با اینکه اکثر کسب و کارها به اهمیت استقاده از ثبت برند به منظور باکیفت نشان دادن محصولاتشان از محصولات رقبا پی برده‌اند، همه آنها اهمیت حمایت از علائم تجاری از طریق ثبت برند را درک نکرده‌اند.

شرایط و قوانین مربوط به ثبت علائم تجاری

پس از ثبت برند طبق قانون ثبت علائم تجاری شخص/شرکت حق انحصاری پیدا میکند، بموجب آن می‌توانید از عرضه کالاهای یکسان یا مشابه توسط اشخاص ثالث تحت علائم تجاری که عین یا به طریق گمراه کننده‌ای مشابه علامت تجاری شما هستند جلوگیری نماید.

اگر علامت تجاری ثبت نشود، شرکت‌های رقیب از همان علامت یا علامتی که شباهت آن با علامت مزبور به اندازه‌ای است که موجب گمراهی خواهد شد برای همان کالا یا کالاهای مشابه استفاده خواهند کرد و در نتیجه سرمایه‌گذاری در بازاریابی یک محصول ممکن است به هدر رود.

اگر یکی از رقیبان از علامت تجاری یکسان یا مشابه علامت تجاری استفاده کند، ممکن است مشتریان تصور کنند آن محصول متعلق به همان شرکت است و در نتیجه کالای رقیب را خریداری کند. این امر نه تنها سود شخص/شرکت را کاهش خواهد داد و مشتریان را گمراه خواهد کرد بلکه به شهرت و وجهه آسیب خواهد زد – بخصوص اگر محصول رقیب کیفیت نازلی داشته باشد. ضرورت ثبت برند.

پس در نتیجه ضرورت ثبت برند در اینجا کاملا خود را نشان می دهد. در صورت نیاز به ثبت برند و مراحل تخصصی و مشاوره در حوزه نیاز و ضرورت ثبت برند با کارشناسان مادر موسسه حقوقی بینالملل در حوزه های کرج و تهران در ارتباط باشید.

به این مقاله امتیاز دهید
ادامه مطلب
پاره سهم چیست
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x