ثبت برند در گلستان

با ثبت اسم یا نشان تجاری برای محصول و خدمات خود، دارای حقوقی می‌شوید که طبق آن می‌توانید از شخص یا اشخاصی که جهت آن محصول یا خدمات از مشابه یا عین اسم یا علامت ثبت شده‌‌ی شمااستفاده می‌کنند هم به صورت حقوقی و هم به صورت کیفری طرح دعوی کنیم. به زبان ساده‌ تر ثبت برند در گلستان (ثبت اسم یا علامت تجاری) از نام و شهرت محصولات و یا خدمات شما در برابر سو استفاده دیگران محافظت می‌کند.

شرایط ثبت برند در گلستان

ثبت برند نشان دهنده علامتی است تشکیل شده از نقش ، تصویر ، رقم که برای متمایز نمودن  و تشخیص محصولات و خدمات به کار گرفته میشود .استفاده از برند به زمانهای باستان باز میگردد اما طی سالیان طی شده این آرم و نشان تجاری به سیستم های امروزی برای ثبت و حفاظت تبدیل گشته است.

این روند ثبت به کلیه مصرف کنندگان این کمک را میکند که از کالا و خدمات مورد نظرشان که با آرم یا نشان مشخصی متمایز گردیده استفاده نمایند. یکی از مهمترین اهداف استفاده از حق انحصاری علامت تجاری ، شناخته شدن کالا و خدمات و متمایز کردن آنها از یکدیگر می باشد. متقاضیان ثبت برنددر گلستانباید بدانند زمان استفاده انحصاری از یک علامت تجاری محدود به 10 سال می باشد و بعد از اتمام این مدت برندقابلیت تمدید دارد.

شما مالکین برند تجاری در گلستان میتوانید با حفاظت های درست از تلاش رقیبان و اشخاص ثالث برای استفاده از نام و نشان تجاری خود جلوگیری نمایید.شما متقاضیان ثبت برند تجاری درگلستان اطلاع داشته باشید که کلیه واژگان آرم تجاری، علامت تجاری ، نشان تجاری و نام تجاری هم معنی با برند می باشد و چنانچه قصد به ثبت رساندن هریک از این موارد را دارید می بایست مراحل ذیل را انجام دهید.

ثبت برند در گلستان

مدارک لازم جهت ثبت برند در گلستان

برند به دو صورت حقیقی و حقوقی قابلیت به ثبت رسیدن دارد که مدارم لازم برای هر یک از انواع متفاوت می باشد.

مدارک اشخاص حقیقی :

  • کپی مدارک هویتی متقاضی ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  • کپی پروانه کسب متقاضی
  • ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6در6
  • چنانچه قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.

مدارک اشخاص حقوقی :

  • کپی کلیه مدارک شخص حقوقی ( آگهی تاسیس ، روزنامه تاسیس و تمامی تغییرات مربوط به شرکت)
  • مجوزهای لازم اعم از جواز تاسیس ، جواز صنایع یا بهره برداری ، و مدارکی دال بر اینکه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مشغول به کار می باشند.
  • چنانچه قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  • مدارک شناسایی مدیرعامل ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  • ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6در6
مراحل ثبت برند توسط متقاضیان وتوسط ثبت شرکت بین الملل

سعی کرده ایم مراحل ثبت برند را به زبان ساده به دو روش قابل ثبت برای شما متقاضیان محترم به اختصار توضیح دهیم.ثبت برند توسط متقاضیدر مرحله اول می بایست به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه می نمایید و با انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی شروع به تکمیل این اظهارنامه نمایید.

به این نکته توجه فرمایید که تنظیم و تدوین اظهارنامه ثبت برند از امور تخصصی می باشد و نیازمند تجربه در این زمینه است.

در مرحله بعدی اطلاعات شخصیت حقوقی و یا حقیقی را به صورت کامل وارد می نمایید. دقت داشته باشید  کهکالاهای انتخابی شما می بایست با توجه به مجوزی که قصد دارید ارائه دهید انتخاب گردد.

چنانچه از طبقات کالاها اطلاع ندارید می بایست از اطلاعات اشخاص متخصص در این زمینه بهره مند شوید . مرحله بعدی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را از طریق همین سامانه بارگذاری کرده و ارسال می نمایید.

حال نوبت به آن می رسد که هزینه های مورد نیاز ثبت برند را از طریق درگاه اینترنتی واریز نمایید. بعد از تکمیل کلیه مراحل فوق پرونده شما از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به کارتابل کارشناس این اداره ارسال می گردد و در مرحله بررسی قرار میگیرد. بعداز بررسی های کارشناس اداره ظرف مدت دو الی سه ماه کاری نتیجه ثبت برند شما و یا نقص آن صادر میگردد. در صورتی که پرونده شما نقصی داشته باشد می بایست اقدام به رفع نقص نمایید.

بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری باید روزنامه ثبت تقاضا علامت را ثبت نام نمایید.ثبت برند توسط ثبت بین المللدر ابتدا کارشناسان و مشاوران متخصص ثبت بین الملل کلیه اطلاعاتی را که شما در این زمینه نیازمند می باشید را در اختیارتان میگذارند در مرحله بعد می بایست مدارک اعلامی که کارشناسان ما به شما اعلام مینمایند را تهیه کرده و در اختیار آنها  بگذارید.

با توجه به مدارک تهیه شده آنهااقدام به ثبت و تنظیم اظهارنامه به صورت تخصصی می نمایند و با توجه به نیاز متقاضیان و مجوز آنها طبقات کالا را  مشخص کرده و در سامانه ثبت علامت تجاری ثبت می نمایند.

در صورتی که پرونده ثبتی شما دچار نقص و یا کمبود مدارک باشد اقدام به رفع نقص به صورت تخصصی می نمایند. بعد از  انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت اقدام به ثبت نام در روزنامه رسمی می نمایند و با انتشار روزنامه رسمی مراحل تشکیل پرونده ثبت برند و ثبت شرکت در گلستان توسط وکلا ثبت شرکت بین الملل پیگیری می گردد و در انتها آگهی انحصاری استفاده 10 ساله برند به نام شما صادر میگردد.

 ثبت علامت تجاری در گلستان

علامت تجاری به دو صورت علامت جمعی و نام تجاری نیز خوانده میشود در ادبیات حقوقی به هر نشانی که باعث تمایز کالا و خدمات تولیدکنندگان از یکدیگر شود علامت تجاری می گویند. علامت تجاری نشان فیزیکی است که درج آن در اظهارنامه الزامی می باشد و خصوصیات مشخص کننده آن محصول را مشخص میکند و نام تجاری معین کننده شخص حقیقی یا حقوقی صاحب علامت می باشد.

ثبت اضافه کالا و طبقه در استان گلستان

با ورود به سامانه ثبت علامت تجاری و انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه افزایش کالا و طبقه شروع به تکمیل و تدوین این اظهارنامه می نمایید کلیه مراحل ثبت افزایش کالای یک برند تجاری همانند ثبت آن می باشد با این تفاوت که اظهارنامه سابق شما در اداره مالکیت صنعتی موجود می باشد.

با ارسال این اظهارنامه کارشناس اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی پرونده می نماید و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد با پرداخت هزینه های اضافه طبقات آگهی آن انتشار می یابد.

برای اطلاع از طبقه علامت تجاری خود می توانید به مقاله مرتبط مراجعه کنید: لیست طبقات برند

ثبت لوگو و آرم و علائم تجاری در گلستان

به طرح گرافیکی که تشکیل شده از اشکال هندسی ،شکل ها ، حروف و یا دست نوشته ها باشد لوگو می گویند. این اشکال به صورت خاصی کنار هم قرار گرفته شده اند و می بایست با دیگر علائم تجاری متفاوت باشند. شما می توانید به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت آرم و لوگو، ثبت شرکت در گلستان با کارشناسان ثبت بین الملل در تماس باشید.

واژگان مرتبط با ثبت برند در گلستان

  • ثبت علامت تجاری در گلستان
  • ثبت برند در گلستان
  • ثبت اسم تجاری در گلستان
  • ثبت نشان تجاری در گلستان
  • ثبت لوگوی تجاری در گلستان
  • ثبت آرم تجاری در گلستان
  • ثبت علائم تجاری در گلستان

خدمات اداره مالکیت صنعتی

  • ثبت طرح صنعتی

طرح های صنعتی تشکیل شده از رنگها، اشکال سه بعدی و یا دو بعدی می باشند که به عنوان یک نوآوری جدید در ظاهر محصولات به کار گرفته می شوند توجه داشته باشید که طرح های صنعتی تنها بر روی ظاهر محصولات صنعتی تاکید دارند و چنانچه تغییرات در خصوص موارد فنی و تخصصی باشد شامل طرح های صنعتی نمی گردد و می بایست در ظاهر محصولات تحول منحربه فردی را اعمال نمایند. درست است که چنین طرحی به ثبت برسد.

  • ثبت اختراع

به ثبت رساندن محصولات و یا روش جدیدی که بتوان از آن در صنایع استفاده نمود از زمره اختراعات به حساب می آید اما می بایست توجه نمایید که روش های علمی همانند ریاضی معالجات پزشمی در خقیقت کلیه تراوشات ذهنی شامل اختراعات نمی گردد و قابل ثبت نمی باشد.

تلاش جامعه های امروزی بیشتر متوجه تشویق مخترعین می باشئ تا بتواننداز این طریق به روش ها و نوآوری های جدید صنعتی دست پیدا کنند و در مقابل از آنها حمایت های لازم را به عمل بیاورند.