جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

تعریف شرکت های هولدینگ 

شرکت های هولدینگ

ثبت شرکت های هولدینگ توسط یک شرکت مادر انجام می شود. شرکت مادر در تمامی شرکت ها بیش از 50 درصد سهام را دارد اما هر یک شرکت ها در انجام امور مستقل هستند. در ادامه نکات تخصصی در زمینه ثبت شرکت هولدینگ را ارائه می کنیم.

شرکت های هولدینگ 

امروزه شرکت های هولدینگ از نوع شرکت های قوی محسوب می شوند شرکت های هولدینگ که به شرکت های مادر نیز معروف هستند از چند شرکت یا به صورت عرضی، طولی، مجتمع به وجود می آید و شرکت هولدینگ مانند مادر در راس کار قرار می گیرد و در هر کدام از شرکت های زیر مجموعه، جزء هئیت مدیره و از سهامداران اصلی می باشد و چیزی تولید نمی کنند بیشتر بعد مالی را در بر می گیرند و این توانایی را دارد که در راستای پیشرفت و کسب سود بیش تر اقدام به عمل آورد.

شرکت های هولدینگ حتما باید به عنوان شرکت های سهامی (عام، خاص) ثبت شوند و همچنین سود و زیان هر یک از شرکت های زیر مجموعه بر روی شرکت مادر تاثیر گذار می باشد.

در واقع شرکت های مادر به کنترل و اداره سرمایه و ارائه سیاست های مناسب برای شرکت های زیر مجموعه می پردازند. در دنیای تجارت امروز به منظور تخصصی شدن و گسترش فعالیت ها باید از طریق ترکیب شرکت ها اقدام کرد که ثبت شرکت به عنوان هلدینگ این اجازه را به ما می دهد حوزه فعالیت شرکت های هولدینگ خدماتی، بازرگانی و صنعتی می باشد و هدف از راه اندازه این مجموعه افزایش ثروت سرمایه گذاری می باشد. برای ثبت این نوع شرکت نیازمند به اخذ مجوز می باشیم.

شرکت های هولدینگ

نحوه ثبت شرکت هلدینگ 

باید مدیر عامل یا اعضای هیئت مدیره در خواست مبنی ثبت شرکت های هلدینگ به اداره ثبت شرکت های اوراق و بهادر بورس ارسال نمایند و در صورت موافقت این مجموعه می توانند نسبت به ثبت شرکت اقدام نمایند لازم به ذکر است اگر قبل از نام اصلی شرکت کلمه هولدینگ باشد نیاز به دریافت مجوز از ثبت شرکت های اوراق بهادر بورس داریم در غیر این صورت نیاز به اخذ این مجوز نداریم.

شرکت های زیر مجموعه ای که در غالب هولدینگ اداره شوند معمولا به سه صورت با هم مشترک و توسط یک شرکت مادر اداره می شوند . ترکیب عرضی – ترکیب طولی – ترکیب طولی

ترکیب عرضی: دراین نوع ترکیب معمولا شرکت های تجاری رقیب هم صنعت و با فعالیت مشابه با یکدیگر ترکیب می شوند و توسط یک شرکت مادر اداره می شوند.

ترکیب طولی: شرکت های تجاری که از نظر نوع فعالیت مکمل هم هستند و در یک راستا خدمات یا تولید ارائه می دهند یکی می شود و زیر مجموعه شرکت مادر اداره می شوند.

ترکیب مجتمع: شرکت های که از حیث نوع فعالیت تجاری مکمل و مشابه هم نیستند و هدف فقط دستیابی به بازارهای بزرگ از این ترکیب می باشد شرکت های فرا ملیتی از این نوع هستند.

دلایل ایجاد شرکت های هولدینگ 

  •  دستیابی به مدیریت کارآمد.
  •  دستیابی راحت و سریع به منابع مالی با شرایط مناسب و بهینه اقتصادی و صرفه جویی در هزینه ها با افزایش حجم تولید
  •  بهره گیری از فعالیت ها و مزایایی مالیاتی
  • شرکت های هولدینگ کاراترین ابزار برای ترکیب اموال دو یا چند شرکت مستقل ، به منظور کنترل و مدیریت یگانه می باشند که تاکنون ابداع شده است .
5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها