جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

صفر تا صد ثبت شرکت در مشهد

چگونه ثبت شرکت در مشهد انجام دهیم ؟

در صورت تمایل به ثبت شرکت در مشهد تنها کاف است با وکلای حقوقی محرب در ارتباط باشید و صفر تا صد امور ثبت شرکت را از طریق مشاوره حقوقی آنها پیش ببرید، در متن زیر تمامی شم و خم ثبتی و حقوقی را به شما ارائه خواهیم داد تا از مشغله فکری شما بکاهیم. با ما در ادامه متن همراه باشید.

ثبت شرکت در مشهد

استان خراسان به عنوان یکی از استان های پر گردشگر کشور با توجه به پتانسیل های زیر ساخت شاهد ایجاد انواع مختلفی از شرکت ها با فعالیت هایی نظیر تولید محصولات مختلف و فعالیت های صنعتی را برای ثبت شرکت در مشهد دارا می باشد.
به همین دلیل بسیاری از بنگاه های تولیدی کوچک و اشخاص با انگیزه، تمایل به ثبت شرکت در مشهد را دارند، اما دانش و اطلاعات کافی در این حوزه را ندارند و منبعی معتبر که چکیده ای از مقررات و شرایط ثبت شرکت در مشهد باشد را پیدا نکرده اند، بنابراین ثبت بین الملل با دانش تیم حقوقی و تجربه ده ساله این مقاله را تبیین نمود تا دریچه ای ساده برای کسانی که دانش حقوقی ندارند باز نماید.
علاوه بر این ثبت شرکت در مشهد از ابتدا تا انتها از یک سری قوانین تبعیت می کند که این قوانین شامل قانون تجاری، لایحه اصلاحی قانون تجارت، لایحه  های ثبتی تصویب شده از سوی مجلس شورای اسلامی و در نهایت متمم ها و تبصره های ثبتی صادره از سوی ادارات ثبت شرکت ها می باشد که مسلماً برای اشخاصی که اولین تجربه ثبت شرکت را دارند اشراف پیدا کردن به تمام آنها کمی دور از واقعیت است، لذا واجب است که از متخصصین ثبتی مثل موسسه ثبت بین الملل در این مسیر کمک بگیرید.

چگونه ثبت شرکت در مشهد انجام دهیم ؟

ابتدا باید با ماهیت ثبت شرکت آشنا شوید. شرکت ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز و تقاضای متقاضیان ثبت شرکت، یکی از انواع مختلف آن ممکن است انتخاب شود.

در پروسه ثبت شرکت در مشهد آنچه که مخاطبان بی توجه از آن عبور می کنند داشتن مشاوری زبده و با تجربه می باشد که هم دانش کافی در این حوزه داشته باشد هم تجربه لازم، چرا که ثبت یک شرکت ممکن است کار بسیار ساده ای باشد اما مهم تر از ثبت آن  این است که کارایی لازم را برای رساندن موسسین به اهداف آنها را داشته باشد.

برای شروع شما باید ابتدا شرکای مورد اعتماد خود را داشته باشید شاید جمله «جان دی راکفلر» یکی از تجار موفق در این زمینه به دردتان بخورد راکفلر می گوید؛ پیدا کردن یک دوست در یک تجارت خیلی بهتر از پایه گذاری یک تجارت بر اساس یک رابطه دوستانه است.

این جمله در کسب و کارهای امروزی بسیار دیده می شود، به یاد داشته باشید دوستان خوب الزاماً شرکای کاری خوبی برای هم نیستند. لذا با دقت شریک یا شرکای مورد اعتمادی که عدم سو پیشینه داشته و در استخدام دولت نباشند را گزینش نمایید.

طبق قواعد عمومی و اختصاصی در حوضه ثبت شرکت در مشهد شرکت از اجتماع دو یا چند نفر که اهداف مشترکی برای کسب سود دارند تشکیل می شود.

ثبت شرکت سهامی خاص در مشهد

برای ثبت این نوع شرکت حداقل افرادی که در قانون پیش بینی شده اند 5 نفر می باشند که سه نفر به عنوان سهامدار و هیئت مدیره و دو نفر به عنوان بازرس تعریف می شوند. این اعضاء باید فاقد سوء پیشینه کیفری باشند، در این نوع شرکت اعضاء اعم از بازرسین هر سال مالی و هیئت مدیره هر دو سال مطابق قوانین باید تمدید شوند یا تغییر کنند سرمایه این شرکت توسط اعضاء آن تامین می شود که از حداقل قانونی  یعنی 1000000 ريال نباید کمتر باشد . بازرسین نباید نسبت نسبی به ویژه درجه یک با سهامداران داشته باشند.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد

شرکت مسئولیت محدود نوع دیگری از شرکت می باشد که عمدتاً برای اهداف تولیدی و تجارتی انتخاب می گردد، این نوع شرکت با حداقل دو نفر تشکیل می شود سرمایه این شرکت تعهدی بوده و به صورت سهم الشرکه  نقدی بین اعضاء آن تقسیم می گردد.

حداقل سرمایه آن هم صد هزار تومان است و شرکا به اندازه سرمایه شان در شرکت مسئولیت دارند و مسئولیتشان محدود است که علت نام گذاری این قالب ثبتی هم همین است. ثبت شرکت با مسئولیت محدود در مشهد ساده ترین و پر تقاضاترین نوع ثبت است.

ثبت شرکت تعاونی در مشهد

تعاونی ها بر اساس موضوعات مختلف ممکن است تعاونی های تولید یا توزیع یا مصرف باشند که عمده هدف آن ها تامین نیاز اعضاء آن می باشد و ممکن است بدون سود یا با سود کم فعالیت نمایند، این شرکت با 7 نفر تشکیل می شود و برای ثبت باید جور از وزارت تعاون اخذ نمایند.

علی الاصول دولت از این نوع شرکت ها حمایت می نماید. تعاونی های مسکن یا مصرف فرهنگیان یا کارکنان ارتش از این دست شرکت ها می باشند.

ثبت شعبه شرکت در مشهد چه روشی دارد؟

جهت ثبت شعبه شرکت در حین ثبت سامانه یعنی پیش از ثبت دفتر مرکزی شرکت و در حین آن باید اطلاعات شعبه وارد سامانه اداره ثبت شرکت مشهد به شکل اینترنتی گردد.

که هم زمان دفتر مرکزی و شعبه شرکت با هم به ثبت می رسند. ولی اگر مدتی بعد از ثبت شرکت و جهت گسترش آن اقدام به ثبت شعبه کنید باید ثبت تغییرات شرکت انجام دهید و صورتجلسه ثبت شعبه تنظیم نمایید و مانند ثبت شرکت مراحل سامانه، ارسال و تایید مدارک و تحویل حضوری آن را انجام دهید.

چگونه ثبت شرکت در مشهد انجام دهیم ؟

مدارک ثبت شرکت در مشهد

مدارک شرکت های سهامی

  •  رونوشت برابر اصل مدارک شناسایی اعضاء هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین
  •  دو رونوشت از اظهارنامه شرکت سهامی
  • اساسنامه شرکت سهامی
  •  اصل گواهی بانکی مبنی بر پرداخت سرمایه تعهدی 35%
  •  مجوز فعالیت در خصوص موضوعات مجوزی
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسس
  • صورت جلسه هیئت مدیره

مدارک شرکت های غیرسهامی

  • رونوشت برابر اصل مدارک شناسایی شرکاء و مدیران شرکت
  • دو رونوشت از تقاضا نامه و شرکت نامه مربوطه شرکت
  • اساسنامه شرکت
  • صورت جلسه مجمع عمومی موسس
  • مجوز مربوطه در خصوص موضوعاتی که نیاز به اخذ مجوز دارند.

نکته: برخی موضوعات هستند که در خصوص آنها قانون برای ثبت شرکت اخذ مجوز از ارگان های زیر صلاح را پیش بینی نموده که برای مشاهده لیست این موضوعات بر روی لینک کلیک نمایید. مجوز ثبت شرکت

مراحل ثبت شرکت در مشهد

به دلیل سامانه ای شدن اداره ثبت شرکت ها در چندین سال اخیر مراحل ثبت شرکت هم سامانه ای شده که در ادامه به آن می پردازیم.

گام نخستین: در ابتدا باید استان محل ثبت شرکت معلوم شود که در ثبت شرکت مشهد استان خراسان و یکی از شهرستان ها را انتخاب می نمایید، ایمیل و شماره تماس و کد پستی شرکت و آدرس شرکت، مدت فعالیت شرکت که علی الاصول نامحدود می باشد و کلیه مطالب را باید مطابق درخواست متقاضی و موارد قانونی تکمیل نمایید.

گام دوم: در قسمت بعد موارد مربوط به نام شرکت وارد می شود که در آن 5 نامی که برای شرکت انتخاب شده در آن به ترتیب اولویت متقاضی وارد می شود.

نکته:  در خصوص نام شرکت مطابق بخش نامه های مربوطه، هر نام باید از 3 یا 4 سیلاب تشکیل شده باشد که اعم از اسم خاص و عام باشد، انتخاب نام شرکت نیاز به استعلام دارد تا پروسه ثبت شرکت در مشهد طولانی نشود بسیاری از اشخاص در مرحله ثبت نام شرکت زمان طولانی را طی می نمایند در حالی که با کمی دقت و استعلام نام شرکت قبل از ثبت از این امر می توانستند جلوگیری نمایند در صورتی که تمایل دارید به سرنوشت این اشخاص دچار نشوید هم اکنون می توانید با کارشناسان مجموعه ثبتی حقوقی بین الملل تماس حاصل نمایید.

گام سوم: در این گام  ابتدا گروه فعالیت و سپس موضوعی که شرکت قصد فعالیت در آن را دارد شرح داده و زیر گروه های مربوطه را وارد نمایید.

گام چهارم: در این مرحله باید سرمایه شرکت وارد شود که به طور کلی یا سرمایه نقدی یا غیر نقدی می باشد، مانند تجهیزات شرکت که اموال غیر مالی می باشد و باید صورت جلسه شود.

گام پنجم: در این مرحله باید مشخصات مربوط به اعضاء که شامل نام و نام خانوادگی ، کد ملی و شماره شناسنامه، شماره تماس و آدرس و کد پستی و سهم هر کدام و صاحبان حق امضا به علاوه ساعت و تاریخ دو صورت جلسه مجمع عمومی موسس و صورت جلسه هیئت مدیره وارد می شود.

گام ششم: در خصوص اخذ شعبه می باشد در صورتی که چنین در خواستی ندارید آن را تکمیل نکنید و به مرحله بعد وارد شده روزنامه کثیرالانتشار شرکت را انتخاب نموده که آگهی های مربوط به شرکت در آن چاپ گردد.

لازم به ذکر است که گام های پایانی در خصوص صورت جلسه و اساسنامه و سایر اسناد شرکت می باشد هر کدام در یک صفحه تنظیم و بارگذاری می شود که در این قسمت باید از دانش و تخصص کافی در حوضه ثبت شرکت مشهد برخوردار باشید، چنانچه در این زمینه دچار ایراد و اشکالی هستید حتماً با ما تماس حاصل نمایید.

ثبت شرکت خدماتی در مشهد

قانون شرکت های خدماتی را در صورتی مجاز به ثبت شرکت می داند که اولاً خدمات آنها در دسته بندی خدمات موسساتی نباشد و ثانباً از محل فروش خدمات شرکت سود آوری داشته باشد و ثانیاً موضوع مربوطه در دسته بندی موضوعاتی باشد که مطابق قوانین ایران مجاز می باشد.

ثبت شرکت پیمانکاری در مشهد

شرکت های پیمانکاری دارای شاخه های متنوعی هستند. مهمترین ویژگی این شرکت نیز انجام امور پیمانکاری در شاخه های مختلف فنی و مهندسی است. تاسیس شرکت پیمانکاری در یکی از انواع شرکت های تجاری باید با موضوع واضح و روشنی تنظیم شود.

ثبت شرکت بازرگانی در مشهد

برخی شرکتها ها به اعتبار قانون در دسته شرکت های بازرگانی قرار می گیرند مانند شرکت های سهامی و برخی دیگر به واسطه ثبت موضوع بازرگانی در اساسنامه ماهیت شرکت بازرگانی پیدا می کنند و می توانند در این شاخه فعالیت داشته باشند.

هزینه و زمان ثبت شرکت در مشهد

هزینه هایی که ثبت یک شرکت به دنبال دارد بیشتر از اینکه یک هزینه واحد باشد به موارد متعددی بستگی دارد مانند اینکه سرمایه شرکت چقدر باشد، یا موضوع ثبت شرکت چند سطر است یا نوع شرکت چیست و چه تعدادی اعضا دارد؟

همه این ها در خصوص هزینه حق الثبت و هزینه حق الدرج روزنامه ها و ابطال تمبر سرمایه تاثیر گذار است بنابراین باید یک کارشناس ثبت شرکت این هزینه ها را برآورد کند هم اکنون می توانید درخواست هزینه ثبت شرکت در مشهد را از کارشناسان موسسه ثبت بین الملل استعلام کنید فقط کافی است با ما تماس بگیرید.

آدرس اداره ثبت شرکت ها در مشهد

در استان خراسان رضوی تنها یک واحد ثبت شرکت ها وجود دارد که نشانی آن مشهد، خ: ملک الشعراء بهار، پس از چهارراه استانداری، نرسیده به ملک الشعراء بهار 44 جنب بانک ملی اداره ثبت شرکتهای مشهد طبقه اول مدارک و اسناد ثبتی را پست نمایید.

واحد های ثبت شرکت در استان خراسان رضوی

  • درگز
  • قوچان
  • چناران
  • کلات
  • سرخس
  • تربت جام
  •  فریمان
  •  بینالود
  • باخرز
  • زاوه
  • نیشابور
  • فیروزه
  •  خوشاب
  • جوین
  • جغتای
  • داورزن
  • سبزوار
  • بردسکن
  • خلیل آباد
  • بجستان
  • گناباد
  • خواف
  • رشتخواه
  • کاشمر
  • مه ولات

ثبت شرکت قطعاً چهار چوب ها و شرایط خاص خود را دارد که اکثر افراد ریسک ثبت شرکت را توسط خود قبول نمی کنند چون این شرکت قرار است سرنوشت زندگیشان را تغییر دهد و اگر اشتباهی در نحوه ثبت آن اتفاق افتد از پس ضرر های مالی یا حقوقی آن در آینده بر نخواهند آمد.

اینکه چه تیمی کار شما را پیش می ببرد هم خود یک امر بسیار مهم است که نباید سر سری از آن عبور نمود، یک مجموعه ای که دانش کافی در این حوزه و علاوه بر آن تجربه و رزومه قوی در اختیار داشته باشد می تواند گزینه مناسبی برای اشخاصی باشد که می خواهند اقدام به ثبت شرکت در مشهد کنند، گروه ثبت بین الملل با تیم زبده و با تجربه که از وکلای پایه یک و کارشناسان ثبتی که ده سال است در این زمینه فعالیت می نمایند انتخاب افرادی است که به دنبال اصالت و دانش و تجربه می باشند تعلل نکرده و هم اکنون با تماس بگیرید.

گروه متخصصین ثبت شرکت و برند بین الملل آمادگی خود را جهت ثبت شرکت و سایر خدمات ثبتی در مشهد و خراسان رضوی در اسرع وقت و با هزینه اندک اعلام می نماید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیر نژاد
امیر نژاد
1 سال قبل

آیا می توان ثبت شرکت درر مشهد را فوری یعنی در چند روز انجام داد؟

arkan
ویرایشگر
arkan
1 سال قبل
پاسخ به  امیر نژاد

درود بر شما خیر در صورتی که تمام مدارک برای ثبت شرکت در مشهد آماده باشد طی 14 روز شرکت ثبت خواهد شد.

قربانی
قربانی
1 سال قبل

تحت چه شرایطی می توانم ثبت شرکت تک نفره در مشهد داشته باشم ؟

arkan
ویرایشگر
arkan
1 سال قبل
پاسخ به  قربانی

شرایط ثبت شرکت شامل دو مبحث است مبحث اول شرایط عمومی که در تمام شرکت ها رعایت شود و شرایط تخصصی که بسته به نوع شرکت باید داشته باشید. شرایط عمومی داشتن هیئت مدیره ای که باید دارای اهلیت قانونی باشد. همچنین اشخاص نبایید دارای سوء سابقه کیفری یا استخدام دولت باشند. سایر شرایط نیز داشتن سرمایه اولیه، موضوع فعالیت مجاز و غیره می باشد.