویژه خودش را داشت و در اصل شرکت های مدنی از همان جا آغاز شدند، به مرور شرکت های تجاری با پیشرفت زندگی صنعتی و ماشینی بشر ایجاد شدند و سالیان درازی است که واژه شرکت بر گرفته شده از شراکت در دایره واژگان ما وجود دارد، به همین دلیل است که برای ثبت شرکت در همدان حداقل باید دو نفر باشند تا نفس شراکت حفظ شود.
در این مقاله ما به تمام قواعد و اصول ثبت شرکت در همدان خواهیم پرداخت و کسانی که تا کنون نتوانسته اند جواب سوالاتشان را پیدا کنند این مقاله را از دست ندهند.

انواع قالب ثبتی شرکت در همدان

هر شرکتی که در ایران تأسیس می شود باید در یکی از قالب های ثبتی زیر باشد:

  •  شرکت سهامی خاص
  • شرکت سهامی عام
  •  شرکت تعاونی
  •  شرکت تضامنی
  • شرکت با مسئولیت محدود
  •  شرکت نسبی
  • شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در همدان

حداقل تعداد افراد در این شرکت دو نفر می باشد ، سرمایه این شرکت تعهدی است و لازم نیست در زمان ثبت شرکت وجود داشته باشد، اعضاء شرکت باید فاقد سوء پیشینه کیفری یا استخدام رسمی دولت باشند. این شرکت برا فعالیت های کوچک و خانگی بازرگانی مثل خرید، فروش، توزیع، تولید واردات و غیره با سرمایه حداقل صد هزار تومان تشکیل می شود. لازم به ذکر است در نام شرکت حتماً باید عبارت « بامسئولیت محدود» ذکر شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید بر اساس اصول و قوانین انجام شود، از این رو بهتر است به مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

ثبت شرکت سهامی خاص در همدان

برای این نوع شرکت حداقل تعداد اعضاء 5 نفر است ، 35 % از سرمایه شرکت در ابتدای تأسیس باید در حساب شرکت بلوکه شود و بعد از ثبت قابل برداشت است. شرایط کیفری و تصدی بیش از یک شغل در این شرکت هم باید رعایت گردد، اعتبار اعضاء هیئت مدیره این شرکت دو سال و بازرسین یک سال است. دو نفربازرس این شرکت با سه سهامدار نباید فامیل باشند.

سرمایه این شرکت به شکل اوراق سهام در می آید و تعهد هر سهامدار به اندازه سهامش است. این شرکت برای ایجاد کارخانه، امور مهندسی، اخذ رتبه یا گرید و دانش بنیان شدن و غیره بسیار مناسب است. در نام شرکت حتماً باید عبارت « سهامی خاص» ذکر شود.

ثبت شرکت سهامی خاص را می توانید در مقاله مرتبط با آن مراجعه کنید.

 ثبت شرکت دانش بنیان در همدان

نوعی از شرکت سهامی خاص است ،به این دلیل در تقسیم بندی شرکت ها آورده نشده ولی شرایط آن بدین صورت است که ابتدا شرکت باید تحت عنوان سهامی خاص به ثبت برسد و شرایط دانش بنیان شدن آن این است که یا اعضاء شرکت عضو هیئت علمی دانشگاه باشند یا اختراع ثبت شده داشته باشند تا بتوانند از طریق بنیاد ملی نخبگان زیر نظر نهاد فناوری ریاست جمهوری دانش بنیان شوند و از مزایایی مثل احداث شرکت در پارک های علم و فناوری، تخصیص وام از سوی بنیاد ملی نخبگان، معافیت مالیاتی و غیره بهره مند گردند.

گاهی کل یک دانشگاه به عنوان شخصیت حقوقی عضو شرکت دانش بنیان می شود که می توان عنوان شرکت دانش بنیان دولتی را بر آن نهاد اگر دانشگاه دانشگاه دولتی باشد.

ثبت موسسه غیر تجاری در همدان

شرکت های تجاری در موضوعات تجاری فعالیت دارند و نمی توان در این شرکت ها موضوعات غیر تجاری قرار داد. اما موسسات غیر تجاری فعالیت خود را در موضوعات غیر تجاری مانند آموزش، خیریه تعیین می کنند.

