جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

اخذ جواز تاسیس صنایع

اخذ جواز تاسیس

مجوزی که اشخاص از قبیل اشخاص حقیقی و حقوقی جهت انجام فعالیت تولیدی و اقتصادی خود آنرا دریافت می کنند جواز تاسیس گفته می شود. این را بدانید موضوعی که می خواهید برای آن جواز بگیرید باید با موضوع شرکت مرتبط باشد. در ادامه نکات حقوقی برای اخذ جواز تاسیس را به شما ارائه می کنیم تا راهنمای شما باشیم.

جواز تاسیس صنایع

نخستین قدم راه اندازی کارخانه یا شرکت اخذ جواز می باشد. جواز تاسیس به مجوزی می گویند که وزارت صنایع برای راه اندازی یک واحد تولیدی صادر می نماید. شرکت ها و افراد در قالب واحد های حقیقی و حقوقی می توانند این جواز تاسیس را دریافت کنند به شرط آن که قصد تاسیس یک واحد تولیدی مثل کارخانه داشته باشند. اولین قدم راه اندازی کارخانه یا تولیدی دریافت جواز است.

از این رو شرکت ها و اشخاص در قالب واحدهای حقیقی و حقوقی قادر به دریافت این جواز خواهند بود، منوط به آنکه قصد تاسیس یک واحد تولیدی همانند کارخانه را داشته باشند.

مزایای جواز تاسیس صنایع

خاص ترین مزایا برای افرادی که به دریافت جواز تاسیس موفق می شوند، واگذاری زمین در شهرک های صنعتی با شروط مناسب آن می باشد که به شکل 30% نقدی و 70% وام فاقد بهره می باشد که از سوی وزارت صنایع پرداخت می شود.

طریقه باز پرداخت وام به شکل اقساط 36 ماهه و در سررسیدهای 3 ماه یکبار می باشد که همانطور که ذکر شد این وام فاقد هر نوع سود بانکی و کارمزد است.

اما محدودیتی که در اخذ جواز تاسیس موجود است محدودیتی می باشد که بر اساس آن قانون تصویب شده در رابطه با ممنوعیت اعطای جواز در گستره 120 کیلومتری تهران موجود است.

بر این مبنا که در این حوالی به جز جواز صنایع کانی سلولزی و صنایع غذایی برای دیگر صنایع جواز تاسیس به صدور نمی رسد. شهرک های صنعتی اشتهارد و فیروزکوه در این قانون جایگاهی نخواهند داشت.

جواز تاسیس صنایع

شروط اخذ جواز تاسیس صنایع

مجوزی است كه پس از دارا شدن شروط مورد نیاز به جهت سرمایه گذاری در کلیه فعالیت های صنعتی تازه به نام متقاضی از جانب وزارت صنایع و معادن در دو بند (الف و ب) ارائه می شود:

الف : سرمایه گذاری در رشته فعالیت صنعتی كه در حوزه  اولویت های تعریف شده در سند های بالا دست هم چون سند پیشبرد صنعتی كشور بر مبنای آمایش سرزمین انجام می پذیرد که بر اساس قوانین از پشتیبانی و تشویق های سرمایه گذاری دولت بهره مند می شود.

ب : سرمایه گذاری در حوزه فعالیت صنعتی كه بیرون از حوزه گزینه الف باشد که از مشوق های مختص به خود سرمایه گذاری بهره مند نخواهد شد.

معافیت های تبصره: پشتیبانی ها و تشویق های خاص سرمایه گذاری مشتمل می شود از : تسهیلات بانكی (ریالی – ارزی) یارانه زمین در شهرك صنعتی، حقوق ورودی ماشین آلات و یارانه های انرژی ( آب ، برق و گاز) اخذ جواز تاسیس واحد تولیدی، طراحی و مونتاژ بعد از سپری کردن مراحل تحقیقاتی و مراحل انتخاب طرح، به سازمان صنایع و معادن استان مراجعت نموده و فرم جواز تاسیس را اخذ می نماییم.

با آگاهی از قوانین صنعتی، زیست محیطی، کار و امور اجتماعی و در حالت نیاز، وابسته به موضوع فعالیت، طرح نظارت بر مواد غذائی ، دارویی و بهداشتی، شبکه دامپزشکی‘‘ ، نسبت به تکمیل فرم جواز تاسیس و ضمیمه شدن به تصویر شناسنامه و یا دیگر مدارک ثبت شرکت به سازمان صنایع و معادن استان تحویل داده می شود.

مرجع صدور جواز تاسیس صنایع

دریافت جواز تاسیس از سوی سازمان صنایع و معادن انجام می پذیرد و با رعایت شروط حقوقی و ارائه مدارک مربوط به اخذ جواز می توانید اقدام کنید. این را بدانید استفاده از تجارب افراد در زمینه اخذ جواز تاسیس صنایع می تواند راهی مناسب برای رسیدن به اهدافتان باشد.

مدارک اخذ جواز تاسیس اشخاص حقوقی

  • تصویر شناسنامه و کارت ملی و کارت پایان خدمت مدیرعامل و دارندگان حق امضا
  • اساسنامه، شرکت نامه، تقاضا نامه، اظهارنامه ثبتی بر حسب نوع شرکت
  • روزنامه رسمی تاسیس و آخرین تغییرات هیات مدیره
  • دریافت وکالت کاری به نماینده آسان ثبت جهت انجام تشریفات اداری و صدور فاکتور

مدارک اخذ جواز تاسیس اشخاص حقیقی

  • تصویر شناسنامه
  • تصویر کارت ملی
  • تصویر کارت پایان خدمت برای آقایان متولدین بعد از سال 1337
  • دریافت وکالت کاری به نماینده آسان ثبت جهت انجام تشریفات اداری و صدور فاکتور

مراحل اخذ جواز تاسیس صنایع

مدارك و مستندات صدور مجوز:

مرحله اول: تکميل مدارک و ثبت نام

  1. دريافت  فرم تک برگی درخواست صدور جواز تاسیس جهت تكمیل و ارائه به سازمان.
  2. كپی شناسنامه وكارت ملی (اشخاص حقيقی)
  3. كپی مدارك كامل شركت همراه با كپی شناسنامه و كارت ملي اعضاء هيئت مديره (اشخاص حقوقی)
  4. تهيه طرح توجيهی فنی ، اقتصادی ممهور به مهر شركت مشاور ذيصلاح.
  5. تهيه نقشه های جانمايی ساخت و ساز و چيدمان ماشين آلات به تفكيک و منطبق با طرح توجيهی.
  6. پس از اخذ تاييديه ثبت نام بارگذاری مدارک و مستندات (بند 4و5) در سامانه صدور جواز تاسيس.
  7. تهيه نقشه توپوگرافی از محل اجرای طرح با درج مختصات جغرافيايی در صورت استقرار در اراضی منابع ملی.

مرحله دوم:

  1. پرداخت 100000 ريال بابت ابطال تمبر به دبيرخانه سازمان.
  2. اصل مدارک تهيه شده در مرحله اول به سازمان الزامی است. (با توجه به عدم عودت مدارک فوق، متقاضی ملزم به تهيه و نگهداری يک نسخه از مدارک و اسناد در نزد خود می باشد.)

قوانين و مقررات و دستورالعمل های حاكم بر صدور مجوز:

كاربر گرامی ضروری است قبل از تكميل فرم درخواست در اين سيستم با مراجعه به پورتال سازمان صنايع و معادن استان ) از آخرين دستورالعمل ها، طرح های اولويت دار، مشوق ها و ساير مقررات مرتبط با طرح خود اطلاع حاصل فرمايند.

هزينه های صدور مجوز

پرداخت 100000 ريال بابت ابطال تمبر به دبيرخانه

مراحل و زمانبندی صدور مجوز:

مرحله اول : ورود به سامانه صدور مجوزهای صنعتی و معدنی، ثبت نام و دريافت نام كاربری و رمز عبور از طريق پست الكترونيكی.

مرحله دوم: ورود به سامانه صدور مجوزهای صنعتی و معدنی، تكميل يا  اصلاح فرم درخواست مجوز است. که بررسی توسط كارشناسان اداره برنامه ريزی ، پرداخت هزينه صدور و ارائه اصل مدارك، صدور مجوز.

مراحل اصلاح جواز تاسیس

اخذ جواز تاسیس از وزارت صنعت معدن تجارت

جواز تاسیس جهت تولید و فعالیت های اقتصادی تحت پوشش وزارت صنعت معدن تجارت انجام می پذیرد و جوازها در شعاع خارج از 120 کیلومتری شهرها صادر می گردد.

  • منطقه اول در 120کیلومتر خارج از شعاع شهر کرج: اشتهارد قرار دارد.
  • 120کیلومتر خارج از شعاع شهر تهران: دماوند، فیروزکوه و ساوه.
  • 120کیلومتر خارج از شعاع شهر قزوین: کاسپین.

جواز تاسیس صنایع و اصلاح آن

مکان اجرای پروژه کم و زیاد کردن مواد اولیه مورد نیاز لیست ماشین آلات و چگونگی فراهم کردن و قیمت آنها و همچنین هزینه های متداول از جمله حقوق گمرگی باشد.

ثبت بین الملل در این مقاله به مطالبی درباره مراحل اطلاح جواز تاسیس پرداخته است مقاله را مطالعه کنید و چنانچه در هر کدام یک از مراحل ثبتی با هر سوال و مسئله ای روبرو شدید می توانید با شماره مجتمع حقوقی بین الملل تماس بگیرید.

مراحل اصلاح جواز تاسیس

  1. به سازمان صنعت و معدن مراجعه کنید.
  2. مشخص شدن کارشناس مربوطه کارشناس مرتبط تعیین گردد.
  3. از طریق جستجوگر Internet Explorerبه سایت بهین یاب www.behinyab.irمراجعه نمایید.
  4. واردبخش سرمایه گذاری شوید.
  5. به بخش اصلاح جواز تاسیس وارد شوید
  6. مراحل انتخاب جواز-عمومی-فنی و سرمایه گذاری را کامل کنید.
  7. اطلاعات اشتغال،مصارف برق و انرژی محصول و قیمت به پایان رسیده انرا وارد کنید.
  8. شناسه های ماشین الات و مفروضات سرمایه را وارد کنید.
  9. توسط متقاضی ثبت نام تایید نهایی می شود.
  10. تایید نهایی ثبت نام توسط متقاضی صورت می گیرد.
  11. متقاضی باید با به همراه داشتن تمدید مجوز کامل نمودن پرسشنامه جواز تاسیس ده برگی به دلیل پیگیری درخواست خود به سازمان صنعت و معدن مراجعه کند.
  12. اصلاح جواز تاسیس صادر می گردد.

مراحل تعلیق جواز تاسیس صنایع

  1. به سایت بهین یاب مراجعه کنید و وارد بخش سرمایه گذاری از قسمت صدور جواز تاسیس واحدهای تولیدی شوید سپس گزینه تعلیق جواز تاسیس را انتخاب نمایید.
  2. از لیست جوازها جواز تاسیس مورد نظر را جستجو نمایید.
  3. مدارک را به صورت کامل آپلود کنید.
  4. تایید نهایی شکل می گیرد.
  5. اداره صنعت و معدن مسئولیت ادامه بررسی ها و روال اداری را بر عهده دارد.

حوزه هایی مرتبط با حوزه سازمان صنعت

  • جواز تاسیس در حوزه صنعتی (جواز تاسیس صنعتی)
  • پروانه بهره برداری در حوزهای صنعتی (پروانه بهره برداری صنعتی)
  • پروانه بهره برداری معدنی.
  • پروانه و گواهی اکتشاف معادن.
  • پروانه صنفی.
  • کارت بازرگانی وفعالیت های تجاری.
  • ثبت سفارش واردات.

در انتها خطر نشان می شویم که متقاضیان محترم در صورت مواجه شدن با هر سوال و مسئله ای می توانند با مشاوران و کارشناسان ثبت بین الملل در ارتباط باشند.

اعتبار جواز تاسیس صنایع چقدر است؟

جواز تاسیس فقط مجوزی است دال بر شروع فعالیت و تاسیس و راه اندازی مکان و هیچ اعتباری ندارد. جواز تاسیس در دو قالب: حقیقی (بنام شخص) و حقوقی (بنام شرکت) صادر می شود. اعتبار جواز تاسیس به مدت یکسال است.

جواز تاسیس گواهی می باشد که به دارنده آن اجازه می دهد. در یکی از شهرک های صنعتی در جواز تاسیس قید گردیده است. با امکاناتی که پیش بینی شده مشغول به تولید کالاهایی باشد که در آن گواهی ذکر شده است.

3/5 - (2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها