ما در این مقاله می خواهیم به ارائه مطالبی درباره ثبت برند در مرکزی بپردازیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برند چیست؟

به هر علامتی که سبب ایجاد وجه تمایز میان محصولات و خدمات تولیدکننده با تولیدکننده دیگر شود  و اشخاص بتوانند به راحتی آن را تشخیص بدهند برند نام دارد این علامت اعم از اسم،رنگ،حرف،عدد،تصویر،نقش و….می باشد.

ثبت برند در مرکزی

با ثبت اسم یا نشان تجاری برای محصول و خدمات خود، دارای حقوقی می‌شوید که طبق آن می‌توانید از شخص یا اشخاصی که جهت آن محصول یا خدمات از مشابه یا عین اسم یا علامت ثبت شدۀ شما استفاده می‌کنند هم به صورت حقوقی و هم به صورت کیفری طرح دعوی کنیم. به زبان ساده‌تر ثبت برند در مرکزی (ثبت اسم یا علامت تجاری) از نام و شهرت محصولات و یا خدمات شما در برابر سوء‌ استفاده دیگران محافظت می‌کند.

چرا موسسه ثبت بین الملل برای ثبت شرکت و ثبت برند شما مناسب است؟

موسسه حقوقی بین‌المللی به عنوان یکی از با سابقه‌ترین موسسه‌های ثبت شرکت در ایران با بیش از 19 سال سابقه و تجربه، توانسته است ثبت و ارائه‌ی خدمات مالی، حقوقی و اداری به بیش از ۱۰۰۰۰ شرکت را در کارنامه‌ی خود داشته باشد. ثبت برند (نشان تجاری یا علامت تجاری)، ثبت اختراع، ثبت طرح صنعتی، اخذ کارت بازرگانی، اخذ کد اقتصادی و گواهی مالیات بر ارزش افزوده، ثبت تغییرات شرکتها، پلمپ دفاتر مالیاتی و تنظیم اظهارنامه مالیاتی، دریافت گواهینامه ایزو و… از جمله خدماتی می‌باشد که موسسه حقوقی بین الملل توسط کارشناسان با تجربه خود در کمترین زمان ممکن و با هزینه مناسب ارائه می‌دهد.

در ادامه به مراحل و اقدامات لازم جهت ثبت برند  و ثبت شرکت در مرکزی می پردازیم.

شرایط ثبت برند در مرکزی

ثبت برند نشان دهنده علامتی است تشکیل شده از نقش، تصویر، رقم و غیره که برای متمایز نمودن  و تشخیص محصولات و خدمات به کار گرفته می شود. استفاده از برند به زمانهای باستان باز می گردد اما طی سالیان طی شده این آرم و نشان تجاری به سیستم های امروزی برای ثبت و حفاظت تبدیل گشته است.

ادامه مطلب
ثبت برند در لرستان

این روند ثبت به کلیه مصرف کنندگان این کمک را می کند که از کالا و خدمات مورد نظرشان که با آرم یا نشان مشخصی متمایز گردیده استفاده نمایند. یکی از مهمترین اهداف استفاده از حق انحصاری علامت تجاری، شناخته شدن کالا و خدمات و متمایز کردن آنها از یکدیگر می باشد. متقاضیان ثبت برند در مرکزی باید بدانند زمان استفاده انحصاری از یک علامت تجاری محدود به 10 سال می باشد و بعد از اتمام این مدت برند قابلیت تمدید دارد.

شما مالکین برند تجاری در مرکزی می توانید با حفاظت های درست از تلاش رقیبان و اشخاص ثالث برای استفاده از نام و نشان تجاری خود جلوگیری نمایید. شما متقاضیان ثبت برند تجاری در مرکزی اطلاع داشته باشید که کلیه واژگان آرم تجاری، علامت تجاری، نشان تجاری و نام تجاری هم معنی با برند می باشد و چنانچه قصد به ثبت رساندن هریک از این موارد را دارید می بایست مراحل ذیل را انجام دهید.

مدارک لازم جهت ثبت برند در مرکزی

برند به دو صورت حقیقی و حقوقی قابلیت به ثبت رسیدن دارد که مدارم لازم برای هر یک از انواع متفاوت می باشد.

الف-  اشخاص حقیقی

  1. کپی مدارک هویتی متقاضی ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  2. کپی پروانه کسب متقاضی
  3. ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6*6 سانتی متر.
  4. چنانچه قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.

ب- اشخاص حقوقی

  1. کپی کلیه مدارک شخص حقوقی ( آگهی تاسیس ، روزنامه تاسیس و تمامی تغییرات مربوط به شرکت)
  2. مجوزهای لازم اعم از جواز تاسیس ، جواز صنایع یا بهره برداری ، و مدارکی دال بر اینکه مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره مشغول به کار می باشند
  3. چنانچه قصد دارید برند خود را به زبان لاتین به ثبت برسانید داشتن کارت بازرگانی الزامی می باشد.
  4. مدارک شناسایی مدیرعامل ( کپی کارت ملی و شناسنامه)
  5. ارائه یک نمونه از برند درخواستی در اندازه 6*6 سانتی متر.

مزایای ثبت برند در مرکزی

  1. ثبت برند،ضمانت می کند که مشتریان می‌توانند محصولات را از یکدیگر تشخیص دهند.
  2. ثبت برند،شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات‌ شان را از یکدیگر متمایز سازند.
  3. ثبت برند،ابزار بازاریابی و اساس ایجاد وجهه و شهرت شرکت‌ها هستند.
  4. با ثبت برند،اجازه استفاده از آنها به اشخاص ثالث داده می‌شود و منبع مستقیم درآمد از محل حق امتیازها می‌باشند.
  5. ثبت برند،جزء ضروری موافقت‌نامه‌های اعطای نمایندگی هستند.
  6. ثبت برند،ممکن است دارائی ارزشمند کسب و کار باشد.
  7. ثبت برند،شرکت‌ها را تشویق می‌کنند تا در حفظ یا بهبود کیفیت محصولات سرمایه‌گذاری کنند.
  8. ممکن است ثبت برند،جهت دریافت وام مفید باشند.
ادامه مطلب
راهنمای ثبت طرح صنعتی در کرج

مراحل ثبت برند در مرکزی

سعی کرده ایم مراحل ثبت برند را به زبان ساده به دو روش قابل ثبت برای شما متقاضیان محترم به اختصار توضیح دهیم. ثبت برند توسط متقاضی در مرحله اول می بایست به سایت اداره مالکیت صنعتی مراجعه می نمایید و با انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه الکترونیکی شروع به تکمیل این اظهارنامه نمایید. به این نکته توجه فرمایید که تنظیم و تدوین اظهارنامه ثبت برند از امور تخصصی می باشد و نیازمند تجربه در این زمینه است.

در مرحله بعدی اطلاعات شخصیت حقوقی و یا حقیقی را به صورت کامل وارد می نمایید. دقت داشته باشید  که کالاهای انتخابی شما می بایست با توجه به مجوزی که قصد دارید ارائه دهید انتخاب گردد.چنانچه از طبقات کالاها اطلاع ندارید می بایست از اطلاعات اشخاص متخصص در این زمینه بهره مند شوید . مرحله بعدی مدارک مورد نیاز برای ثبت برند را از طریق همین سامانه بارگذاری کرده و ارسال می نمایید.

حال نوبت به آن می رسد که هزینه های مورد نیاز ثبت برند را از طریق درگاه اینترنتی واریز نمایید. بعد از تکمیل کلیه مراحل فوق پرونده شما از طریق سامانه اداره ثبت مالکیت صنعتی به کارتابل کارشناس این اداره ارسال می گردد و در مرحله بررسی قرار می گیرد.

بعداز بررسی های کارشناس اداره ظرف مدت دو الی سه ماه کاری نتیجه ثبت برند شما و یا نقص آن صادر می گردد. در صورتی که پرونده شما نقصی داشته باشد می بایست اقدام به رفع نقص نمایید. بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت تجاری باید روزنامه ثبت تقاضا علامت را ثبت نام نمایید. ثبت برند توسط ثبت بین الملل در ابتدا کارشناسان و مشاوران متخصص ثبت بین الملل کلیه اطلاعاتی را که شما در این زمینه نیازمند می باشید را در اختیارتان می گذارند در مرحله بعد می بایست مدارک اعلامی که کارشناسان ما به شما اعلام می نمایند را تهیه کرده و در اختیار آنها  بگذارید.

با توجه به مدارک تهیه شده آنها اقدام به ثبت و تنظیم اظهارنامه به صورت تخصصی می نمایند و با توجه به نیاز متقاضیان و مجوز آنها طبقات کالا را  مشخص کرده و در سامانه ثبت علامت تجاری ثبت می نمایند.

ادامه مطلب
مزایای ثبت برند در ساری

در صورتی که پرونده ثبتی شما دچار نقص و یا کمبود مدارک باشد اقدام به رفع نقص به صورت تخصصی می نمایند. بعد از انتشار آگهی تقاضای ثبت علامت اقدام به ثبت نام در روزنامه رسمی می نمایند و با انتشار روزنامه رسمی مراحل تشکیل پرونده ثبت برند و ثبت شرکت در مرکزی توسط وکلا ثبت شرکت بین الملل پیگیری می گردد و در انتها آگهی انحصاری استفاده 10 ساله برند به نام شما صادر می گردد.

ثبت بین الملل آماده ارائه خدمات ثبتی به متقاضیان ثبت برند در مرکزی می باشد،هم اکنون با ثبت بین الملل تماس بگیرید و کلیه امور خود را به ما بسپارید.

ثبت اضافه کالا و طبقه در استان مرکزی

با ورود به سامانه ثبت علامت تجاری و انتخاب گزینه ثبت اظهارنامه افزایش کالا و طبقه شروع به تکمیل و تدوین این اظهارنامه می نمایید کلیه مراحل ثبت افزایش کالای یک برند تجاری همانند ثبت آن می باشد با این تفاوت که اظهارنامه سابق شما در اداره مالکیت صنعتی موجود می باشد. با ارسال این اظهارنامه کارشناس اداره مالکیت صنعتی اقدام به بررسی پرونده می نماید و چنانچه مورد تایید قرار بگیرد با پرداخت هزینه های اضافه طبقات آگهی آن انتشار می یابد.

 ثبت علامت تجاری در مرکزی

علامت تجاری به دو صورت علامت جمعی و نام تجاری نیز خوانده می شود در ادبیات حقوقی به هر نشانی که باعث تمایز کالا و خدمات تولیدکنندگان از یکدیگر شود علامت تجاری می گویند. علامت تجاری نشان فیزیکی است که درج آن در اظهارنامه الزامی می باشد و خصوصیات مشخص کننده آن محصول را مشخص می کند و نام تجاری معین کننده شخص حقیقی یا حقوقی صاحب علامت می باشد.

ثبت لوگو و آرم و علائم تجاری در مرکزی

به طرح گرافیکی که تشکیل شده از اشکال هندسی، شکل ها، حروف و یا دست نوشته ها باشد لوگو می گویند. این اشکال به صورت خاصی کنار هم قرار گرفته شده اند و می بایست با دیگر علائم تجاری متفاوت باشند. شما می توانید به منظور کسب اطلاعات تکمیلی در  خصوص ثبت آرم و لوگو، ثبت شرکت در  مرکزی  با کارشناسان ثبت بین الملل در تماس باشید.

واژگان مرتبط با ثبت برند در مرکزی

  • ثبت علامت تجاری در مرکزی
  • ثبت برند در مرکزی
  • ثبت اسم تجاری در مرکزی
  • ثبت نشان تجاری در مرکزی
  • ثبت لوگوی تجاری در مرکزی
  • ثبت آرم تجاری در مرکزی
  • ثبت علائم تجاری در مرکزی
به این مقاله امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x