ثبت موسسه غیر تجاری به مانند شرکت های تجاری انجام می شود. اعضاء این شرکت ها باید حداقل دو نفر باشند که هیئت مدیره می تواند از آنها یا خارج از آنها انتخاب شوند. موسسه غیر تجاری نیز در مجمع عمومی موسسین تشکیل می شود و با صدور آگهی ثبت موسسه غیر تجاری به ثبت در اداره ثبت شرکت ها نیز می رسد.

ثبت شرکت در همدان

ثبت شرکت بازرگانی در همدان

برای ثبت شرکت بازرگانی لازم است موضوعی که انتخاب می کنید از عناوین خرید، فروش، صادرات، واردات، استفاده شده باشد. تاسیس شرکت بازرگانی نیاز به دریافت مجوز ندارد. فعالیت شرکت های بازرگانی اگر در زمینه صادرات و واردات باشد لازم است مدیر عامل شرکت شرایط دریافت کارت بازرگانی را داشته باشد.

ثبت شرکت پیمانکاری در همدان

شرکت پیمانکاری فعالیت خود را در زمینه های فنی و مهندسی در رشته های مختلف مهندسی ارائه می دهد. اصولاً پیمانکاران بدون داشتن شرکت پیمانکاری نمی توانند در مناقصه یا مزایده ای شرکت کنند. ثبت شرکت پیمانکاری حتی برای موضوعات مقطعی نیز قابل انجام است. شرایط خاصی برای ثبت شرکت پیمانکاری وجود ندارد.

ثبت شرکت خدماتی در همدان

شرکت هایی خدماتی دو نوع هستند یا شرکت هایی هستند که ثبت آنها مستلزم دریافت مجوز از ارگان خاصی است مثل شرکت های حفاظتی. برخی از موضوعات ثبت شرکت خدماتی نیازمند دریافت مجوز از ارگان خاصی نمی باشد این شرکت ها را می توان با کمترین مسئولیت شرکت های تجاری یعنی ثبت شرکت با مسئولیت محدود انجام داد.

نحوه تعیین اسم شرکت در همدان

اسم شرکت سه یا چهار سیلاب است، هر واژه باید فارسی باشد و معنی فارسی داشته باشد این اسم باید از ترکیب اسم عام و خاص باشد هر چه تعداد اسامی خاص در شرکت بیشتر باشد احتمال تأیید اسم بالاتر می رود.

برای ثبت شرکت در همدان شما در ابتدا 5 اسم سه یا چهار کلمه ای انتخاب می کنید و به ترتیب اولویت تان در سامانه ثبت شرکت وارد می کنید.

برای اینکه تأییدیه دریافت اسم شرکت را زودتر بگیریید هم اکنون به کارشناسان ما در ثبت بین الملل تماس بگیرید تا استعلام لازمه را برای تأیید اسم شرکت بگیرند.

در خصوص استعلام نام شرکت و انتخاب و تعیین اسم شرکت این مقاله را مطالعه کنید: نام شرکت

مدارک ثبت شرکت در همدان

  • مدارک شناسایی: رونوشت برابر اصل مدارک احراز هویت همه اعضاء ، سهامداران و بازرسین.
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسس: این صورت جلسه به منظور اعلام تأسیس ثبت شرکت می باشد.
  • صورت جلسه هیئت مدیره: به منظور مشخص شدن اعضاء هیئت مدیره شرکت می باشد.
  • اساسنامه:این سند باید در دو نسخه تهیه و به امضاء همه اعضاء شرکت برسد و در آن موارد مربوط به شرکت درج می شود.
  • شرکت نامه: این سند هم در دو نسخه تنظیم می شود و در آن مشخصات و اطلاعات شرکت درج می گردد.
  • تقاضانامه: در واقع همان درخواست ثبت شرکت برای شرکت های غیر سهامی است که در دو نسخه تنظیم می شود.
  • اظهارنامه:در واقع تقاضای ثبت شرکت سهامی است که این هم باید در دو نسخه ارسال شود.

