جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت موسسه در کرج | مشاوره ثبتی رایگان

نحوه ثبت موسسه در کرج

هر کسب و کار غیرتجاری باید در قالب موسسه به ثبت برسد از این رو ثبت موسسه امری مهم تلقی می شود. برای سهولت امر در این مقاله به توضیحاتی درباره ثبت موسسه در کرج پرداخته شده است تا راهنمای مناسب شما در انجام امور ثبتی باشد. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت موسسه در کرج

بنابر ماده یک آیین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و موسسات غیر تجاری، موسسه بدین صورت تعریف شده است:

مقصود از تشکیلات و موسسات غیر تجارتی مذکور در ماده 584 قانون تجارت کلیه تشکیلات و موسساتی است که برای مقاصد غیر تجارتی از قبیل امور علمی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود، اعم از آنکه موسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته یا نداشته باشند.

بنابر این تعریف ارائه خدمات مذکور تجاری در قالب موسسات به دو بخش تقسیم می گردد:

الف: موسساتی که مقصود از تشکیل آن‌ها جلب منافع وتقسیم آن بین اعضای خود نباشد اینگونه موسسات اصطلاحا موسسات غیر انتفاعی نامیده می‌شود کلیه فعالیت‌های اجتماعی از قبیل انجمن‌های اسلامی و تخصصی و علمی خاص و احزاب و دستجات سیاسی و موسسین آن هنگامی که در خواست ثبت می‌نمایند توسط اداره ثبت شرکت‌ها مراتب از اداره کل اطلاعات نیروی انتظامی استعلام می‌شود و پس از وصول پاسخ مثبت نسبت به ثبت اقدام می‌گردد.

ب: موسساتی که مقصود از تشکیل آن ممکن است جلب منافع مادی و تقسیم منافع مزبور بین اعضای خود یا غیر باشد اینگونه موسسات موسسات غیر تجارتی نامیده می‌شوند بنابراین فعالیت‌هایی از قبیل آموزشگاه های علمی و فنی و کلاس‌های زبان و مدارس غیر انتفاعی و موسسات گاز رسانی یا ارائه خدمات شهری مانند نظافت و فضای سبز و موارد دیگر در زمینه‌های فوق در قالب موسسات غیرتجارتی متصور می‌باشد و موسسین باید پس از به ثبت رساندن موسسه نسبت به اخذ مجوز فعالیت اقدام نمایند.

ثبت موسسه در کرج

مدارک مورد نياز جهت ثبت موسسه در کرج

  • تنظيم اساسنامه حداقل در ٢ جلد و امضای ذيل تمام صفحات توسط كليه شركا يا اعضا.
  • تنظيم صورتجلسه مجمع موسسين حداقل در ٢ نسخه.
  • فتوكپی شناسنامه شركا.
  • اخذ مجوز در رابطه با موضوع موسسه در صورت لزوم.
  • حداقل وجود دو نفر شريك در موسسه الزامی است.
  • قيد سرمايه به هر ميزان در موسسه مجاز می باشد.
  • امضای مدير شعبه و فتوكپی شناسنامه و قيد محل سكونت در صورتی كه شركت شعبه داشته باشد الزامی است.

نحوه ثبت موسسه در کرج

  1. تکمیل فرم تقاضانام ثبت موسسه و امضا توسط شركا.
  2. تکمیل فرم صورتجلسه موسسين و امضا توسط شركا.
  3. تنظيم و امضای كليه صفحات اساسنامه توسط شركا.
  4. چند نام انتخاب و به مسئول تعيين نام اداره ثبت شركتهای کرج ارائه گردد ( توجه شود نام انتخاب شده اولا بايد با فرهنگ انقلاب اسلامی مطابقت داشته و ثانيا سابقه ثبت نداشته باشد ثالثا از نام های خارجی نباشد) و مسئول مربوطه پس از بررسی گواهی لازم را با انتخاب يكی از اسامی پيشنهادی صادر می نمايد.
  5. پس از تعيين نام به قسمت ارجاع اداره ثبت شركتهای کرج مراجعه و مميز مربوطه پس از برسی اوليه با توجه به موضوع فعاليت موسسه چنانچه نياز به اخذ مجوز از مراجع ذيصلاح داشته باشد عندالزوم به مرجع مربوطه جهت اخذ مجوز معرفی مي شود.
  6. پس از وصول و ارائه مجوز لازم (در رابطه با موضوع موسسه) مميز ثبت شركتها بشرط عدم وجود نقص مدارك متقاضی را جهت پرداختن حق الثبت به حسابداری راهنمايی و مسئول حسابداری با توجه به سرمايه موسسه و تعيين مبلغ حق الثبت متقاضی را جهت پرداخت حق الثبت به بانک ملی ايران هدايت و پس از پرداخت وجه مذكور و ارائه فيش پرداختی به حسابداری حسابدار اقدام به ممهور نمودن تقاضانامه متقاضی می كند و مميز مربوطه دستور ثبت را صادر و متقاضی به قسمت ثبت شركتها مراجعه می نمايد.
  7. پيش نويس آگهی تاسيس تهيه شده پس از امضای رئيس اداره ثبت شركتهای کرج و تايپ آگهی مربوط متقاضی مجددا به قسمت ثبت شركتهای کرج مراجعه و پس از احراز هويت توسط مسئول قسمت از متقاضی ذيل ثبت دفتر(اصالتا يا وكالتا) امضا اخذ مينمايد و سپس يك نسخه از مدارك ( اساسنامه، صورتجلسه، تقاضانامه) كه ممهور به مهر اداره ثبت شركتهای کرج می باشد به متقاضی تسليم مي گردد و متقاضی به دبيرخانه اداره مراجعه و پرونده را تحويل داده يك برگ آگهی تايپ شده را به اداره كل دفتر روابط عمومي و امور بين المللی برده و پس از تعيين مبلغ جهت درج در روزنامه كثيرالانتشار به بانك مراجعه و همراه فيش پرداخت شده به دبيرخانه مراجعه مي كند پس از امضای نسخ تايپ شده توسط رئيس اداره ثبت شركتها در اين مرحله آگهی صادر و دو نسخه تايپی به متقاضی تحويل می گردد يك نسخه جهت درج در روزنامه رسمی جمهوری اسلامی و نسخه ديگر همراه فيش پرداختی به قسمت دايره آگهی ها جهت درج در روزنامه كثيرالانتشار داده می شود. در اين مرحله كار ثبت موسسه در کرج پايان يافته است.

نحوه ثبت موسسه در کرج

هزینه ثبت موسسه در کرج

برای برآورد هزینه ها و تعرفه ثبت موسسات می توانید با وکلای حقوقی بین الملل در تماس باشید. ما تمامی نکات حقوقی و ثبتی را در کم ترین زمان در اختیارتان قرار میدهیم. تنها لازم است با وکلای حقوقی در تماس باشید.

برای کاستن هزینه های ثبت موسسه غیرتجاری در کرج می توانید به صورت مستقیم با کارشناسان حقوقی بین الملل در تماس بوده و با برآورد تمامی جوانب ثبت موسسات غیرتجاری تنها در یک جلسه این راهکارهای تخصصی را اخذ کنید . با ما با شماره تماس 02632711327 در تماس باشید.

به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها