مرحله اول و پایه ثبت شرکت : انتخاب نوع شرکت میباشد ،چون با توجه به آن است که تعداد شرکا و سهامداران و سهام شرکت تعیین میشود.مرحله دوم ثبت شرکت: یکی از مراحل ضروری و مهم در روند یک ثبت شرکت میباشد و آن موضوع فعالیت شرکت است .مرحله سوم ثبت شرکت: میزان سرمایه شرکت و همچنین تعیین تعداد سهام شرکا میباشد.مرحله چهارم ثبت شرکت: انتخاب نام شرکت که بسیار با اهمیت میباشد و باید بر طبق اصول و قواعد اداره ثبت شرکتها عمل کردو از تکرار نیز پرهیز شود.مرحله پنجم ثبت شرکت: تنظیم اوراق شرکت از قبیل اساسنامه و اظهارنامه میباشد و در نهایت، مرحله آخر و ششم ثبت شرکت: تایید مدارک و ارائه آن به اداره ثبت شرکتها و دریافت شماره ثبتی شرکت می باشد.

 ثبت شرکت در کرج نیز مانند دیگر نقاط کشور طی سلسله روابط قانونی و اداری صورت می‌گیرد. اداره ثبت شرکت در تمامی شهرستان‌های استان البرز واقع‌شده و همه تحت نظارت اداره کل استان یعنی اداره ثبت شرکت کرج مشغول فعالیت هستند. شما در هر نقطه از استان که بخواهید شرکتی را ثبت کنید کافی است به اداره ثبت شرکت همان منطقه متصل شده و از آن طریق به ثبت شرکت بپردازید بدیهی است با توجه به سلسله‌مراتب اداری نهایتاً ثبت شرکت شما در اداره ثبت شرکت کرج به ثبت می‌رسد؛ اما جهت سهولت در امر ثبت شرکت هر دسته از شرکت‌های تعریف‌شده در قانون تجارت مراحل و مدارک و همچنین شرایط مخصوص به خود را دارد و شما که قصد ثبت شرکت در هر یک از دسته‌ها را داشته باشید می‌توانید قوانین مربوط به همان دسته را بررسی و سپری کنید. در اینجا ما به بررسی شرایط مدارک و مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود می‌پردازیم که از حیث تقاضای ثبت بالاترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است اما در نظر داشته باشید که متخصصان ثیت ایلیا جهت پاسخ‌دهی به‌تمامی سؤالات شما درزمینهٔ ثبت دیگر شرکت‌ها آماده‌به‌خدمت رسانی هستند.

مراحل ثبت شرکت

در ابتدای ثبت شرکت با مسئولیت محدود ابتدا باید از ماهیت این شرکت و تعریف ارائه‌شده آن توسط قانون در عرصه تجارت مطلع شوید. به‌طورکلی شرکت‌هایی که جهت انجام امور تجاری تأسیس‌شده و سرمایه آن توسط اعضا جهت تشکیل سهامی که قابلیت تقسیم شدن ندارد و اختصاص به فرد را پیدا نمی‌کند، تأمین می‌گردد و همچنین محدوده اختیارت و تعهدات هر یک از اعضای شرکت به میزان سهیم بودن وی در تأمین سرمایه بستگی دارد را شرکت با مسئولیت محدود می‌خوانند.

در ادامه شما باید در نظر داشته باشید که جهت ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج باید مشمول شرایط شده، مدارک را تهیه و تنظیم کرده و مراحل آن را سپری کنید. هرکدام از این موارد به‌اختصار در ادامه مطلب آورده شده و بررسی می‌گردد.

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت در کرج

  1. تهیه و تکمیل مدارک ذیل  و تحویل آنها به کارشناس مربوطه.
  2. رونوشت از مدارک شناسایی  شامل : شناسنامه و کارت ملی.
  3. اقرارنامه که به امضا موسس شرکت رسیده باشد
  4. اخذ مجوز در صورتی  که  برای انجام فعالیت شرکت الزامی باشد.
  5. مشخص نمودن موارد ذیل  و اعلام به کارشناس
  6.  اسم شرکت
  7. موضوع فعالیت
  8. مبلغ سرمایه
  9. رئیس هیئت مدیره , نائب رئیس هیئت مدیره و نیز مدیر عامل و میزان سهم الشرکه
  10. ثبت اولیه درخواست ثبت توسط کارشناس
  11. تکمیل فرآیند ثبت و ادامه روند پرونده.
  12. پرداخت  حق الثبت و حق تعیین نام.
  13. ارجاع به کارشناس.
  14. اعلام تایید یا اخطار رفع نقص  توسط کارشناس اداره ثبت.
  15. ارسال مدارک شرکت من جمله : شرکت نامه , اساس نامه , صورتجلسه و تقاضانامه برای موکل جهت امضای آنها
  16. انجام واریزی حق الدرج آگهی

ثبت شرکت در کرج چه قوانینی دارد؟

ثبت شرکت دارای چندین گام می باشد و نیازمند برنامه و هدف است. پس از دستیابی به تصویر ذهنی نسبت به فعالیتی که می خواهید انجام دهید، باید افرادی را در کنار خود داشته باشید که با شما همگام و همسو باشند و شما را در رساندن به هدفتان یاری نمایند. این افراد باید صادق و متعهد و  دارای روحیه همکاری باشند تا بتواند شرکا مناسبی برای شما باشند.

تعداد شرکا در ثبت شرکت در کرج

باید بدانید که تعداد شرکا حائز اهمیت می باشد و اگر خواستار ثبت شرکت با مسئولیت محدود هستید، به حداقل ۲ نفر شریک و در صورتی که می خواهید شرکت سهامی خاص ثبت کنید حداقل به ۳ شریک نیازمند می باشید. برای آگاهی کامل نسبت به قوانین ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج مراجعه کنید. در صورتی که تعداد شرکای شرکت بیشتر از ۱۵۰ نفر باشد، باید فرم مخصوصی را از اداره ثبت شرکت ها تهییه کرده، آن را کامل کرده و به همراه سایر مدارک در سامانه ثبت شرکت ها بارگزاری نمایید.

 موضوع و نام شرکت در ثبت شرکت در کرج

پس از اینکه در مورد موضوع شرکت به توافق رسیدید، تحقیق کنید که آیا موضوع مورد نظر شما نیاز به اخذ مجوز دارد یا خیر. و در صورت مثب بودن پاسخ، حتما برای اخذ مجوز از ارگان مربوطه اقدام نمایید.

برای حصول اطمینان در این رابطه می توانید از کارشناسان تکسفیری مشاوره بگیرید و یا به مقاله فعالیت هایی که نیاز به اخذ مجوز دارند مراجعه نمایید.

شما می توانید حداکثر ۵ نام، برای شرکتی که قصد ثبت نمودن آن را دارید پیشنهاد کنید، نام های پیشنهادی شما باید ۳ سیلابی و یا حتی بیشتر باشد. نام ها را به ترتیب اولویت در سامانه وارد نمایید.

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

  1. شرکت با حداقل 2 (که به سن قانونی رسیده باشند) یا بیشتر از 2 نفر برای امور تجاری تشکیل‌شده باشد و هرکدام از شرکا فقط به‌اندازه سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت می‌باشند.
  2. در اسم شرکت می‌بایست کلمات با مسئولیت محدود قید شود در ضمن اسم شرکت نباید تضمین اسم هیچ‌یک از شرکا باشد والا شریکی که نام او در اسم شرکت ذکرشده باشد.
  3. حداقل سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود یک‌میلیون ریال است.
  4. حداقل 2 نفر از اعضای شرکت باید در تأمین سرمایه اولیه شرکت دخیل باشند.

مدارک ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

  1. کپی کارت ملی و شناسنامه همه افراد (برابر با اصل شده)
  2. سرمایه 100 هزار تومان ( حداقل )
  3. آدرس و کدپستی معتبر

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در کرج

    با مشاورین ثبت شرکت ویونا تماس بگیرید.
    ثبت شرکت ویونا وکیلی را به رایگان به نشانی شما اعزام می‌کند تا قراردادی امضا کنید.
    مدارک لازم را تکمیل کنید.
    ثبت نام در سایت انجام می‌شود.
    اطلاعات لازم برای ثبت شرکت تکمیل شده و فرم‌های مربوطه امضا می‌شود.
    کارهای اداری مربوطه را وکیل پایه یک ثبت شرکت ویونا انجام می‌دهد.
    کار به اتمام رسیده و تحویل داده می‌شود.

ثبت شرکت در کرج

کرج را با نام ایران کوچک می‌شناسند که در آن تقریباً تمامی اقوام ایرانی زندگی می‌کنند. تنوع نژادی و جمعیت بالای این شهر فرصت مناسبی را برای فعالیت‌های اقتصادی و درآمدزایی به وجود آورده است. برای ایجاد کسب و کار تجاری ثبت شرکت در آن الزامی است. این شرکت‌ها طبق ماده ۲۰ قانون تجارت به ۷ دسته شرکتها سهامی، شرکت با مسئولیت محدود ، شرکت تضامنی، شرکت مختلط سهامی، شرکت مختلط غیر سهامی، شرکت نسبی و شرکت تعاونی تقسیم می‌شوند. در این مطلب می‌خواهیم ثبت شرکت و برند در استان البرز را شرح دهیم. در ابتدا در مورد کرج و ویژگی‌های آن توضیح دادیم و در ادامه روند ثبت شرکت و برند و مدارک مورد نیاز آن را در استان البرز را شرح می‌دهیم.

ثبت شرکت به شرکت اعتبار و عزت می بخشد و سبب ایجاد تمایل بیشتر و مستمر به همکاری می گردد. در واقع، ثبت یک شرکت نوعی رسیدگی است که متصدیان امر ثبتی انجام می دهند تا معلوم شود آیا برای بوجود آوردن این شخصیت حقوقی دقت های لازم و مقررات رعایت گردیده یا خیر؟ هر گاه شرکت در کرج به ثبت برسد، قراردادهای منعقده بین شرکا رسمی بوده و در آینده هیچ یک نمی توانند اسناد رسمی قانونی از جمله شرکت نامه و اساسنامه و سایر تصمیماتی که به ثبت می رسد کتمان نمایند و یا به ایراداتی که درباره اسناد غیر رسمی ممکن است وارد شود استناد کنند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص در کرج

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده  حداقل 3 نفر اعضا و 2 نفر بازرس.
  2. گواهی عدم سوپیشینه برای کلیه اعضاء و بازرسین (از پلیس +10)
  3.  اطلاعات برای تنظیم مدارک شرکت از قبیل موضوع فعالیت ،آدرس و کدپستی ، میزان سرمایه ،نسبت تقسیم سهام بین اعضا ، سمت اعضا و حق امضاداران شرکت.
  4. گواهی افتتاح حساب بانکی 35% درصدی بنام شرکت در شرف تاسیس با امضا حق امضاداران.
  5. پس ازکسب اطلاعات لازم و شماره حساب جاری اسناد تنظیم میشود(اساسنامه،اظهارنامه ،صورتجلسه )
فرآیند ثبت از طریق سامانه ثبت شرکتها
  1. ابتدا به سایت sherkat.ssaa.ir مراجعه نمایید.
  2. در سمت چپ صفحه به قسمت سامانه پذیرش تاسیس و ثبت تغییرات مراجعه نمائید.
  3.  اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمائید و در این خصوص میتوانید از فیلم آموزشی استفاده کنید.

مراحل ثبت نام ثبت شرکت در کرج

  1. کلیه اطلاعات متقاضی و وکیل پرونده وارد کرده و نوع شرکت" سهامی خاص " انتخاب می کنیم.
  2. اسامی در خواستی ( پنج نام انتخابی ) به ترتیب اولویت وارد می شود اسامی با از سه کلمه با ریشه فارسی انتخاب شود (از سه قسمت تشکیل شده و کمتر نباشد ).
  3. سرمایه شرکت را با انتخاب گزینه "با نام عادی " وارد می کنیم (سرمایه اولیه حداقل 000 /000 /1 ريال می باشد).
  4.  اعضاء شرکت و بازرسین  را به ترتیب با اطلاعات دقیق شناسنامه ای و سهام مورد نظر وارد می کنیم .رئیس هیات مدیره ،نائب رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل ، عضو هیات مدیره
  5. سمت افراد و حق امضاداران مشخص می شود( رئیس هیات مدیره ،نائب رئیس هیات مدیره ، مدیرعامل ، عضو هیات مدیره  و بازرس اصلی و بازرس علی البدل).
  6. نوع روزنامه رسمی به درخواست موکل "ابرار " یا " جمهوری اسلامی " انتخاب می شود.

کپی کردن اطلاعات مدارک تنظیم شده در خواستی از طریق سامانه وارد می شود به ترتیب ،صورتجلسه ،اساسنامه ، اظهارنامه شرکت . پس از بازدید مجدد از اطلاعات وارد شده گزینه" پذیرش نهایی " را انتخاب کرده برگه رسید پذیرش اینترنتی را دریافت می کنیم.(توجه :در صورت انتخاب گزینه "پذیرش نهایی" هیچ تغییرات قابل اعمال در پرونده نمی باشد).ظرف دو الی سه روز کاری نام ها مورد بررسی قرار گرفته و یکی از اسامی انتخاب می گردد .در صورت رد نام باید با موکل تماس گرفته برای ارائه اسامی جدید اقدام نمایند..پس از تایید یکی از اسامی مدارک آماده امضا توسط اعضاء و بازرسین شرکت می باشد.دو نسخه کپی از مدارک تایید شده از طریق سامانه ثبت را باید اعضاو بازرسین و سهامداران شرکت با امضا تایید نمایند.

تکمیل مدارک برای ارسال از طریق پست 

  1. دو نسخه از مدارک امضا شده توسط کلیه اعضاء و بازرسین (اظهارنامه ، اساسنامه ،صورتجلسه )
  2. کپی مدارک شناسایی برابر اصل شده کلیه سهامداران و بازرسین.
  3. گواهی عدم سو پیشینه  کلیه سهامداران و بازرسین.
  4. اصل گواهی افتتاح حساب بانکی بنام شرکت.
  5.  یک برگه از تایید نام و برگه ارجاع اینترنتی.
  6. اقرارنامه به تعداد کلیه اعضا و بازرسین یک نسخه.
  7. کلیه مدارک داخل پوشه پستی کامل پانچ شده توسط کارشناس ارسال پستی انجام می شود. پس از ارسال پستی شماره مرسوله باید از طریق سامانه وارد پرونده شود. پس از 10 روز کاری از طریق سامانه با شماره رهگیری  نتیجه را پیگیری می کنیم در صورت صدور پیش آگهی یک نسخه از پیش آگهی و رسید پذیرش اینترنتی توسط وکیل پرونده و مراجعه به  اداره ثبت شرکتها ، اصل آگهی و اسناد تائید شده را درخواست می کنند .در صورت بروز هر نوع نقص یا درخواست مجددی پس از تایید نام توجه داشته باشید باید در حین درخواست شماره پیگیری و تاریخ تائید نام قبلی را با نام تائید شده را وارد کنید تا تغییرات با تائید نام سابق انجام پذیرد.(مدت زمان انجام هر نوع رفع نقص 10 الی 12 روز کاری ). پس از دریافت آگهی ثبت و اسناد تایید شده شرکت توسط وکیل ،اقدام برای واریز مبلغ روزنامه رسمی از طریق سایت (اینترنتی) و دریافت روزنامه رسمی شرکت طی 5 الی 7 روز کاری میباشد و مدارک ثبت شرکت با مسولیت محدود با روزنامه رسمی آماده تحویل به موکل می باشد .

ثبت شرکت در کرج بر اساس قانون تجارت

  1. واریز فیش تعیین نام و ثبت اطلاعات شناسایی متقاضی در این مرحله متقاضي نسبت به واريز مبلغ تعيين شده جهت تعيين نام به شماره حساب مربوطه در يکي از شعب بانک ها اقدام نموده و اطلاعات فيش واريزي را به همراه مشخصات شناسايي متقاضي ثبت و پس از تکمیل مدارک مربوط به قسمت سرچ اولیه نام مراجعه می نماید.

  2. انتخاب نام اولیه توسط تعیین نام :متصدی تعیین نام پس از رویت مدارک نسبت به انتخاب نام اولیه اقدام می نماید.
  3. 3.قسمت کارشناسی پذیرش:کارشناس مربوطه پس از بررسی مدارک در صورت تکمیل بودن اقدام به پذیرش نموده و پس از ثبت مشخصات متقاضی و نوع پذیرش در سیستم ، رسید پذیرش را  صادر نموده و یک نسخه آن را به مدارک منضم نموده و یک نسخه را به تقاضی تحویل می نماید..
  4. ورود اطلاعات : پس از ورود اطلاعات  مدارک توسط کاربر و تائید صحت آن توسط متقاضی درخواست مربوطه به واحد تعیین نام جهت تائید نهایی نام و تعیین کارشناس تاسیس ارسال می گردد. بدین  ترتيب الويت هاي مشخص شده از طرف متقاضي نام مورد نظر در سیستم بررسی می گردد. پس از کارشناسي و کنترل نام ها توسط کارشناس تعيين نام سرپرست تعيين نام موظف به تأييد و يا رد نظريه کارشناس مربوطه مي باشد. قابل توجه است که پس اعمال نظريه سرپرست تعيين نام، متقاضي درخواست کننده از وضعيت تأييد و يا رد نام هاي درخواست شده خود و در صورت انتخاب يک نام عنوان نام انتخاب شده مطلع مي گردد. وجود ايراد در نام هاي مشخص شده به صورت پيغام ايرادي به متقاضي ارسال شده و در صورت رد تمامي نام ها توسط واحد تعيين نام متقاضي موظف است نسبت به رفع نقص نام ها و ارسال مجدد آن ها اقدام نمايد.  قابل ذکر است که نام تعيين شده از تاريخ تعيين ،از تاريخ تعيين تا ثبت شرکت صرفا تا۲ ماه اعتبار داشته و پس از مهلت فوق اگر شرکت همچنان ثبت نشده باشد بايد نسبت به تمديد نام در واحد تعيين نام اقدام نمايد .
  5. تعيين کارشناس مميزي: پس از تعيين و انتخاب نام شرکت، اطلاعات متقاضي به همراه مشخصات پرونده درخواست شده به کارشناس تعیین شده از سوی سیستم ارجاع می گردد. ارجاع خودکار توسط سیستم اداره ثبت شرکت ها : در ارجاع خودکار، سيستم پس از کنترل و سنجش آمار پرونده هاي در دست بررسي مميزان کارشناسي اقدام به انتخاب کارشناس مميزي مورد نظر مي نمايد.)
  6. بررسي کارشناسی تاسیس:  پس از ارجاع پرونده به کارتابل بررسي اصل مدارک کارشناس ، متقاضي فرم هاي چاپ شده را توسط شرکاء تکميل امضاء نموده و به همراه مدارک شناسايي و در صورت نياز اصل مجوز صادر شده به کارتابل بررسي اصل مدارک مربوط به کارشناس مميزي بررسي کننده پرونده، تحويل مي نمايد.   در کارتابل جاري صحت مدارک کنترل و در صورت تکميل بودن مدارک پرونده به کارتابل دفتر ثبت تأسيس ارسال مي گردد و در صورت وجود نقص در صحت اطلاعات ارسال شده از طرف متقاضي، پرونده به کارتابل کارشناس مميزي بررسي کننده جهت بررسي مجدد ارسال مي گردد. در صورتيکه ايرادات غير قابل رفع باشد . درخواست ثبت بکلي رد خواهد شد ضمنا شرکت با مسئوليت محدود مي بايستي تمام سرمايه نقدي شرکت را تا ديه و سهم الشرکه غير نقدي نيز تقويم وهمراه مدارک تسليم گردد . در شرکتنامه بايد صراحتا قيد شده باشد که سهم الشرکه هاي غيرنقدي هر کدام به چه ميزاني تقويم شده است هر شرکتي که بر خلاف اين موارد تشکيل شده باشد باطل و از درجه اعتبار ساقط است. براي اطلاع از مقررات مربوط به شرکت با مسئوليت محدود مراجعه شود به مواد۹۴ الي ۱۱۵ قانون تجارت مصوب سال۱۳۱۱ و آئين نامه و نظامنامه قانون ثبت شرکتها مصوب۱۱/۳/۱۳۱۰ وشهريور ۱۳۴۰ و۲/۳/۱۳۱۰. در صورت تکمیل مدارک و رفع ایرادها و اخذ مجوز متن پیش نویس آگهی در سیستم به کارتابل سرپرستی ارسال می گردد . 7.بررسی سرپرستی: پس از ارجاع پرونده به سرپرستی ، مسئول مربوطه پس از بررسی مدارک اقدام به امضاء پیش نویس آگهی مربوطه نموده و در خواست مربوطه را در سیستم تائید می نماید و متقاضی به واحد حسابداری جهت پرداخت هزینه های ثبت مراجعه می نماید .  در صورت رد نظريه کارشناس مميزي بررسي کننده پرونده، پرونده به همراه شرح رد نظريه به کارتابل کارشناس مميزي مربوطه برگشت داده خواهد شد.
  7. محاسبه هزینه ثبتی : پس از ارجاع پرونده به واحد حسابداری ، مشخص شده و متقاضی می بایست نسبت به پرداخت هزینه های مذکور اقدام نماید . ( هزینه حق الثبت و هزینه حق الدرج) پس از تکميل فيش هاي واريزي متقاضي و ثبت آنها در حسابداري تأسيس پرونده به واحد ثبت دفاتر تاسیس ارسال می گردد.
  8. دفتر ثبت تاسیس :پس از ارجاع پرونده به کارتابل دفتر ثبت تاسیس ، اطلاعات مربوطه در  دفاتر ثبت نوشته می شود  و ذیل دفاتر ثبت توسط متقاضی پس از احراز هویت  اخذ امضاء  می گردد ، که در این مرحله شماره ثبت تقاضای مربوطه تعیین می گردد.
  9. دبیرخانه مکانیزه :در این مرحله متقاضی می بایست پیش نویس آگهی که ذیل آن عبارت تکمیل امضاء درج شده است را به متصدی مربوطه در واحد دبیرخانه جهت دریافت نسخه های پاکنویس آکهی که در آن شماره و تاریخ صدور درج گردیده تحویل نماید.
  10. مراجعه به ریاست :متقاضی پس از دریافت نسخه های پاکنویس ( به همراه پیش نویس) جهت اخذ امضاء از ریاست یا معاون اداره مراجعه می نماید و پس از امضای به قسمت دبیرخانه جهت ممهور نمودن اوراق مراجعه  می نماید . در این مرحله متقاضی می بایست نسخه اصل آگهی صادره که ممهور به مهر برجسته می باشد را به قسمت روزنامه رسمی جهت چاپ آگهی تحویل نماید.

 

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!
ثبت شرکت در کرج

سرعت و دقت بالا

ثبت بین الملل

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

ثبت برند در کرج

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    راه اندازی سامانه استعلام اشخاص

    به تازگی اداره مالکیت صنعتی برای ثبت برند ( علائم تجاری ) و ثبت طرح صنعتی و غیره اقدام به احراز هویت مینماید.....

  • 21 فروردین

    ثبت آنلاین برند

    یکی از راههای ثبت برند، ثبت آنلاین برند می باشد ...

آخرین نظرات کاربران

  • احمد غلامی

    سپاس از زحمات شما در ثبت شرکت اینجانب.

  • ابراهیم احمدی

    با سلام و احترام. ممنونم از مجموعه ثبتی بین الملل بخاطر ثبت شرکت اینجانب و ...

برگزاری مسابقه اینستاگرمی مسابقه اینستاگرمی