جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

استعلام ثبت شرکت

راهنمای استعلام ثبت شرکت
استعلام ثبت شرکت را می توانید در کم ترین زمان انجام دهید. بعد از آنکه همه مراحل ثبت شرکت سپری شد برای همه شرکتها قابل استعلام می باشند. در این مقاله به مطالبی درباره استعلام ثبت شرکت پرداخته شده است.

راهنمای استعلام ثبت شرکت

مدیر کل ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دومین همایش ملی بهبود فضای کسب‌ و کار گزارشی از عملکرد و فعالیت های انجام شده در راستای بهبود فضای کسب و کار در این سازمان را ارائه داد.

مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری گفت: در هر کشوری ثبت رسمی اشخاص حقوقی از اهمیت و جایگاه خطیری برخوردار است و از دو جهت صحت ثبت و تولید اشخاص حقوقی و همچنین سرعت ارائه خدمات به این اشخاص ساز و کارهای متنوعی برابر قوانین و اصول آن کشور پیش بینی و از طریق بانک جهانی این فرآیند ها سالانه بررسی و رتبه بندی می شود و ما توانسته ایم گام های مثبتی در جهت افزایش رتبه در بهبود فضای کسب و کار برداریم.

وی ادامه داد: در کشورمان ثبت اشخاص حقوقی در دو گروه شرکت ها و موسسات غیر تجاری حاکم بر قوانین ریشه دار و قدیمی در یک صد سال اخیر است و همچنین با توجه به تخصصی بودن فعالیت ها و تولید دستگاه های متعدد بر هر گروه از فعالیت ها قوانین تخصصی آن دستگاه نیز در کنار قوانین تجارت و قوانین تشکیلات موسسات غیرتجاری موجب ایجاد فرآیند نسبتا پیچیده در تنظیم صورت جلسات و اخذ مجوزها شده است.

مدیرکل ثبت شرکتها و موسسات غیرتجاری کشور تصریح کرد: حوزه ثبت شرکتها در ایران در اجرای تکالیف اسناد فرادستی و بهبود فضای کسب و کار نسبت به ایجاد پنجره واحد در ارائه خدمات اقدام کرده است که در این خصوص سه پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس sherkat.ssaa.ir ، سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی به آدرس www.ilenc.ir، سامانه پذیرش ثبت تاسیس و صورتجلسات تغییرات به آدرس irsherkat.ssaa.ir راه اندازی گردیده است و دسترسی به تمام این پایگاه ها رایگان و بدون محدودیت است و بر این اساس متقاضیان بدون هیچ گونه پرداختی می توانند هم از مقررات مطلع گردند هم نسبت به ثبت درخواست اقدام نمایند.

روش استعلام شماره ثبت شرکت

در حال حاضر تنها منبع قابل استناد برای همه اشخاص ، ارگان ها، سازمان های دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور می باشد و تنها شرکتهایی معتبر می باشند که نام آنها در این سامانه موجود باشد، در این سامانه داشتن یکی از 3 مورد:

  • نام شرکت
  • شماره ثبت شرکت
  • شناسه ملی شرکت برای استعلام شرکت مورد نیاز و ضروری است ، با داشتن یکی از این 3 مورد می توان در صورت وجود داشتن آن شرکت اطلاعات کلی که در ابتدا توضیح داده شد را بدست آورد و به بیان بهتر می توان شناسنامه شرکت را مطالعه نمود.

استعلام شرکت های بین المللی

برای استعلام ثبت شرکت باید بدانید که هر شرکت باید نام مخصوص به خود داشته باشد، نام شرکت مشخصه ای است که هویت او را معلوم و موجب شناسایی وی شده و تفاوت آن را از دیگر شرکت ها، امکان پذیر می سازد.

پس از ثبت، قانون شرکت را به این نام به عنوان یک شخص حقوقی شناخته و تحت حمایت قرار می دهد.

از آن جا که شخصیت حقیقی شرکاء از شخصیت حقوقی و تجاری آن ها منفک می باشد، بطور معمول اسم شرکت غیر از اسم حقیقی یا تجاری شرکاء انتخاب می گردد و قانون تجارت نیز در این خصوص صراحت دارد که شرکت تحت اسم مخصوصی تشکیل خواهد شد. برای تعیین نام شرکت، موسسین باید بدواَ نظر مساعد اداره ثبت شرکت ها را کسب نمایند.

راهنمای استعلام ثبت شرکت
راهنمای استعلام ثبت شرکت

در انتخاب نام شرکت باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در انتخاب نام شرکت، استعلام نام شرکت و استعلام ثبت شرکتها می بایست به نکات فوق توجه داشت:

نام انتخابی، دارای سابقه ثبت نباشد؛ دارای معنا و مطابق با فرهنگ اسلامی باشد؛ حداقل سه سیلاب باشد؛ لاتین نباشد، واژه بیگانه نباشد و فارسی باشد.

امروزه انتخاب نام شرکت بسیار سخت تر از گذشته شده است، چرا که حجم اسامی ثبت شده شرکت در دهه های اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است.

چنانچه در استعلام ثبت شرکت ها متوجه شوید نامی قبلاً در اداره ثبت شرکت ها به ثبت رسیده باشد دیگر قابلیت ثبت در آن اداره ی محترم را ندارد.

بدین منظور، جهت پیشگیری از رد نام در سامانه اداره ثبت شرکت ها، قبل از ثبت نام شرکت در سامانه ی ثبت شرکت ها، از نام انتخابی خود استعلام بگیرید. به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام انتخابی شرکت می توانید به پایگاه های اینترنتی ذیل مراجعه فرمایید.

استعلام آخرین تغییرات شرکت ها

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره استعلام آخرین تغییرات شرکت ها می توانید با ثبت بین الملل تماس حاصل کنید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

استعلام لیست شرکت های ثبت شده
استعلام لیست شرکت های ثبت شده

 

استعلام لیست شرکت های ثبت شده

امروزه با ازدیاد جمعیت و بزرگتر شدن شهر ها بسیاری از مفاهیم و ارزش ها از قبل متفاوت گردیده است چناچه شاید در گذشته فردی با اتکاء به نامی که در بازار تجارت داشت و با توجه به اعتبار این نام قادر به حضور در عرصه های اقتصادی می بود و بسیاری از همین گونه فعالیت ها و داد و ستد ها بر پایه اطمینان و کلامی که بر لب رانده می شد شکل می گرفت، اما امروزه با توجه به رشد سر سام آور جمعیت و اصول زندگی شهر نشینی و به ویژه زندگی در ابر شهرهایی مانند تهران افراد را به سمت انواع دیگری از کسب و کار و جلب اعتبار در بازار کار سوق می دهد و نکاتی بیش از شناخت و اعتماد فردی انسان ها نسبت به یکدیگر حائز اهمیت می شود به طوری که قوانینی به همین منظور تدوین گردیده است، که شامل مواردی از حقوق یک مجموعه اقتصادی ،حقوق مشتریان آنها و در مواردی روابط شرکاء در آن مجموعه می باشد.

شاید احساس نیاز به همین قوانین بوده است که امروزه منجر به تدوین قوانین تجاری و ثبت شرکت ها شده است تا با هم به شراکت افراد وجه قانونی بدهد و تمامی حقوق و وظایف شرکا از ابتدا مشخص شده باشد و هم به مشتری و مراجع این مجموعه ها کمک نماید تا مجموعه ایی را انتخاب نمایند که از لحاظ قانونی شناخته شده و قابل پیگیری باشند که در غیر این صورت عواقب این انتخاب نادرست به عهده خود فرد می باشد چرا که به سراغ مجموعه ایی نامعتبر رفته است این سری قوانین که به قانون تجارت معروف است و علم و تسلط شما به این قوانین به عنوان مشتری یا صاحب یک مجموعه اقتصادی باعث موفقیت هر چه بیشتر شما خواهد شد .

در حال حاضر تنها ترین منبع قابل استناد برای همه اشخاص، ارگانها، سازمانهای دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشوراست.

تنها شرکت هایی معتبر می باشند که نام آنها در این سامانه موجود باشد.انواع مختلف شرکت ها ، شماره ثبتی دارند که یکی از موارد اصلی جهت استعلام شرکت است.

مزایای استعلام ثبت شرکت

استعلام ثبت شرکتها به اشخاصی که آن را در زمان ثبت شرکتها درخواست می کنند این اطمینان را می دهد که با خیالی آسوده اقدام به عقد قرارداد و همکاری با ان شرکت داشته باشند زیرا استعلام ثبت شرکتها اقدامی قانونی بوده که تمامی اطلاعات یک شرکت و دارنده آن را به اشخاص معرفی می کند.

روش استعلام نام شرکت

اکثر موکلین خواستار یک استعلام اولیه از نام شرکت در مراحل اولیه ثبت شرکت هستند. درحال حاضر منابعی برای استعلام از نام انتخابی موکلین وجود ندارد.

هرگونه تحقیق و پیگیری از روند ثبت شرکت شما و استعلام از روند پرونده شما در زمان ثبت شرکت از طریق سایت ثبت شرکت ها انجام می پذیرد هم چنین در صورتی که شرکت شما به ثبت رسیده باشد و یا آگهی تغییرات شما آماده دریافت باشد می توان استعلام آن را از طریق سامانه مندرج در متن بالا گرفت.

از همراهی شما عزیزان صمیمانه سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها