جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

روش ثبت برند در قم

ثبت برند در قم
ما در مجتمع ثبت بین الملل با سوالات بی شماری از سوی متقاضیان ثبت برند روبرو شدیم و به منظور پاسخ دادن سوالات این عزیزان تصمیم به تدوین مقاله ثبت برند در قم گرفتیم.
اگر شما هم به دنبال ثبت برند قم هستید، این مقاله را از دست ندهید، برند در واقع هویت یک محصول است و ثبت برند رسمی کردن این هویت می باشد، باید بدانید ارزش برند به انحصاری بودنش است، یعنی شخص دیگری اجازه استفاده از آن را نداشته باشد و این تنها در صورتی رخ می دهد که برند به ثبت برسد، بیش از این شما را درگیر مقدمه این مقاله نمی کنم و شما را به مطالب مهمی که در این مقاله بیان شده دعوت به مطالعه می کنم.

انوع علامت تجاری در ثبت برند قم

به طور کلی سه نوع علائم تجاری قابل ثبت در ایران وجود دارد، که به تفکیک به تعریف هر یک می پردازیم.

ثبت برند تصویری: برند تصویری یا لوگو نماد یا تصویری است که متقاضی برای توصیف و یا معرفی برند خود استفاده می کند. مثل شرکت ایران خودرو که از نماد اسب برای لوگو تجاری مجموعه خود استفاده کرده است.

ثبت برند نوشتاری: برند نوشتاری برندی است که مطابق ساختار های مربوطه ثبت برند تعیین می شود و عین و مشابه سایر  برند ها نمی باشد. مثل برند گلنوش

ثبت برند ترکیبی: این نوع برند در واقع ترکیبی از تصویر و کلمه می باشد و مطابق چهار چوب های قانونی ثبت برند قم باید تنظیم گردد، همانند برند شرکت زر ماکارون که از کلمه زر و نماد یک تاج و گندم تبدیل به یک طرح برند موفق شده است.

مدارک ثبت برند در قم

متقاضیان حقیقی ثبت برند باید مدارک زیر را تهیه نمایند؛

  • کپی مدارک شناسایی شان
  • ارائه یک مجوز مرتبط با طبقه مورد تقاضای برند
  • کارت بازرگانی در صورت نیاز
  • پروانه وکالت در صورت نیاز
  • نمونه ای از علامت تجاری مورد نظر

متقاضیان حقوقی نیز باید مدارک زیر را تهیه نمایند؛

  • کپی مدارک شناسایی مدیر عامل
  • کپی آگهی تأسیس شرکت و آخرین آگهی تغییرات شرکت
  • ارائه جواز تأسیس یا پروانه بهره برداری به نام شرکت
  • کارت بازرگانی در صورت نیاز
  • وکالت نامه در صورت نیاز
  • نمونه ای از لوگو یا برند
  • مهر شرکت

ثبت برند در قم

مراحل ثبت برند در قم

مراحل قبل از ثبت؛ قبل از ثبت برند باید مواردی طی شود تا روند ثبت برند را بتوانیم طی کنیم.

  1. استعلام برند: در ابتدا باید برندی را انتخاب کنید که با موازین قانونی ثبت برند مطابقت داشته باشد.
  2. تکمیل مدارک: مدارک ثبت برند با توجه به نوع شخصیت متقاضی باید تنظیم و تکمیل گردد.
  3. ثبت اظهارنامه؛ این اظهارنامه در سامانه مالکیت معنوی زیر نظر اداره ثبت علائم تجاری تکمیل می گردد.
  4. ابلاغ اظهارنامه؛ ممکن است کارشناس اداره علائم تجاری به دلایل مختلف پرونده را رد کند که در این صورت مجدد باید اقدام نمایید، ممکن است نقص پرونده ابلاغ شود که در این صورت باید طی سی روز رفع نقص صورت گیرد و ممکن  است پرونده تأیید شود که در این صورت ادامه روند انجام می پذیرد.
  5. روزنامه نوبت اول؛ این روزنامه به منظور اطلاع عموم از جهت ثبت برند چاپ می شود که طی سی روز اشخاصی که ادعایی در این زمینه دارند می توانند با مراجعه به اداره ثبت علائم تجاری تهران از ثبت برند جلوگیری به عمل آورند.
  6.  واریز هزینه ثبت: در این مرحله مبلغ واریزی ثبت برند پرداخت می گردد و شماره ثبت برند صادر می شود.
  7. روزنامه نوبت دوم؛ برای ثبت برند قم بعد از صدور شماره ثبت، در واقع برند ثبت می گردد، حال برای اطلاع عموم از جهت اینکه ادعایی در این زمینه مطرح نباشد در روزنامه نوبت دوم نیز چاپ می گردد.
  8. تحویل مدارک؛ برای صدور تصدیق برند باید اصل مدارک مربوطه طی حدود یک ماه به اداره ثبت علائم تجاری تهران ارائه شود.
  9. صدور تصدیق: در آخرین مرحله نیز با توجه به مطابقت های انجام شده تصدیق ثبت برند در قم صادر می شود.

تمدید دوباره برند ثبت شده بعد از مدت اعتبار آن

هر برندی که ثبت می شود ده سال اعتبار قانونی دارد و بعد از طی ده سال مجدد باید اقدام به ثبت آن کرد، ثبت مجدد برند بعد از تاریخ اعتبار، در واقع تمدید برند می باشد، 6 ماه مانده به تاریخ اعتبار شما زمان دارید تا مجدداً درخواست ثبت آن را دهید.

بعد از اتمام تاریخ نیز طی 6ماه اجازه ثبت برند فقط برای مالک قبلی آن فعال می باشد و اشخاص دیگر اجازه ثبت آن را ندارند، اما بعد از اتمام 6 ماه بعد از اتمام اعتبار، در صورتی که مالک قبلی آن اقدام به ثبت نکند هر شخصی می تواند درخواست ثبت برند را بدهد.

هزینه و زمان ثبت برند در قم

شاید هم اکنون که این مقاله را مطالعه می کنید چندین هزینه مختلف از سایت ها و موسسات مختلف دریافت کرده اید و سر در گم مانده اید که کدامشان هزینه واقعی ثبت برند قم می باشد، هزینه ثبت برند به موارد متعددی بستگی دارد، بنابراین باید در نظر داشته باشید که طی دریافت چه اطلاعاتی از شما هزینه ثبت برند در قم را اعلام می کنند، زیرا هزینه ثبت برند و هزینه ثبت علامت تجاری در قم بر اساس محصولات و تعداد طبقات برند و آگهی روزنامه رسمی محاسبه می شود و افرادی که بدون اطلاع از محصول و طبقات برند به شما اعلام هزینه می کنند، حدود هزینه را اعلام می کنند نه هزینه تمام شده، برای اطلاع بیشتر از هزینه ثبت برند در قم با کارشناسان ثبت بین الملل تماس بگیرید.

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در خصوص ثت برند پرسیده می شود زمان ثبت برند است. هر پرونده ای که به اداره ثبت مالکیت ارسال می شود طی 35 الی 45 روز سرنوشت آن مشخص می شود. تنها زمانی که می توان به قطعیت در ثبت برند قم مشخص است. با تایید باقی مراحل بستگی به تخصص و پیگیری وکیل شما دارد.

ثبت برند در قم نیاز به پرداخت مالیات دارد؟

اگر بخواهیم خیلی تخصصی به این موضوع بپردازیم باید بگوییم خیر ثبت برند به تنهایی نیاز به پرداخت مالیات ندارد، زیرا هدف از ثبت برند ثبت یک نام برای  فروش محصول است و محصول هم سودش به شرکت یا صاحب برند می رسد که در این مرحله هر شرکت دارنده برندی، مالیات سالیانه شرکت را رأساً پرداخت می کند که مربوط به درآمد شرکت است  و ربطی به برند ندارد و برای برند حقیقی یا به نام اشخاص هم مالیاتی دریافت نمی گردد زیرا بر روی یک اسم مالیاتی وضع نمی شود اما برای شرکت ها مالیات وجود دارد.

هر برندی قصه ای دارد و برند شما هم قصه خودش را خواهد داشت، تمام برند های معروف دنیا روزگاری تنها در ذهن صاحب و خالق آنها معروف بودند، نه در دنیای بیرون، برند شما هم قطعاً روزی به این نقطه ای که آنها رسیده اند خواهد رسید، فقط باید از هم اکنون از سوء استفاده دیگران و رقبای کاریتان جلوگیری کنید.

چند روز پیش در مجتمع ثبت بین الملل تماسی دریافت کردیم، شخصی قصد ثبت برندی را داشت که بعد از استعلام تیم کارشناسان ثبت بین الملل حدود 9 سال بود این برند ثبت شده بود، متقاضی ثبت با صاحب برند از دوستان قدیمی و رقبای جدید بودند.

برند آقای متقاضی که در طی 20 سال بود اقدام به ثبت برند نکرده بود در بازار فعالیت داشت و دوست قدیمی و رقیب جدید ایشان از این جهل به نفع خود استفاده کرده بود، هر زمانی که اراده می کرد می توانست بابت این 9 سال از ایشان غرامت بگیرد، پس اجازه ندهید سرانجام کارتان همانند آقای متقاضی ثبت برند شود.

از اکنون اقدام به ثبت برند در قم کنید و سپس آن را تبلیغ و معرفی کنید و از آن استفاده کنید.  هم اکنون با شماره های درج شده بر روی سایت با کارشناسان ما در مجتمع ثبت برند بین الملل تماس بگیرید.

خدماتی که در اداره ثبت مالکیت صنعتی ارائه می شود

اداره مالکیت صنعتی در کنار ثبت اختراع و طرح صنعتی و علائم تجاری امور مرتبط در این زمینه را نیز انجام می دهد. در خصوص تمامی خدمات مرتبط مانند انتقال مالکیت یا استعلامات ناشی از ثبت در این سازمان کاربرد دارد.

قانون ثبت مالکیت صنعتی وظیفه رسیدگی به امور مربوط به این حوزه را بر عهده دارد. با صدور آگهی از زمان ارسال اظهارنامه تا تاریخی که در آگهی آمده است اداره مالکیت صنعتی از حقوق ناشی از ثبت شما حمایت خواهد کرد.

ثبت اختراع در قم

مخترعین ساکن در قم لازم نیست برای ثبت اختراع به اداره مالکیت صنعتی در استان تهران مراجعه حضوری داته باشند. بلکه می توانند به سایت مالکیت صنعتی وارد شوند و اظهارنامه ثبت اختراع را در این سامانه وارد نمایند.

بعد از ثبت درخواست و رسیدگی توسط کارشناسان اداره ثت مالکیت صنعتی نیجه به کارتابل مخترع ابلاغ می شود. قبل از ثبت نیز می توانید استعلامات لازم برای ثبت اختراع را نیز دریاف کنید.

ثبت طرح صنعتی در قم

قانون ثبت اختراعات و طرح های صنعتی و علائم تجاری در خصوص موارد مربوطه اداره مالکیت صنعتی را صالح به رسیدگی در این زمینه می داند. بنابراین با توجه به موارد عنوان شده می توانید برای ثبت طرح صنعتی در اداره مالکیت صنعتی اظهارنامه ثبت طرح صنعتی تنظیم نمایید. همه درخواست ها توسط کارشناسان متخصص در این زمینه رسیدگی خواهد شد.

واژگان مرتبط با ثبت برند در قم

  • علامت تجاری در قم
  • لوگو و نام تجاری در قم
  • اسم و تجاری در قم
  • نام و نشان تجاری در قم
  • ارم تجاری در قم

ثبت برند در شهرستان های استان قم

  • قنوات
  • جعفریه
  • کهک
  • دستجرد
  • سلفچگان
به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها