جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ضرورت ثبت شرکت در اراک

ثبت شرکت در اراک 
اولین قدم برای ثبت شرکت در اراک داشتن اطلاعات کامل و جامع در خصوص شرکت ها می باشد، اینکه شرکت چیست شاید جزودغدغه های ذهنی تجار باشد.  ثبت شرکت شامل چه موضوعاتی می شود یا اینکه چه اشخاصی مجاز به ثبت شرکت هستند؟ منافعی که از طریق ثبت شرکت در اراک برای اشخاص به وجود می آید شامل چه موضوعاتی می شود؟
تمام آنچه که باید در خصوص ثبت شرکت لحاظ شود و پاسخ همه سوالات فوق را تنها در این مقاله می توانید مطالعه نمایید. ما در ثبت بین الملل وکیل شما برای ثبت شرکت در  اراک خواهیم بود تنها کافی است از طریق تلفن های درج شده در سایت به کارشناسان ما متصل شوید.

ثبت شرکت در اراک

برای ثبت شرکت در اراک شما باید یکی از قالب های ثبتی را انتخاب کنید و شرکت ها خارج از این قالب ها قابل ثبت نیستند که شامل ؛ شرکت سهامی عام ، شرکت سهامی خاص، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت مختلط سهامی و غیر سهامی ، شرکت تعاونی، شرکت تضامنی، شرکت نسبی می باشد.

به طور کلی شما هر یک از این شرکت ها را می توانید به عنوان نوع شخصیت حقوقی شرکت انتخاب نمایید. اما مهم ترین شرکت هایی که برای همه موضوعات قابل اعمال هستند را در ادامه توضیح خواهیم داد.

نحوه تعیین نام شرکت در اراک

گاهاً زمان زیادی را افراد طی می کنند برای انتخاب اسم شرکت، در حالی که با زمان کوتاهی می توان تأییدیه اسم شرکت را گرفت تنها چیزی که اکثر متقاضیان ثبت شرکت در مورد انتخاب اسم می دانند این است که اسم شرکت سه یا چهار سیلاب حداقل باید باشد اما آنچه که دارای اهمیت است استعلام و تعیین کلماتی است که ترکیب آنها مشابه اسامی ثبت شده نباشد بدین منظور ما در ثبت بین الملل برای تعیین نام شرکت کارشناسان با تجربه ای را انتخاب نموده ایم تا برای تعیین اسم شرکت وقت و هزینه زیادی صرف نکنید. هم اکنون می توانید به کارشناسان ما متصل شوید.

در خصوص شرایط انتخاب نام شرکت سهامی خاص به مقاله  مرتبط مراجعه نمایید : نمونه اسم شرکت

ثبت شرکت در اراک

مدارک ثبت شرکت در اراک

مدارک شرکت با مسئولیت محدود :

  •  اساسنامه در دو نسخه با امضاء اعضاء
  •  شرکت نامه در دو نسخه با امضاء اعضاء
  •  تقاضا نامه در دو نسخه با امضاء اعضاء
  •  کپی مدارک شناسایی تمام شرکاء
  •  دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی فوق العاده
  •  دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره

مدارک شرکت سهامی خاص:

  •  اساسنامه در دو نسخه
  • اظهار نامه در دو نسخه
  •  اصل گواهی 35% سرمایه سپرده شده در بانک
  •  کپی مدارک شناسایی اعضاء وسهامداران و بازرسین
  •  دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسس
  • دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره

مهم ترین مزایای ثبت شرکت در اراک

ابتدا به ساکن با ثبت شرکت ماهیت حقوقی پیدا می کنید و مشتریان و مخاطبان شما به راحتی می توانند به شما اعتماد کنند به عنوان مجموعه ای که به ثبت رسیده است، با ثبت شرکت می توانید از خدمات و مواردی که دولت برای شرکت ها در نظر گرفته است استفاده نمایید، بعد از ثبت شرکت می توانید از تسهیلات بانکی استفاده کنید.

شرکت ها دارای ساختار مدیریتی هستند و بدین جهت وظیفه هر شریک در شرکت تعیین شده است، شرکاء شرکت میزان سود و زیانشان در شرکت مشخص است و لازم نیست چیز اضافه ای بابت این موضوع پرداخت کنند.

شرکت های دانش بنیان در اراک چه نوع شرکت هایی هستند؟

مجموعه ها و شرکت های دانش بنیان نوعی از شرکت های سهامی خاص هستند با موضوع دانش بنیان این سری موضوعات در خصوص تبدیل اطلاعات و فناوری به محصول است و تشکیل این شرکت از صلاحیت اداره ثبت شرکت های اراک خارج است یعنی ابتدا باید آن را در قالب سهامی خاص در اداره ثبت شرکت اراک ثبت نمود و سپس به سایر مراحل دانش بنیان شدن رسیدگی کرد.

برای این نوع شرکت یا باید تمام اعضاء هیئت مدیره آن عضو هیئت علمی دانشگاه باشند یا اینکه اختراع ثبت شده داشته باشند. برای ثبت شرکت دانش بنیان باید از طریق نهاد معاونت فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان اقدام نمود.

ثبت شرکت در اراک 

مراحل ثبت شرکت در اراک

  1. ورود به سایت اداره ثبت شرکت های اراک
  2. تکمیل مراحل و اطلاعات مربوط به شرکت، اعضاء، شعبه
  3. تنظیم اوراق مربوطه جهت ثبت شرکت
  4. تکمیل مدارک و ارسال اوراق به اداره ثبت شرکت های اراک
  5. دریافت آگهی تأسیس
  6. پرداخت روز نامه رسمی تأسیس
  7. پرداخت روزنامه کثیرالانتشار تأسیس

شرایط اعضا در ثبت شرکت اراک

  •  اعضاء شرکت نباید در استخدام رسمی دولت باشند.
  •  اعضاء شرکت نباید سابقه کیفری داشته باشند.
  •  بازرسین شرکت ها نیابد از اقوام نسبی هیئت مدیره باشند.
  •  اعضاء زیر 18 سال صرفاً می توانند سهامدار یا شریک  در شرکت باشند و نمی توانند سمت داشته باشند یا عضو هیات مدیره باشند.
  •  تابعین خارجی به شرط داشتن کد فراگیر و پاسپورت رسمی می توانند همانند اشخاص ایرانی مبادرت به ثبت شرکت  با در صد سهم مشخص نمایند.

یکی از طرق بزرگ کردن بنگاه ها و تولیدی های کوچک از طریق ثبت شرکت در اراک و ورود به بازارهای داخلی و خارجی می باشد. در برخی موارد افراد خود مبادرت به ثبت شرکت می کنند و فکر می کنند ثبت شرکت نیاز به دادن اطلاعات شخصی دارد، در صورتی که یک سوم ثبت شرکت ورود اطلاعات شخصی افراد است و بخش مهمی از مراحل ثبت شرکت در اراک تنظیم اوراق و اسناد شرکت است که اگر در تنظیم آنها کوتاهی یا اشتباهی صورت گیرد تبعات قانونی زیادی برای این اشخاص وجود دارد برای جوگیری از هر گونه مشکل با کارشناسان ما در مجموعه ثبت بین الملل هم اکنون با ما تماس بگیرید.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود در اراک

برای تأسیس این نوع شرکت حداقل باید دو نفر باشید این شرکت را می توان تک مدیریتی هم ثبت کرد . برای ثبت شرکت تک مدیریتی باید یک عضو سهم الشرکه دار هم وجود داشته باشد.

سرمایه این شرکت به عنوان سهم الشرکه به نسبت آورده هر یک از شرکاء تقسیم می گردد، این شرکت هم می تواند به صورت نامحدود به ثبت برسد هم به صورت محدود یعنی برای یک مدت زمان خاص ثبت شود. مسئولیت شرکا در  این نوع شرکت به نسبت سرمایه متعهد شده آنها می باشد.

نکات نخصصی در زمینه ثبت شرکت مسئولیت محدود در مقاله مرتبط لینک شده آورده شده که راهنمای شماست.

شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که با دو عضو که دارنده سهم الشرکه در این شرکت هستند تشکیل می شود. مسئولیت شرکاء در شرکت با مسئولیت محدود به میزان مبلغ سرمایه اس است که تعهد کرده اند از این رو این شرکت ها نسبت به سایر شرکت ها متقاضیان بیشتری را برای ثبت دارند.

قانون شرکت های با مسئولیت محدود را موظف می داند طی تشریفات ثبتی در اداره ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری به ثبت برسند.

ثبت شرکت سهامی خاص در اراک

برای ثبت شرکت سهامی خاص شما باید حداقل 5 نفر را وارد نمایید که سه نفر در هیئت مدیره شرکت هستند و دوم نفر جزء بازرسین شرکت هستند. سرمایه این شرکت تحت عنوان سهام بین اعضاء منقسم می شود.

میزان سرمایه به هر مبلغی که باشد 35% از آن در حساب شرکت در شرف تأسیس سپرده می شود. در این نوع شرکت شما با هر موضوعی می توانید فعالیت داشته باشید. تمامی موارد در این شرکت تجاری محسوب می شود.

نکته: شرکت سهامی خاص می تواند تا ده برابر سرمایه اولیه خود قانوناً وام دریافت نماید.

قانون ثبت شرکت سهامی خاص منوط به داشتن سه عضو سهامدار و دو عضو بازرس و یک میلیون ریال سرمایه که 35 درصد زا سرمایه آن باید در حساب شرکت در شرف تاسیس بعد از تایید نام قرار گیرد. در شرکت های سهامی قوانین خاصی وجود دارد.

اولاً هیئت مدیره باید از اعضاء سهامدار باشند، ثانیاً حداقل اعضا هیئت مدیره سه نفر می باشد. ثالثاً مدت اعتبار اعضاء هیئت مدیره دو و مدت اعتبار اعضاء بازرس در سمت بازرسی یک سال است که باید در مدت تعیین شده تمدید یا تغییر پیدا کنند.

ثبت موسسه غیر تجاری در اراک

موسسات غیر تجاری در قانون دو نوع تعیین شده اند. موسساتی که برای اهداف عام المنفعه تشکیل می شوند و هدف اعضاء دریافت بهرمندی از موسسه نیست که در این صورت موسسه غیر تجاری غیر انتفاعی به ثبت می رسد. در شرایطی که موسسات برای اهداف سود دهی تشکیل می شوند باید در قالب موسسه غیر تجاری انتفاعی قرار گیرند.

در هر صورت موسسات غیر تجاری باید دو عضو شریک داشته باشند قوانین تاسیس موسسات همانند شرکت های با مسئولیت محدود است.

ثبت شرکت بازرگانی، خدماتی، پیمانکار در اراک

برای تاسیس هر یک از شرکت های فوق باید موضوعی در دسته بندی آنها تنظیم نمایید که این موضوع تعیین کننده شرکت خواهد بود. قانون تجارت تاسیس شرکت را منوط به تعیین موضوع دانسته که با توجه به فعالیتی که دارید باید موضوع را به صورت منجز و صریح عنوان نمایید.

آدرس اداره ثبت شرکت های اراک

نشانی اداره ثبت شرکت های اراک، شهرک قدس، بلوار قدس، کوچه اخوت ۵، سازمان ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری اراک

حوزه ثبت شرکت در  استان مرکزی

  • ساوه
  • تفرش
  • آشتیان
  • کمیجان
  • شاه زند
  • خمین
  • محلات
  • دلیجان

امور ثبتی خود  اعم از ثبت شرکت، برند و تغییرات شرکت را به ثبت بین الملل بسپارید تا با خیالی راحت کسب و کار خود را آغاز کنید. برای بهره مندی از تخفیفات ویژه ثبتی با شماره 02633193 تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخی
علی شیخی
1 سال قبل

در مرحله ثبت اطلاعات در سایت مدام خطا اطلاعات میزنه چه ططور باید رفعش کنم؟

arkan
ویرایشگر
arkan
1 سال قبل
پاسخ به  علی شیخی

بسته به خططایی که میزنه داره اگر بدون اخطار جلو نرفت در تایم دیگری مجددا واررد سایت اداره ثبت شرکت ها شوید و مجدداً امتحا نمایید.

سپهرنیا
سپهرنیا
1 سال قبل

من می خوام مدرسه ثبت کنم آیا باید شرکت ثبت کنم؟

arkan
ویرایشگر
arkan
1 سال قبل
پاسخ به  سپهرنیا

درود بر شما خیر قربان چون حوزه فعالیت تون آموزش هست باید موسسه غیر تجاری آموزشی ثبت کنید. برای مدرسه لازم از آموزش پرورش مجوز دریافت کنید.