جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

همه مراحل ثبت برند در بندرعباس

ثبت برند در بندر عباس
هر اطلاعاتی که در خصوص ثبت برند در بندر عباس شنیده اید یا خوانده اید را در گوشه ای از ذهنتان نگه دارید این مقاله به اصول ثبت برند در بندرعباس می پردازد با این رویکرد که تجربه و دانش چندین ساله مجتمع ثبت بین الملل را به صورت ساده ای برای متقاضیان ثبت برند بیان نموده ایم، پس چند دقیقه از وقتتان را برای مطالعه این مقاله بگذارید، بعد از خواندن این مقاله خواهید دریافت چگونه برندتان را به ثبت برسانید، برند هویت محصول است پس قبل از اینکه هویتتان را از شما بگیرند اقدام به ثبت آن نمایید.

ثبت علامت تجاری و برند در بندر عباس

برند به اسم یا کلمه یا وازه ای گفته می شود که قبلاً وجود نداشته باشد. علائم تجاری نیز تصاویر و اشکالی هستند که از ترکیب خطوط و رنگ شکل می گیرد.

برند ها و علائم تجاری برای ثبت در اداره مالکیت صنعتی باید روندی را انجام دهند و مدارکی را به اداره مالکیت صنعتی پست نماید. که در ادامه توضیح بیشتری را در خصوص ثبت برند و علائم تجاری ارائه خواهیم کرد.

ثبت برند بندرعباس در چه شرایطی اجباری می باشد؟

در قانون اجباری برای ثبت برند وجود ندارد، اما حمایت های قانونی برای ثبت برند موجب می شود تا مشاغل مختلف ثبت برند را یک لزوم بدانند، در برخی موارد هم قوانین تجاری عرضه برخی محصولات را مشروط به داشتن برند ثبت شده نموده اند، این محصولات همانند؛ محصولات غذایی، محصولات شیمیایی، محصولات آرایشی و بهداشتی، دارو ها و غیره می باشند به نوعی هر محصول خوراکی یا محصولاتی که با پوست و سلامتی انسان در ارتباط هستند باید برند ثبت شده داشته باشند.

نکته: اگر قصد دارید سیب سلامت برای محصولاتتان دریافت کنید حتماً باید برند ثبت شده داشته باشید.

نشان تجاری در بندر عباس

نشان تجاری یا برند در واقع اسم یا نمادی است که در اداره ثبت علائم تجاری به ثبت رسیده است و معرف کالا یا خدمات در بازار است. نام تجاری قابل ثبت باید اسم خاص باشد و هر کلمه ای غیر خاص باید در کنار اسم خاص درخواست ثبت نماید.

در خصوص برند مهم ترین نکته ای که باید در نظر داشته باشید سابقه ثبت آن است و با استعلام می توانید ببینید برندی که قصد ثبت آن را دارید پیش از این به ثبت رسیده است یا خیر، (استعلام ثبت برندتان را از کارشناسان ثبت بین الملل درخواست کنید) نشان تجاری شناسنامه محصول یا خدمات است، پس هم اکنون برای ثبت مالکیت خود را در این شناسنامه اقدام به ثبت برند کنید.

مدارک ثبت برند در بندر عباس

گاهاً ممکن است اشخاص حقیقی متقاضی ثبت برند باشند و در برخی موارد هم ممکن است اشخاص حقوقی یا شرکت ها متقاضی ثبت برند باشند، این دو متقاضی برای ثبت برند از یک قانون و یک روش اقدام می کنند تنها تفاوت بین این دو نوع ثبت در ارائه برخی از مدارک ثبت برند است. با ما همراه باشید تا ببینید برای ثبت برند در بندر عباس چه مدارکی باید ارائه نمایید.

  • کپی اسناد احراز هویت: متقاضی حقیقی مدارک شناسایی خود را باید ارائه دهند و متقاضیان حقوقی مدارک مدیر عامل را ارائه می نمایند.
  • مجوز یا پروانه فعالیت: هر دو نوع متقاضی باید جوازی به نام خود داشته باشند.
  • کارت بازرگانی: فقط برای برخی برند ها مثل برند های لاتین باید ارائه شود.
  • مدارک ثبتی: اشخاص حقوقی باید مدارک ثبتی شرکت را ارائه نمایند.
  • وکالت نامه: اگر برای  ثبت برند وکیل گرفته باشید باید اصل وکالت نامه ارائه شود.
  • علامت تجاری: نمونه ای از علامت تجاری را باید ارائه نمایید.

ثبت برند در بندر عباس

مراحل ثبت برند در بندر عباس

  1. انتخاب اسم برند و استعلام برند مورد ثبت
  2. تکمیل مدارک مربوطه جهت ثبت برند
  3. تنظیم اظهارنامه ثبت برند در سایت مالکیت صنعتی
  4. دریافت ابلاغیه پذیرش ثبت برند در بندر عباس
  5. پرداخت و نشر روزنامه رسمی نوبت اول
  6. هزینه ثبت برند و صدور شماره ثبت برای برند شما
  7. نشر روزنامه رسمی نوبت دوم
  8. ارائه اصل مدارک و مستندات ثبت برند به سازمان مالکیت صنعتی در تهران
  9. صدور و دریافت تصدیق ده ساله طی یک هفته از آخرین مرحله

قوانین انتخاب اسم برند در بندرعباس

  • کلمات عام: کلماتی که به مورد خاصی اشاره ندارند به عنوان علامت تجاری قابل ثبت نیستند.
  • کلمات توصیفی را نمی توانیم به عنوان برند به ثبت برسانیم زیرا کلمات توصیفی برای توصیف همه محصولات مشابه کاربرد دارد.
  • علائم تجاری گمراه کننده به شکلی که مشتری را فریب دهد غیر قابل ثبت هستند. همانند اینکه مشتری فکر کند محصول برای کشور دیگری است.
  • پرچم کشورها ، علائم رسمی دولتی، نشان کشور ها و سازمان های بین المللی که در WIPO ثبت گردیده ممنوع است.
  • علائم تجاری که خلاف نظم عمومی و هنجارهای اجتماعی و اخلاق حسنه باشد غیر قابل ثبت است.
  • برند های دیگر غیر قابل ثبت است مثل برند هایی که مشابه برند دیگری است به نوعی که نتوان بین دو کالا یا خدمات دو موسسه تمایز به خرج داد.
  • ترجمه عین یا مشابه برند دیگری با محصولات یا خدمات مشابه
  • تکراری بودن برند در سابقه جستجوی ثبت در طبقه مشابه یا عین همان طبقه

در اینجا بد نیست نمونه اسامی مقبول برای اسم تجاری یا اسم برند را بدانید : نمونه اسم برند_انتخاب نام برند

هزینه و زمان ثبت برند در بندرعباس

هزینه ها و تعرفه های ثبت برند ممکن است بر اساس خدماتی که هر متقاضی دریافت می کند اندکی تفاوت داشته باشد. به طور کلی می توانیم بگوییم هزینه های ثبت برند در بندر عباس عبارت است از هزینه ثبت اظهارنامه، هزینه روزنامه رسمی اول و دوم، حق ثبت و هزینه های جانبی که برای ثبت برند ممکن است متقاضی با آن رو به رو شود. شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ثبت بین الملل از هزینه های تمام شده ثبت برندتان در بندرعباس مطلع گردید.

زمان ثبت برند بسته به تکمیل بودن یا ناقص بودن پرونده شما می باشد. در صورتی که مدارک و اسناد ثبت شرکت تکمیل باشد طی 2 الی 3 ماه باید زمان برای ثبت برند در نظر داشته باشید.

ثبت برند تابعین خارجی در ایران

اتباع خارجه برای ثبت برند در ایران باید مراحل زیر را طی نمایند.

  • ترجمه رسمی فارسی پاسپورتشان
  • ارائه مدارک خود به کنسولگری ایران
  • دریافت تأییدیه از وزارت خارجه ایران
  • تأیید و مهر قوه قضاییه بر روی پاسپورت ترجمه شده آنها
  • دریافت کد فراگیر

سپس می توانند همچون اتباع ایرانی اقدام به ثبت برند در ایران نمایند.

خدمات مربوط به مالکیت صنعتی در بندر عباس

اداره مالکیت صنعتی سازمان یا نهادی است که زیر نظر قوه قضاییه فعالیت دارد. در این سازمان اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند اقدام به ثبت انواع نام هایی تجاری و علائم تجاری و اختراع و طرح صنعتی نمایند.

اموری که در این سازمان به ثبت می رسند برای شخص حق مالکیت ایجاد می کند که این حق مالکیت قابل انتقال می باشد. همچنین می توانید درخواست ثبت بین المللی هر یک از خدمات مورد نظر سازمان را داشته باشید.

ثبت اختراع در بندر عباس

زمانی که می خواهید اختراع ثبت کنید. باید چند نکته را در نظر داشته باشید. نکته اول تعریف اختراع برای وسیله ایی که خلق کرده اید باید صدق کند.

مالک اختراع و خود مخترع اگر دو شخص هستند اختراع باید به نام هر دو ثبت شود. حتماً ادعانامه و توصیف نامه ای برای اختراع تنظیم شود. ثبت اختراع نیز با ارسال اظهارنامه الکترونیکی در سایت مالکیت صنعتی تکمیل خواهد شد. بعد از بررسی در صورت تایید اختراع به مدت 20 سال ثبت خواهد شد.

ثبت طرح صنعتی در بندر عباس

طرح صنعتی ابداعی است که در ظاهر کالا یا محصول ایجاد می شود. طرح صنعتی می تواند تغییر ظاهر در هر محصولی باشد و طی قوانین ثبت طرح صنعتی می توانید آن را به ثبت برسانید و به مدت 5 الی 15 سال از حمایت مالکیت صنعتی در این خصوص استفاده نمایید.

ثبت برند در استان هرمزگان

  • بندرلنگه
  • میناب
  • قشم
  • بندر خمیر
  • جاسک
  • درگاهان
  • کیش

ثبت برند در  بندرعباس با کم ترین خطا

با ثبت برند دیگر نگران این که دیگران از اسم شما برای فروش محصولاتشان استفاده کنند نباشید. مجتمع ثبت بین الملل از ابتدا تا انتهای پروسه ثبت برند در بندرعباس کنارتان خواهد بود. این مجموعه در انتخاب اسم برند، تکمیل مدارک ثبت، ثبت برند در بندر عباس با همکاری وکلای پایه یک و کارشناسان رسمی همراه شما خواهد بود.

هر کسب و کاری نیازمند برند خاص خودش است، تمام برند های معروف دنیا از یک جا شروع کردند و آن ثبت برند و ایجاد مالکیت برای برندشان بوده است.

اگر از همین کسب و کارهای بزرگ برندشان گرفته شود با این حال که محصولاتشان از کیفیت خاصی برخوردارند اما باید از نقطه صفر برای معرفی برندی جدید شروع کنند. با ثبت بین الملل انحصار برندتان را دریافت کنید و جهت ثبت برند بندرعباس و یا ثبت برند در سایر شهرهای استان هرمزگان حتماً با موسسه ثبتی حقوقی بین الملل تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها