شرایط ثبت برند در هرمزگان

ثبت برند نشان دهنده علامتی است تشکیل شده از نقش ، تصویر ، رقم که برای متمایز نمودن و تشخیص محصولات و خدمات به کار گرفته می شود. استفاده از برند به زمانهای باستان باز می گردد اما طی سالیان طی شده این آرم و نشان تجاری به سیستم های امروزی برای ثبت و حفاظت تبدیل گشته است.

این روند ثبت به کلیه مصرف کنندگان این کمک را می کند که از کالا و خدمات مورد نظرشان که با آرم یا نشان مشخصی متمایز گردیده استفاده نمایند. یکی از مهمترین اهداف استفاده از حق انحصاری علامت تجاری ، شناخته شدن کالا و خدمات و متمایز کردن آنها از یکدیگر می باشد.

متقاضیان ثبت برند در هرمزگان باید بدانند زمان استفاده انحصاری از یک علامت تجاری محدود به 10 سال می باشد و بعد از اتمام این مدت برند قابلیت تمدید دارد. شما مالکین برند تجاری در هرمزگان می توانید با حفاظت های درست از تلاش رقیبان و اشخاص ثالث برای استفاده از نام و نشان تجاری خود جلوگیری نمایید.

شما متقاضیان ثبت برند تجاری در هرمزگان اطلاع داشته باشید که کلیه واژگان آرم تجاری، علامت تجاری، نشان تجاری و نام تجاری هم معنی با برند می باشد و چنانچه قصد به ثبت رساندن هریک از این موارد را دارید می بایست مراحل ذیل را انجام دهید.

ثبت برند در هرمزگان

مدارک لازم جهت ثبت برند در هرمزگان

برند به دو صورت حقیقی و حقوقی قابلیت به ثبت رسیدن دارد که مدارم لازم برای هر یک از انواع متفاوت می باشد.

مدارک اشخاص حقیقی:

  • کپی مدارک هویتی متقاضی ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  • کپی پروانه کسب متقاضی
  • ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6در6
  • چنانچه قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.

مدارک اشخاص حقوقی:

  • کپی کلیه مدارک شخص حقوقی ( آگهی تاسیس، روزنامه تاسیس و تمامی تغییرات مربوط به شرکت)
  • مجوزهای لازم اعم از جواز تاسیس، جواز صنایع یا بهره برداری و مدارکی دال بر اینکه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مشغول به کار می باشند.
  • چنانچه قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  • مدارک شناسایی مدیرعامل ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  • ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6در6

مراحل ثبت برند در هرمزگان

سعی کرده ایم مراحل ثبت برند را به زبان ساده به دو روش قابل ثبت برای شما متقاضیان محترم به اختصار توضیح دهیم. ثبت برند توسط متقاضی در مرحله اول می بایست به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه می نمایید و با انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی شروع به تکمیل این اظهارنامه نمایید. به این نکته توجه فرمایید که تنظیم و تدوین اظهارنامه ثبت برند از امور تخصصی می باشد و نیازمند تجربه در این زمینه است.

در مرحله بعدی اطلاعات شخصیت حقوقی و یا حقیقی را به صورت کامل وارد می نمایید. دقت داشته باشید که کالاهای انتخابی شما می بایست با توجه به مجوزی که قصد دارید ارائه دهید انتخاب گردد. چنانچه از طبقات کالاها اطلاع ندارید می بایست از اطلاعات اشخاص متخصص در این زمینه بهره مند شوید.

مرحله بعدی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را از طریق همین سامانه بارگذاری کرده و ارسال می نمایید. حال نوبت به آن می رسد که هزینه های مورد نیاز ثبت برند را از طریق درگاه اینترنتی واریز نمایید.

بعد از تکمیل کلیه مراحل فوق پرونده شما از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به کارتابل کارشناس این اداره ارسال می گردد و در مرحله بررسی قرار می گیرد. بعداز بررسی های کارشناس اداره ظرف مدت دو الی سه ماه کاری نتیجه ثبت برند شما و یا نقص آن صادر می گردد.

در صورتی که پرونده شما نقصی داشته باشد می بایست اقدام به رفع نقص نمایید. بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری باید روزنامه ثبت تقاضا علامت را ثبت نام نمایید.

ثبت برند توسط ثبت بین الملل در ابتدا کارشناسان و مشاوران متخصص ثبت بین الملل کلیه اطلاعاتی را که شما در این زمینه نیازمند می باشید را در اختیارتان می گذارند در مرحله بعد می بایست مدارک اعلامی که کارشناسان ما به شما اعلام می نمایند را تهیه کرده و در اختیار آنها  بگذارید.

با توجه به مدارک تهیه شده آنها اقدام به ثبت و تنظیم اظهارنامه به صورت تخصصی می نمایند و با توجه به نیاز متقاضیان و مجوز آنها طبقات کالا را  مشخص کرده و در سامانه ثبت علامت تجاری ثبت می نمایند.

در صورتی که پرونده ثبتی شما دچار نقص و یا کمبود مدارک باشد اقدام به رفع نقص به صورت تخصصی می نمایند. بعد از  انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت اقدام به ثبت نام در روزنامه رسمی می نمایند و با انتشار روزنامه رسمی مراحل تشکیل پرونده ثبت برند در هرمزگان توسط وکلا ثبت شرکت بین الملل پیگیری می گردد و در انتهای آگهی انحصاری استفاده 10 ساله برند به نام شما صادر می گردد.

 ثبت علامت تجاری در هرمزگان

علامت تجاری به دو صورت علامت جمعی و نام تجاری نیز خوانده می شود در ادبیات حقوقی به هر نشانی که باعث تمایز کالا و خدمات تولیدکنندگان از یکدیگر شود علامت تجاری می گویند. علامت تجاری نشان فیزیکی است که درج آن در اظهارنامه الزامی می باشد و خصوصیات مشخص کننده آن محصول را مشخص می کند و نام تجاری معین کننده شخص حقیقی یا حقوقی صاحب علامت می باشد.

ثبت لوگو و آرم و علائم تجاری در هرمزگان

به طرح گرافیکی که تشکیل شده از اشکال هندسی ،شکل ها ، حروف و یا دست نوشته ها باشد لوگو می گویند. این اشکال به صورت خاصی کنار هم قرار گرفته شده اند و باید با دیگر علائم تجاری متفاوت باشند. شما می توانید به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص ثبت آرم و لوگو، ثبت شرکت در هرمزگان با کارشناسان ثبت بین الملل در تماس باشید.

واژگان مرتبط با ثبت برند در هرمزگان

  • ثبت علامت تجاری در هرمزگان
  • ثبت برند در هرمزگان
  • ثبت اسم تجاری در هرمزگان
  • ثبت نشان تجاری در هرمزگان
  • ثبت لوگوی تجاری در هرمزگان
  • ثبت آرم تجاری در هرمزگان
  • ثبت علائم تجاری در هرمزگان

ثبت برند در استان هرمزگان

  • ثبت برند در بندرلنگه
  • بندرعباس
  • میناب
  • قشم
  • بندر خمیر
  • جاسک
  • درگاهان
  • کیش