ثبت شرکت در البرز
اگر به فکر ثبت شرکت در البرز هستید باید بدانید داشتن مهارت در زمینه اقدامات حقوقی در اداره ثبت شرکتها الزامی است، در صورت تمایل به اخذ مشاوره در زمینه ثبت شرکتها در ادامه با ما همراه باشید.
ثبت شرکت در البرز تحت حوزه های ثبتی استان البرز از جمله کرج، هشتگرد، اشتهارد و نظرآباد و طالقان می باشد. مرکز خدمات ثبت شرکت در استان البرز زیرنظر اداره ثبت اسناد استان البرز واقع در میدان آزادگان می باشد.
مراحل ثبت شرکت در البرز
برای ثبت شرکت درالبرز باید مراحلی را طی نمایید که این مراحل بایستی به طور قانونی و بر اساس سازمان ثبت شرکتها در استان البرز به بهترین شکل ممکن انجام پذیرد تا بتوانید شرکت مورد نظر خود را به ثبت رسانید.
در ابتدای ترین مرحله ثبت شرکت باید مشخص شود خود قصد ثبت کدام نوع شرکتها را دارید چون هر کدام از شرکتها مراحل ثبتی با مختصر تفاوت را شامل هستند ، که مرحله بعد انتخاب شرکا و مقدار سرمایه اولیه شرکت باید مشخص گردد و بعد بازرسین و نام شرکت باید انتخاب شود، نام انتخابی حتما برطبق قانون اداره ثبت شرکتها را تبعیت نماید و از نظر این سازمان مشکلی نداشته باشد و از اسامی ایرانی و طبق عرف اسلامی و دارای معنا و مفهوم باشد .
در مرحله بعد ثبت شرکت در البرز باید مدارک و فرم های لازم به اداره ثبت ارائه گردد و شرکت نامه اساسنامه واظهارنامه باید با امضاء شرکا تنظیم شود و به اداره ثبت تحویل داده شود .
در مرحله بعد ارائه گواهی بانکی که حداقل ۳۵ در صد سرمایه شرکت می باشد پرداخت گردد سوء پیشینه مدیر عامل شرکت یکی دیگر از مراحل ثبت شرکت می باشد اظهارنامه و اساسنامه به ثبت برسد در آگهی تاسیس چکیده ای از اساسنامه و اظهار نامه قید گردد که عبارت می شود از نوع فعالیت شرکت ومیزان سرمایه مدت اعتبار شرکت و مدیران دارندگان حق امضاء تاریخ تاسیس و شماره ثبتی و شماره ثبتی شرکت نیز ذکر گردد و به این ترتیب بعد از طی مراحل ثبت با مراحل ذکر شده شرکت مورد نظر به ثبت می رسد و البته موفقیت یکی از مراحل پایانی هر کار است که در نتیجه فعالیت خود را نشان می دهد و جز با تلاش و پشتکار دسته جمعی در شرکت به ثبت رسیده و با به کار گیری تمام نیروی انسانی و تمام سرمایه شرکت امکان پذیر نیست و هر شرکت به ثبت رسیده باید در نوع فعالیت از قبل تایین شده و برای کیفیت کالا و محصولاتی که باید تولید گردد فقط به کیفیت ورضایت مشتریان بیند یشد .
مدیر عامل وشرکا باید از روز اول برای پیشرفت وطی مراحل موفقیت فکر کنند و برای اخذ علامت تجاری که یک نشان برای بالا بودن کیفیت کالا می باشدهدف خود قرار دهند ، اخذ برند و یا همان علامت تجاری نیز یکی از مراحل ثبت می باشد که در اداره ثبت شرکت اخذ می گردد و باید مدارک و مراحل ثبت را به ترتیب طی نمود، مدیران آگاه می دانند که با پیشرفت تکنولوژی می توان شرکت و اخذ برند و کارت بازرگانی و پلمپ دفاتر تجاری از کارهای می باشد که نه تنها با حضور در اداره ثبت بلکه به صورت سامانه اینترنتی امکان پذیر می باشد ولی متقاضیانی نیز می باشند که می خواهند مراحل ثبت را در البرز به صورت حضوری در اداره ثبت به ثبت برسانند.
نحوه آسان ثبت شرکت در البرز
ثبت شرکت در کل مشمول مواردی مانند تخصص و حرفه در راستای ثبت در اداره ثبت اسناد و املاک می باشد که نحوه ثبت شرکت در البرز را ما در کم ترین زمان به شما ارائه می دهیم تا راهنمای رایگان و مناسب در این مسیر با شما باشد.
در ابتدای امر قبل از ثبت شرکت باید شرکایی مطمئن و هم هدف برای ایجاد یک کسب و کار خاص انتخاب کنید. سپس با مشخص کردن نوع شرکت مد نظر و موضوع فعالیت خود یکی از 7 نوع شرکت قابل ثبت در کشور را که قانون آن را مشخص کرده به ثبت شرکت در البرز بپردازید.
بهترین روش برای بهره مندی از یک ثبت شرکت حرفه ای و رسیدن به اهداف در کم ترین زمان بهره مندی از تجارب وکلا و کارشناسان حقوقی و ثبتی بین الملل است که با سابقه 12 ساله خود بهترین و مناسب ترین کارشناسان حقوقی است.
انواع ثبت شرکت در البرز
ماده 20 قانون تجارت انواع شرکتهای تجاری را به هفت قسم تقسیم میکند:
- شرکتهای سهامی
- شرکت با مسئولیت محدود
- تضامنی
- مختلط سهامی
- مختلط غیر سهامی
- شرکت نسبی
- تضامنی
- شرکت تعاونی تولید و مصرف که ثبت این نوع شرکت ها در تهران بر عهده اداره ثبت شرکت ها و در شهرستان در اداره ثبت مرکزی است.
ثبت شرکت های سهامی عام در البرز
مدارک لازم برای ثبت شرکت های سهامی عام شامل مدارک قبل از پذیره نویسی و مدارک بعد از پذیره نویسی میباشد. مدارک قبل از پذیره نویسی؛ دو نسخه اظهار نامه به انضمام دو نسخه طرح، اساسنامه و دو نسخه اعلامیه پذیره نویسی همراه با کپی مصدق شناسنامه های موسسین و گواهی بانکی که در قانون تجارت تصریح شده است که مؤسسین 20% از کل سرمایه را تعهد مینمایند و 35% از 20% را واریز و گواهی بانکی ارائه میدهند.
هر چند مؤسسین می توانند بیش از 20 % از کل سرمایه را تعهد نماید ولی نباید کمتر از آن چه در قانون تجارت قید شده است باشد. اظهارنامه عینا اظهار نامه شرکتهای سهامی خاص میباشد که باید تا بند 9 آن کامل شود.
بندهای بعد از آن بعد از پذیره نویسی کامل می شود حداقل سرمایه نیز 5 میلیون ریال میباشد. برای اطلاع از مطالب طرح اساسنامه و اعلامیه پذیره نویسی به ماده 8 و 9 قانون تجارت مراجعه نمائید .
- مدارک بعد از پذیره نویسی:
دو نسخه اظهار نامه که تمام بندهای آن کامل شده باشد نام مؤسسین جدید در اظهار نامه وارده توسط تمامی سهامداران امضاء شده باشد،دو نسخه اساسنامه، دو نسخه صورت جسه مجمع عمومی موسسین و هیأت مدیره که کارهایی همانند صورت جلسات شرکتهای سهامی خاص تکمیل میگردد با این تفاوت که دو روزنامه کثیرالانتشار برای چاپ آگهیهای شرکت در نظر گرفته میشود کپی برابر اصل شده مؤسسین و بازرسان همراه با گواهی بانکی مبنی بر پرداخت حداقل 35% از کل سرمایه و همچنین صفحات در روزنامه ای که اعلامیه پذیره نویسی در آن چاپ شده است.
مؤسسات غیر تجاری در البرز
مؤسسات غیر تجاری مؤسساتی هستند که فعالیت تجاری انجام نمیدهند بر طبق ماده 1 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری مقصود کلیه تشکیلات و مؤسسات است که برای مقاصد غیر تجاری از قبیل امور علمی و ادبی یا امور خیریه و امثال آن تشکیل می شود اعم از آنکه مؤسسین و تشکیل دهندگان قصد انتفاع داشته و یا نداشته باشند.
مدارک مورد نیاز دو نسخه تقاضا نامه همراه با دو نسخه اساسنامه و صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین،کپی مصدق شناسنامه مؤسسین، تقاضانامه حاوی مشخصات نام، موضوع، تابعیت،مرکز، اسامی مؤسسین، تاریخ تشکیل مدیر، یا مدیران اشخاصی که در مؤسسه حق امضاء دارند، دارایی مؤسسه، آدرس شعبه نام مدیر، مدیران شعبه میباشد که توسط مؤسسین امضاء میشود.
در نسخه اساسنامه که تمام صفحات آن تمام مؤسسین امضاء میگردد و در صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین مدیران و صاحبان امضاء مجاز تعیین میگردد مؤسساتی که فعالیت آنها مشمول بند الف ماده 2 آئین نامه اصلاحی ثبت تشکیلات و مؤسسات غیر تجاری شود(ماده 2 بند الف مؤسساتی که مقصود از تشکیل آن جلب منافع و تقسیم آن بین اعضاء خود نباشد) بر طبق بند ه ماده 6 همان آئین نامه باید از شهربانی مجوز دریافت نماید .
مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت در البرز
شرکت با مسئولیت محدود: مطابق با ماده 27 قانون تجارت شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده است و هر یک از شرکاء بدون این که سرمایه به سهام و یا قطعات سهامی تقسیم شده باشد فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت میباشد. مدارک مورد نیاز جهت تأسیس شرکت با مسئولیت محدود شامل موارد زیر است.
- دو نسخه تقاضانامه
- دو نسخه صورت شرکتنامه
- دو نسخه اساسنامه
- دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی و مؤسسین
- کپی برابر اصل شده شناسنامه مؤسسین و چنانچه هیئت مدیره نیز خارج از شرکاء باشند کپی برابر اصل شده شناسنامه اعضاء هیأت مدیره نیز الزامی است و هر گاه موسسین شرکت اشخاص حقوقی باشند آخرین تغییرات مدیران و سرمایه شرکت که در روزنامه رسمی درج گردیده است همراه با برگه معرفی نامه نماینده نیز ضمیمه مدارک دیگر میشود.
مراحل اداری ثبت شرکتها در البرز
متقاضی پس از آنکه تصمیم به ثبت هر یک از انواع شرکت را گرفت، به حسابداری اداره مراجعه میکند و مدارک شرکت مورد نظر را خریداری و به ترتیبی که در فوق اشاره شد، کامل می کند و تمام مدارک را در داخل یک پوشه پانچ میکند.
متقاضی دوباره به حسابداری مراجعه میکند و فیش تعیین نام را دریافت و به شعبه بانک ملی اداره که فقط برای امور ثبتی اختصاص دارد مراجعه و فیش تعیین نام را پرداخت مینماید موسسات و شرکت های تعاونی فاقد فیش تعیین نام میباشند.
متقاضی نامهای درخواستی خود را بر روی برگه ای می نویسد و بعد پرونده را به کارشناس بررسی کننده پرونده تحویل میدهد کارشناس پرونده را از نظر محتویات و کامل بودن مدارک چک میکند و بعد پرونده در اختیار کاربران کامپیوتر قرار میگیرد.
کاربران کامپیوتر تمام محتویات پرونده شامل مشخصات اساسنامه، شرکت نامه، تقاضانامه و صورت جلسات را وارد سیستم میکنند بعد از آنکه محتویات مدارک وارد سیستم شد به متقاضی که درخواست داده می شود که دستیابی به محتویات پرونده در قسمتهای مختلف اداری از طریق وارد کردن که درخواست امکان پذیر است.
متقاضی همراه با پرونده به واحد تعیین نام مراجعه میکند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامپیوتر نامهای درخواستی متقاضی را جستجو میکند. به ترتیب اولویت یکی از نامها را برای او تعیین میکند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص میشود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال میگردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه مینماید.
کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک میکند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند. که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املایی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت داشته باشد.
اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند و کارشناس تعیین نام پس از جستجو در کامیپوتر نامهای درخواستی متقاضی را جستجو میکند.
به ترتب اولویت یکی از نامها را برای او تعیین میکند در این قسمت کارشناس پرونده مشخص میشود و محتویات پرونده از طریق کامپیوتر برای کارشناس تأسیس ارسال میگردد و همزمان متقاضی نیز با اصل پرونده بر کارشناس مربوطه مراجعه مینماید.
کارشناس تأسیس همزمان محتویات و مدارک شرکت را با توجه به نوع آن چک میکند علاوه بر آنکه منع قانونی نداشته باشد موظف است تمام محتویات پرونده را نیز در داخل سیستم چک کند که مبادا در فعالیت شرکت و محتویات غلط املائی داشته باشد ریاست اعضاء میزان سرمایه و سهام و یا سهم شرکت با اوراق مغایرت داشته باشد.
اگر ایرادات در محتویات داخل سیستم مشاهده شود کارشناس ایرادی می زند و متقاضی به کار برخورد مراجعه می کند که نواقص و ایرادات را رفع کند و دوباره برای کارشناسی ارسال نماید.
در این قسمت است که اگر نوع شرکت سهامی خاص باشد متقاضی برای تهیه گواهی بانکی باید اقدام کند و اگر سهامی عام باشد کارشناس اجازه پذیره نویسی را صادر می کند همچنین اگر موضوع فعالیت نیز احتیاج به مجوز داشته باشد توسط کارشناس استعلام صادر می شود.
درغیر این صورت مراحل اداری انجام می گیرد. مراحل اداری موارد فوق منوط به تهیه مدارک و طی شدن مراحل خود را دارد.
هر گاه کارشناسی منع قانونی در پرونده ها مشاهده نکرد. آگهی تأسیس را از طریق سیستم صادر میکند؛« قبل از مکانیزه شدن واحد تأسیس آگهی تأسیس بررسی اوراق خاص توسط کارشناس تهیه میگردید.» و آن را تأیید میکند و متقاضی را به اتاق رئیس اداره برای گرفتن امضاء راهنمایی می کند.
همزمان محتویات پرونده نیز از طریق کامپیوتر برای رئیس اداره ارسال می شود. بعد از تأیید رئیس محتویات پرونده از طریق سیستم برای کارشناسی عودت داده میشود.
کارشناس یک نسخه از تمام مدارک ثبتی را مهر نسخه اداره می زند،حق ثبت شرکت را نیز با توجه به میزان سرمایه شرکت تعیین مینماید را از طریق سیستم صحت مدارک ارسالی را تأیید به حسابداری ارسال می نماید در حسابداری حق ثبت، حق الدرج آگهی شرکت در روزنامه کثیرالانتشار اخذ می گردد و محتویات پرونده به قسمت ثبت دفاتر مراجعه نماید مدارکی را که مهر نسخه اداره دارد را در داخل پرونده جداگانه ای همراه با آگهی تأسیس قرار دهد.
به مسئول ثبت دفاتر تحویل می دهد در این قسمت است که به شرکت شماره ثبت داده می شود مشخصات و محتویات در دفاتر مخصوص ثبت می شود ذیل دفتر توسط فردی که مجاز به امضاء آن است امضاء می شود و آگهی تأسیس در قسمت دبیرخانه مهر و شماره می شود و یک نسخه از آگهی تأسیس به متقاضی برای درج در روزنامه رسمی داده می شود و از هر یک از مدارک یک نسخه به متقاضی داده میشود مهر اداره برای آن زده می شود و به این ترتیب شرکت به ثبت میرسد.
جهت ثبت شرکت درالبرز می توانید از تخصص کارشناسان مجرب موسسه بین الملل استفاده نموده و از مشاوره های کارشناسان ما درحوزه ثبت شرکت البرز بهرمند گردید.