جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

ثبت برند فارسی و لاتین【 انتخاب برند خاص 】

ثبت علامت تجاری لاتین

ثبت بین الملل در این مقاله تلاش بر آن دارد تا درباره ثبت برند فارسی و لاتین مطالبی را به اشخاصی که می خواهند برند خود را به صورت فارسی و لاتین ثبت کنند ارائه نماید.

تا انتهای مقاله همراه ما باشید و در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای کسب اطلاع بیشتر به مقاله ثبت برند مراجعه کنید

ثبت برند فارسی و لاتین

انجمن بازاریابی آمریکا (American Marketing Association ) تعریف برند را اینگونه بیان می دارد : یک نام تجاری (اصطلاح حقوقی رایج برای Brand) عبارت است از یک اسم ، اصطلاح ، علامت ، نشان یا طرح یا آمیزه ای از این موارد که برای شناساندن و معرفی کالاها یا خدمات فروشنده یا گروهی از فروشندگان و متمایز ساختن این کالاها یا خدمات از محصولات و خدمات سایر رقبا استفاده می شود.

به طور خلاصه نام تجاری سبب شناسایی فروشنده یا سازنده از سوی مصرف کننده می شود. یک نام تجاری در حقیقت بیانگر تعهد دائمی یک فروشنده برای ارائه مجموعه ای از خصوصیات ، کیفیت و خدمات ویژه  به خریداران است.

به هر حالت تا زمانی که یک کالا خدمت دارای وجه تمایز مشخصی نباشد نمی توان به سادگی آن را به برندی پایدار و با دوام تبدیل ساخت. این تمایزها می تواند کارکردی منطقی یا ملموس و یا حتی غیرقابل لمس داشته باشد.

اکثر نام های تجاری تضمین کننده سطح مشخصی از کیفیت و مزایای محصول هستند. اما یک نام تجاری می تواند نماد موارد خاص و پیچیده دیگری نیز باشد از جمله: هویت محصول، اصالت محصول، فرهنگ استفاده ازآن  و شخصیت استفاده کننده از محصول.

برندها و علائم تجاری دارایی های نامشهود ثبت شرکت هستند و بر ارزش نهایی محصول نزد مشتریان می افزایند، برای سهامداران ایجاد ارزش افزوده سهام می کند و در کل موجب افزایش درآمد شرکت می شود.

برند مجموعه ای از تداعی و تجسمات ذهنی بازار هدف و کارکردهای احساسی و منطقی مصرف کنندگان را به خود اختصاص می دهد. پیوند تصاویر و علامت با کیفیت محصول و خدمات و تداعی معانی از امتیازات انحصاری برند می باشد.

ثبت علامت تجاری لاتین

ثبت برند فارسی

در  ایران و در زبان فارسی کلمه  برند یا مارک معمولاً برای اشاره به محصول یا خدمتی به‌ کار می‌رود که از اعتبار و محبوبیت بالایی در سطح  اجتماع برخوردار باشد.

به بیان دیگر «برند» دارای هویت  اجتماعی است و برندهای ارزشمند آنهایی هستند که افراد نسبت به آنها احساس  تعلق  دارند و به عنوان مثال می‌گویند: «لباسهای من همه از این مارک هستند و یا این مارک یا برند مارک دلخواه من است ».

برندهای قدرتمند و برتر می‌توانند هیجان و عواطف مصرف‌کنندگان را تحریک کنند و مشتریان نیز به این نام‌ ها اعتماد داشته و از این برندها توقع آفرینش ایده‌های جدید و ابتکار در محصولات و خدماتشان را دارند.

در این مسیر موضوع وفاداری به برند از با اهمیت ترین موضوعات مورد علاقه شرکت‌ها می‌ باشد و شرکت‌ها همواره به دنبال راه کارهایی برای کسب و جلب وفاداری مشتریان می‌باشند.

یکی از مهمترین معیارهای محبوبیت برند و وفاداری به آن ، معیار یادآوری و بازآوری ثبت برند با گروه کالایی خاص میباشد که بستر مناسبی را برای خریدهای مجدد مشتریان فراهم می‌آورد.

ثبت برند لاتین

برای ثبت برند لاتین می توان مراحل ثبت برند فارسی را انجام داد. تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی تنها در ارائه کارت بازرگانی مربوطه می باشد. برای ثبت برند لاتین خود تنها با یک تماس به مقصود خود خواهید رسید .

کارشناسان ثبتی موسسه بین الملل با استفاده از توانمندی خود در امر ثبت برند و علامت های تجاری شما را در راه ثبت برندتان به صورت حرفه ای یاری خواهد رساند .

برای کسب اطلاع در زمینه مدارک لازم برای ثبت برند لاتین در ادامه همراه ما باشید .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند فارسی و لاتین

الف-  اشخاص حقیقی

  •  تصویر برابر اصل شده شناسنامه و كارت ملی.
  • پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا پروانه کسب برابر اصل شده یا نامه موافقت اصولی از اتحادیه یا صنف مربوطه مبنی بر ارائه خدمات جهت اداره ثبت علائم تجاری.
  •  تصویر علامت مورد نظر در اندازه 10*10 سانتیمتر و  ارائه توضیحات  در برگی جداگانه درخصوص علامت و توصیف آن و مستند معنایی نام  تجاری مورد نظر با ارجاع به واژه نامه های معتبر فارسی
  • كارت بازرگانی بنام شخص دارنده جواز (در صورتی كه ثبت برند به شکل لاتین باشد )
  • امضاء وکالتنامه در صورتی که از وکیل موسسه حقوقی بین الملل استفاده نمایید.

ب-  اشخاص حقوقی یا شرکتها

  • تحویل پروانه بهره برداری یا مجوز تولید یا جواز  کسب برابر اصل شده
  • تصویر اولین روزنامه رسمی قوه قضائیه (آگهی تاسیس) و روزنامه رسمی آخرین تغییرات هیات مدیره شركت (تاریخ آن به انقضا نرسیده باشد و از آخرین تغییرات شرکت نباید بیش از دو سال گذشته باشد)
  •  تصویر برابر اصل شده مدارک شناسایی حق امضا داران شرکت.
  • کارت بازرگانی برابر اصل شده شناسنامه شخص حقوقی (در صورتی كه علامت مورد نظر لاتین باشد)
  • تصویر علامت مورد نظر در کادر 10*10 سانتی متر و تدوین شرحی  از علامت و توصیف آن و مستند معنایی نام مورد نظر در فرهنگ لغات فارسی
  •  امضاء وکالتنامه توسط دارندگان حق امضای اوراق بهادار و مهر شرکت در صورتی که ثبت برند را به وکیل بسپارید.

برای اطلاع از تمامی مدارک و مجوز های قابل دریافت و قابل ارائه برای ثبت برند تنها کافی است با موسسه بین الملل تماس گرفته و از مشاوره حقوقی و ثبتی رایگان این موسسه به همراه کارشناسی تخصصی وکلای حقوقی بهره ببرید.

مراحل ثبت برند فارسی و لاتین

برای ثبت برند باید به سایت http://iripo.ssaa.ir رجوع کنید و در سامانه اظهارنامه ثبت برند را کامل کنید. پس از آنکه اظهارنامه را کامل نمودید باید مراحلی که در ذیل ذکر شده است را به ترتیب انجام دهید:

  • نوع اظهارنامه را انتخاب کنید.
  • مشخصات مالک را کامل کنید ،اطلاعات شخص حقیقی یا حقوقی را وارد کنید و چنانچه فرد از وکیل یا نماینده قانونی استفاده می کند مشخصات او را نیزدرج نمایید.
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نشان و علامت تجاری را تهیه و در اختیار کارشناسان موسسه بین الملل قرار دهید .

شروط ثبت برند فارسی و لاتین

هر اقدام تجاری که منجر به نمایش حرفه به صورت تخصصی شود باید شروط ادارات صادر کننده را رعایت کنند. از این رو بهتر است بدانید در ایران برندها بصورت فارسی ثبت می شوند ودر صورت داشتن علامت و یا حروف غیر از فارسی(لاتین) متقاضی مجاب می شود که کارت بازرگانی مربوطه را اخذ کرده و با ارائه آن کارت این توانایی به فرد داده می شود که برند را ثبت کند.

یکی از مهمترین نکاتی که باید در زمان ثبت برند چه لاتین و چه فارسی به آن توجه کنیم بحث خاص و غیرتکراری بودن برند طراحی شده است زیرا این برند تا 10 سال از حقوق شما حفاظت کرده و نمایانگر حرفه و کسب و کار شما خواهد بود. از این رو سعی کنید از طراحان با تجربه وخلاق و از سویی دارای رزومه موفق در امر برندینگ بهره ببرید.

امتیازات ثبت برند تجاری

صدور گواهی ثبت علامت تجاری یا برند از اداره مالکیت صنعتی به منزله صدور یک سند معتبر است که امتیازات گوناگونی را برای مالک خود به همراه می آورد.

ثبت برند در کلیه گروه های مشاغل مختلف با محصولات متفاوت در زمینه های بازرگانی، تولیدی، فروشگاهی و خدمات ممکن می باشد که می تواند به طور مستقیم بر اعتبار کالا وخدمات عرضه شده تاثیر گذارد وانحصار وحمایت دولت را در پشتیبانی از صاحب برند را به ارمغان بیاورد.

در صورت ثبت نام تجاری یا برند درصنف کاری خود می توانید انحصار یک محصول را درآن بازار در اختیار خود گرفته و اجازه استفاده غیر مجاز وهرگونه تقلید را ازرقبای خود بگیرید.

ارزش مالی برند زمانی آشکار می گردد که برخی مسائل در مورد آن اعمال گردد . مسائلی مانند : نوع انتخاب نام تجاری که با توجه واحد و اتحادیه مربوطه باید متفاوت باشد، فارسی یا انگلیسی بودن برند، نوع کالایی که تحت آن برند به ثبت می رسد  توجه به مقررات جاری کشور در رابطه با ثبت علائم تجاری و در آخر نحوه تبلیغات و بازاریابی برند عوامل موثر در ارزشمند بودن برند می باشند.

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با ثبت بین الملل تماس بگیرید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ريحانه امري
ريحانه امري
1 سال قبل

سلام بابت انتخاب اسم مشاوره ميخواستم

arkan
ویرایشگر
arkan
1 سال قبل
پاسخ به  ريحانه امري

درود بر شما می تونید شماره تماستون رو در سایت ما قرار بدید کارشناسان ما در اولین فرصت با شما تماس خواهند گرفت.

سیما باقری
سیما باقری
1 سال قبل

ممنون از راهنماییتون

arkan
ویرایشگر
arkan
1 سال قبل
پاسخ به  سیما باقری

درود بر شما خواهش می کنم

سیما طهمورث
سیما طهمورث
1 سال قبل

سلام شرایط ثبت برند چطوری هستش؟؟

yavari
ویرایشگر
yavari
1 سال قبل
پاسخ به  سیما طهمورث

با سلام برندهای قابل ثبت در اداره ثبت شرکت ها باید از قبل توسط اشخاص دیگر با مشابهت یا عیناً به ثبت نرسیده باشند و از حروف لاتین در نام گذاری آن ها استفاده نشده باشد و مغایرتبا شرع نباشد.

سميرا زماني
سميرا زماني
1 سال قبل

بايد شرايط خاصي داشته باشيم

yavari
ویرایشگر
yavari
1 سال قبل
پاسخ به  سميرا زماني

درودبر شما بله در متن ذکر شده . در صورت پیش آمدن هر سوالی در این زمینه ما راهنمای شما هستیم