مراحل ثبت شرکت در همدان

  1.  ورود به سامانه ثبت شرکت و تکمیل اطلاعات شخصی و ثبتی مشخص شده
  2. دریافت ابلاغیه تأیید اسم شرکت
  3. تنظیم اوراق ثبتی شرکت
  4. دریافت امضاء از همه اعضاء
  5. پست اوراق و مدارک به اداره ثبت شرکت های همدان
  6. دریافت ابلاغیه صدور آگهی تأسیس
  7. مراجعه به اداره ثبت شرکت های همدان برای تحویل آگهی تأسیس
  8. پرداخت روزنامه رسمی و کثیرالانتشار مربوط به تأسیس شرکت

مدت زمان و هزینه ثبت شرکت در همدان

هزینه ثبت برند در همدان بر اساس تنوع ثبتی شرکت ها، یعنی نوع شرکت، تعداد اعضا، سرمایه شرکت و موضوع فعالیت و حجم  آگهی روزنامه رسمی تاسیس متغیر است.

برای اطلاع دقیق این هزینه ها باید کارشناسان ما در ثبت بین الملل نسبت به آن محاسبه قیمت نمایند بدین منظور می توانید با کارشناسان ما در ثبت بین الملل تماس بگیرید تا از هزینه های تمام شده ثبت شرکت در همدان اطلاع کسب نمایید.

متقااضیان ثبت شرکت اگر می خواهند در حداقل ترین زمان آگهی ثبت شرکت را درریافت کنند باید تمام مراحل را بدون نقص پیش ببرند. بنابراین نمی توان زمان دقیقی برای مراحل اولیه ثبت شرکت در نظر گرفت اما از زمانی که مدارک را به اداره ثبت شرکت ها پست می کندید ظس 14 روز آگهی ثبت شرکت تجاری صادر می شود.

مالیات در شرکت ها چگونه محاسبه می شود؟

براورد مالیات طبق فرمول های مالیاتی است. بیشتر افراد به دلیل وجود مسائل مالیاتی گاهاً از ثبت شرکت سر باز می زنند، این در حالی است که تمام اشخاص اعم از کارمند کارگر و مشاغل آزاد همگی پرداخت مالیات را دارند و شرکت ها هم از این بحث متمایز نیستند گاهاً حتی دولت به شرکت ها برای برخی مسائل اقتصادی معافیت مالیاتی یا تخفیف مالیاتی می دهد، مالیات از سود شرکت محاسبه می گردد.

فرمول مالیات: درآمد – هزینه = سود که تقسیم بر درصد مالیات پرداختی بر اساس سود می شود.

آدرس اداره ثبت شرکت ها در همدان

اداره ثبت شرکت ها در همدان، به آدرس سعیدیه بالا، نبش خیابان بلوار غنی زادیان مستقر است. که البته تنها مسولات پستی را می پذیرد و به مراجعه حضوری پاسخ داده نمی شود.

ثبت شرکت در  استان همدان

  • ملایر
  • نهاوند
  • اسدآباد
  • تویسرکان
  • بهار
  • کبودرآهنگ
  • لالجین
  • فامنین
  • رزن
  • قروه درجرین
  • مریانج
  • جورقان
  • گیان
  • مهاجران
  • صالح آباد
  •  فیروزان
  • سامن
  • سرکان
  • دمق
  • آجین

کلام پایانی
حتماً ضرب المثل آب از سر چشمه گل آلود هست را شنیده اید. حساسیت های ثبت شرکت همدان گاهی انقدر زیاد هست که اگر مثلاً در موضوع فعالیت یا بندهای دیگر اساسنامه یک ویرگول جابه جا شود برای موسسین بعد ها دردسر ایجاد می کند.

ممکن است نتوانند فعالیت خاصی را انجام دهند یا شرکت را توسعه دهند، حال به این فکر کنید برخی از افراد بدون توجه به عواقب کار شرکت ثبت می کنند بعد از ثبت هر هزینه ای که می کنند تا تغییری اعمال کنند بلا اثر است.

در این جا باید بگوییم دوست عزیز آب از سر چشمه گل آلود است و از ابتدا شما باید توجه به این ماجرا می کردید  و از ابتدا ثبت شرکت را به دست کاردانش می سپردید.

ما درموسسه ثبت بین الملل، مشاوره های رایگان برای ثبت شرکت در همدان را داریم و علاوه بر این وکلای ما با قیمت های باور نکردنی پروسه ثبت برند در همدان را برایتان انجام می دهند فقط کافی است تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها