جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ کارت بازرگانی در کرج

نحوه گرفتن کارت بازرگانی

کارت بازرگانی مجوزی است که به دارنده آن اعم از شخص حقیقی یا حقوقی اجازه داده می شود. تا به امر تجارت خارجی بپردازد بر اساس مقرراتی که در حال حاضر در درست اجرا است. اخذ کارت بازرگانی در کرج مجوز امور واردات و صادرات در ایران است.

اعتبار کارت بازرگانی از تاریخ صدور یکسال می باشد و تمدید کارت بازرگانی نیز با ارائه مدارک لازم برای مدت مذکور انجام می گیرد. بعد از ثبت شرکت بازرگانی می توانید اقدام به اخذ کارت بازرگانی کنید.

کارت بازرگانی در کرج

کارت بازرگانی در قوانین ایران برای واردات و صادرات کالا برای تاجران ضروری است. در ایران تنها بازرگانانی می‌توانند در واردات و صادرات شرکت کنند که دارای کارت بازرگانی باشند.

صدور کارت بازرگانی موکول به آن است که بازرگانان موسسه و یا شرکت خود را در دفتر ثبت تجارتی ثبت کرده باشد. در شرکت‌ های تجارتی کارت بازرگانی مربوطه بنام مدیر مسئول شرکت صادر می ‎شود.

بازرگانانی که تقاضای صدور کارت بازرگانی می نمایند باید طبق فرم‌ های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را به وزارت صنعت و معدن بدهند.

از طرف دو نفر از اعضای اتاق بازرگانی معرفی شوند. صدور کارت بازرگانی برای بازرگانان و شرکت‌های خارجی منوط به معامله متقابله است. یعنی در صورتی به بازرگانان خارجی کارت بازرگانی داده می ‎شود که کشور آنها نیز به بازرگانان ایرانی اجازه فعالیت بازرگانی دهند.

مدارک اخذ کارت بازرگانی در کرج

  • سند مالکیت شش دانگ به نام متقاضی ، به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
  • اجاره نامه محضری معتبر به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه)
  • سند مالکیت به نام غیر و اصل و کپی اجاره نامه عادی به نام متقاضی، برای محل کار و به آدرس دفتر کار (آدرس اظهارنامه) با امضای دو شاهد ذیل آن.
  • تحویل اصل و کپی مدرک تولیدی معتبر از یکی از وازارتخانه های تولیدی برای واحدهای تولیدی الزامی است. (صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند.)
  • کد اقتصادی جدید (اصل و کپی) و یا ارائه تاییدیه ی پیش ثبت نام در سایت Tax.gov.ir و تعهد مبنی بر ارائه کد اقتصادی جدید پس از صدور.

نحوه گرفتن کارت بازرگانی

نحوه گرفتن کارت بازرگانی در کرج

  1. یک برگ اصل اظهارنامه ثبت نام در دفاتر بازرگانی که به گواهی اداره ثبت شرکت ها رسیده باشد (با امضای متقاضی کارت بازرگانی و اصل گواهی پلمپ دفاتر، از اداره ثبت شرکت ها)
  2. گواهی اصل عدم سوء پیشینه که از زمان صدور آن 6 ماه بیشتر نگذشته باشد.
  3. اصل مفاصا حساب مالیاتی موضوع 186 ماده قانون مالیات های مستقیم مبنی بر بلا مانع بودن صدور کارت بازرگانی.
  4. رونوشت از اصل کارت ملی و یک سری کپی کامل از پشت و روی آن.
  5. سه قطعه عکس شش در چهار، جدید، تمام رخ، ساده.
  6. ارائه اصل و کپی مدرک تحصیلی معتبر(حداقل دیپلم)
  7. نسخه اصل کارت پایان خدمت یا معافیت دائم برای آقایان و یک سری کپی از پشت روی آن.
  8. داشتن حداقل سن 23 سال تمام.
  9. اصل گواهی بانک مبنی بر تایید حساب جاری و حسن اعتبار بانکی به نام متقاضی(با مهر امضای رئیس شعبه)

مراحل دریافت کارت بازرگانی در کرج

  1. آدرس اینترنتی سپس وارد کردن شناسه ملی متقاضی و ورود کلمه عبور در سایت اتاق بازرگانی.
  2. مشخصات متقاضی و اطلاعات شرکت متقاضی بطور کامل و دقیق.
  3. اطلاعات مربوط به دارنده کارت بازرگانی با دقت تکمیل شود. ( عکس پرسنلی رنگی با پشت زمینه سفید، حداکثر حجم 300 کیلو بایت.)
  4. اطلاعات ثبتی مطابق با برگه اظهارنامه ثبت در دفاتر بازرگانی وارد شوند.
  5. مشخصات تماس و یک نشانی اصلی.
  6. وارد کردن اطلاعات هیأت مدیره.
  7. تأیید فرم های مورد نیاز جهت صدور کارت بازرگانی بعد از دریافت.
  8. انتخاب حداقل یک رشته فعالیت برای واردات و حداکثر سه رشته.
  9. اسکن تمامی مدارک مورد نیاز جهت صدور کارت.
  10. وارد کردن اطلاعات مربوط به فیش های پرداختی.
  11. اصلاح و ویرایش کل اطلاعات تکمیل شده و سپس تأیید نهایی.

 

نحوه گرفتن کارت بازرگانی

شرایط گرفتن کارت بازرگانی در کرج

برای اخذ این کارت یک سری مدارک و شرایط مورد نیاز است. مدارک لازم برای افراد حقیقی و حقوقی اندکی متفاوت هستند. هر چند که اشتراکات زیادی نیز دارند.

ضمن آنکه شرایط اخذ کارت بازرگانی برای این دو دسته تفاوت‌ هایی نیز با یکدیگر دارند. از مهم‌ترین این شاخص‌ها می‌توان به موارد زیر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی اشاره کرد. هر چند که ممکن است شرایط دریافت کارت بازرگانی با گذر زمان دستخوش تغییر یا اصلاح شود.

شرایط گرفتن کارت بازرگانی اشخاص حقیقی اشخاص حقیقی افرادی هستند که به صورت شخصی اقدام به اخذ کارت کرده و به فعالیت اقتصادی مشغول می‌شوند. بر اساس قانون این دسته از افراد باید یک سری از شرایط را دارا باشند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.

  • فرد نباید کمتر از 24 سال سن داشته باشد.
  • سه سال سابقه در زمینه بازرگانی یا داشتن مدرک تحصیلی مرتبط.
  • ارائه مستندات تسلیم اظهارنامه مالیاتی.
  • داشتن سرمایه مناسب با حوزه فعالیت.
  • ارائه تعهد در خصوص عدم استفاده غیرقانونی از کارت.
  • داشتن محل فعالیت و کسب‌وکار الزامی است.
  • با قوانین مالی، گمرک، اداری و سایر قوانین مرتبط آشنا باشد.
  • ارائه دفاتر پلمپ شده و اظهارنامه ثبتی.
  • داشتن صلاحیت اخلاقی، اجتماعی و اقتصادی.
  • تعهد در زمینه تبعیت از سیاست‌های تجاری دولت.

جزئیات مربوط به شرایط دریافت کارت بازرگانی معمولا در گذر زمان دچار تغییر می‌شود. به عنوان مثال، در خصوص داشتن سرمایه مناسب، در حال حاضر برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب داشتن حساب جاری به میزان حداقل 20 و 30 میلیون تومان لازم است.

هم چنین برای احراز شرایط مربوط به داشتن سوابق مرتبط معمولا نیاز است اشخاص حقیقی و حقوقی مدارک مربوط به فعالیت خود مانند حکم کارگزینی، سوابق بیمه یا روزنامه رسمی را ارائه دهند.

استعلام کارت بازرگانی در کرج

برای استعلام کارت بازرگانی افراد تاکنون می‌بایستی از طریق مراجعه حضوری اقدام می‌کردند. اما چند وقتی است که برای استعلام نیازی به مراجعه حضوری نیست.

افراد می‌توانند به صورت آنلاین و از طریق سایت مربوطه که در ادامه به آن پرداخته شده است. این کار را انجام دهند و همچنین پس از دریافت از مزایای کارت بازرگانی استفاده نمایند.

برای دریافت کارت بازرگانی می‌بایستی شخص متقاضی نسبت به درخواست گواهی ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم که تعیین می‌کند.

صدور و یا تمدید کارت بازرگانی برای شخص مذکور مانعی نداشته و شخص از لحاظ مالیاتی در سال کنونی مشکلی ندارد. اقدام نمایند. در این مقاله به نحوه‌ی دریافت استعلام کارت بازرگانی و چگونگی دریافت آن پرداخته شده است.

برای دریافت کارت بازرگانی در کرج باید به یک موسسه حقوقی معتبر مراجعه نمایید. کارت بازرگانی مورد نیاز شما طبق قانون جدید از وزارت صنعت و معدن اخذ می گردد. مجتمع حقوقی بین الملل در زمینه دریافت کارت بازرگانی راهنمای شما خواهند بود تنها کافی است با موسسه تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها