جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید

هر ساعتی در روز کنار شما هستیم

با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید
در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

پس از ثبت شرکت و دریافت مدارک شرکت از اداره ثبت شرکتها، باید اقداماتی را انجام دهید. برخی از این اقدامات لازم پس از ثبت شرکت به صورت اجباری بوده و برخی از آنها به صورت اختیاری انجام میگیرد. سعی بر این داریم در این مقاله به آنها بپردازیم.

جهت مطالعه مقاله ثبت شرکت ما را دنبال نمایید.

اقدامات لازم پس از ثبت شرکت چیست؟

پس از ثبت شرکت اقداماتی به صورت اجباری می بایست انجام گیرد. این موارد عبارتند از:

1-انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی

2-اخذ کد اقتصادی

3-پلمپ دفاتر تجارتی

4-انجام امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی

اخذ پلمپ دفاتر شرکت

از اولین اقدامات لازم پس از ثبت شرکت پلمپ دفاتر است که شامل دو دفتر، یکی دفتر کل و دیگری دفتر روزنامه است.

ضرورت دریافت دفاتر پلمپ

کسی که شرکت ثبت کند و دفاتر پلمپ نداشته باشد خاطی محسوب شده و مجبور به پرداخت مالیات به صورت علی الراس خواهد بود.

تعیین حوزه و تشکیل پرونده مالیاتی

اقدام اجباری بعدی پس از به ثبت رسیدن شرکت تشکیل پرونده مالیاتی می‌باشد. مطابق قانون مالیات‌های مستقیم هر شرکت پس از تأسیس تنها ۲ ماه فرصت دارد تا در اداره مالیات ناحیه ثبتی خود تشکیل پرونده دارایی داده و مدارک خود را تسلیم دارایی نماید در غیر این صورت مشمول جریمه خواهد شد. برای تشکیل پرونده دارایی ابتدا تعیین حوزه شده و حوزه مالیاتی شما مشخص می‌گردد و سپس با مدارک لازم به حوزه مربوطه مراجعه و تشکیل پرونده دارایی صورت میپذیرد.

اخذ کد اقتصادی

پس از تشکیل پرونده مالیاتی به شما کد اقتصادی تعلق میگیرد. کد اقتصادی شامل یک کد 12  رقمی می باشد و طبق قانون سال 73 برای اشخاص حقیقی و حقوقی که به تولید کالا و خدمات اشتغال دارند، مشخص شده تا جهت شناسایی شرکت در وا حد مالیاتی مربوط به حوزه فعالیت از آن استفاده شود. و از دیدگاه دیگر ( کد اقتصادی ) شماره شناسایی فعالان تجارت در سازمان مالیاتی می باشد .
ادامه مطلب
اخذ تصمیم در شرکت

یک پاسخ بنویسید

avatar
  مشترک شدن  
اطلاع رسانی کن