جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

راهکارهای انحلال شرکت در کرج

انحلال شرکت مسئولیت محدود
انحلال شرکت دغذغه بسیاری از مدیران میباشد. در این مقاله کلیه مراحل و شرایط انحلال شرکت را توضیح خواهیم داد. در صورت نیاز به مشاوره های تخصصی در خصوص مراحل و نحوه انحلال شرکت می توانید با کارشناسان مجرب ثبت بین الملل ارتباط برقرار نمایید. در ادامه همراه ما باشید.

انحلال شرکت در کرج

اصطلاح انحلال شرکت، به زمانی اشاره دارد که شرکت تصمیم می‌‌‌گیرد فعالیت خود را به انجام عملیات تصفیه، یعنی اجرای تعهدات ناتمام، پرداخت بدهی‌‌‌ها و در نهایت تقسیم اموال باقی مانده شرکت بین شرکا، محدود کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ثبت شرکت در کرج بر روی لینک کلیک نمایید.

درخواست انحلال شرکت در کرج

درخواست انحلال شرکت از دادگاه، در صورتی میسر است که همه سهامداران در شرکت سهامی خاص، بر انحلال شرکت توافق ننموده و یا با بروز یکی از اسباب انحلال شرکت، از تشکیل جلسه مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام، رای به انحلال شرکت در موارد قانونی ندهند.

درخواست انحلال شرکت در شرکت سهامی خاص و شرکت با مسوولیت محدود تفاوت دارد و هر کدام شرایط خاص خود را دارد. بحث انحلال و ورشکستگی در شرکت ها، بسیار به هم نزدیک است و شرایط مشابهی دارد. در بعضی از مواقع حتی درحین انحلال شرکت و یا درخواست انحلال شرکت از دادگاه، امکان صدور حکم ورشکستگی شرکت نیز وجود دارد.

موسسه حقوقی بین الملل با همکاری بهترین وکیل درباره امور شرکتها و وکیل امور تجاری، کلیه موضوعات مربوط به درخواست انحلال شرکت را به نقد کشیده و پاسخ جامع به سوالات شما درباره درخواست انحلال شرکت خواهد داد. با ما همراه باشید.

انواع انحلال شرکت در کرج

الف) انحلال قهری هرگاه شرکت سهامی ورشکسته و حکم ورشکستگی آن صادر شود، منحل می‌‌‌شود. این مورد تنها موردی است که در آن برای انحلال شرکت، حکم دادگاه ضرورت ندارد و همین که حکم ورشکستگی شرکت صادر شود، منحل شده و باید طبق مقررات راجع به ورشکستگی، تصفیه شود.

ب‌) انحلال به تصمیم مجمع عمومی مجمع عمومی فوق‌العاده یکی از ارکان شرکت سهامی بوده و صلاحیت آن در مورد تغییر مواد اساسنامه، تغییر در سرمایه شرکت و انحلال شرکت قبل از موعد است. هر زمان که مجمع عمومی فوق‌العاده اراده کند، می‌‌‌تواند به تشخیص خود و به هر علت قبل از موعد، شرکت را منحل کند.

این تصمیم مجمع عمومی نیاز به توجیه ندارد، البته این تصمیم زمانی معتبر است که در جلسه رسمی و با اکثریت دو سوم آرای حاضر در جلسه اتخاذ شود.

مدارک مورد نیاز برای ثبت انحلال شرکت در کرج

در انحلال شرکت، کلیه اعضاء می بایست صورتجلسه را امضاء کنند و اگر حتی عضوی از شرکت رضایت به انحلال نداشته باشد سایر اعضاء نمی توانند شرکت را منحل کنند. چنانچه شخصی غایب باشد، در صورتی که اعضاء از شخص غایب وکالتنامه تام داشته باشد می توان شرکت را بدون حضور وی منحل نمود اما در غیر این صورت هیچ راهی جز حضور خود شخص وجود ندارد.

  •  اصل صورتجلسه انحلال شرکت
  •  آخرین روزنامه رسمی شرکت
  •  فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه ( اگر خارج از سهامداران باشد )
  • اصل روزنامه کثیرالانتشار حاوی آگهی دعوت ( اگر مجمع با اکثریت تشکیل شود )

تذکر : صورتجلسه ظرف مدت 5 روز از تاریخ تشکیل جلسه ( وفق ماده 209 لایحه اصلاحی قانون تجارت) ظرف مدت سه روز تحویل اداره پست کرج شود و سپس بارکدپستی در سیستم درج گردد. در صورتیکه  مدیر یا مدیران تصفیه ذیل صورتجلسه قبولی خود را اعلام نکرده باشند طی نامه جداگانه قبولی خود را اعلام و ضمیمه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتهای کرج ارسال گردد.

در صورتی که جلسه با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده رعایت مقررات دعوت وفق اساسنامه شرکت و مفاد لایحه اصلاحی قانون تجارت و ارائه اصل آنها به همراه صورتجلسه الزامی است (ماده 97 . ل . ا.ق.ت)

لیست سهامداران حاضر در مجمع تهیه و به امضاء سهامداران برسد ضمیمه صورتجلسه به اداره ثبت شرکت کرج ارسال گردد. (ماده 99 لایحه اصلی قانون تجارت)

 

انحلال شرکت مسئولیت محدود

نمونه متن انحلال شرکت در کرج

بسمه تعالی

نام شرکت……………………………………..

شماره ثبت:…………………………………..

سرمایه ثبت شده:……………………………

مجمع عمومی فوق العاده شرکت ……………. با مسئولیت محدود در ساعت………………..روز ……………………مورخه …………………..در محل شرکت با حضور (اکثریت شرکاء/کلیه شرکاء) تشکیل و نسبت به انحلال شرکت اتخاذ تصمیم شد.

  • در خصوص انحلال شرکت بحث و بررسی به عمل آمد و انهایه مقرر گردید که شرکت منحل شود.
  • آقای/خانم………………………….به آدرس………………………..به سمت مدیر تصفیه انتخاب و مدیر تصفیه ضمن اعلام قبولی سمت،اقرار به دریافت کلیه اسناد،مدارک و دفاتر و دارایی های شرکت می نماید.
  • آقای/خانم…………………(احدی از شرکا مدیر تصفیه، وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شود که ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت هزینه های قانونی و امضای ذیل دفاتر ثبت اقدام کند.نام و نام خانوادگی شریک:

میزان سهم الشرکه:

امضاء

نمونه صورتجلسه انحلال شرکت در کرج

نام شرکت : ………………………………………شماره ثبت شرکت : …………………………سرمایه ثبت شده : …………….……………شناسه ملی : ………………………………..صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده شرکت …………….………..…………   سهامی خاص ثبت شده به شماره ………… در تاریخ …………ساعت …………  با حضور کلیه / اکثریت شرکاء  در محل قانونی شرکت ( اگر جلسه در محل دیگری تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل گردید.

الف: در اجرای مفاد ماده 101 لایحه اصلاحی قانون تجارت: 1ـ خانم/ آقای ………………………..  به سمت رئیس جلسه 2ـ خانم/ آقای ………………………..  به سمت ناظر رئیس 3ـ خانم/ آقای ………………………..  به سمت ناظر جلسه 4ـ خانم / آقای………………………..  به سمت منشی جلسه انتخاب شدند.

ب: دستور جلسه، اتخاذ تصمیم در خصوص انحلال شرکت ………………………..   پس از بحث و بررسی شرکت بعلت ………………………..  منحل گردید و آقای / خانم (یا شخصیت حقوقی ) ………………………..  به شماره ملی  به سمت مدیران / مدیر تصفیه انتخاب شدند.

آدرس مدیر / مدیران تصفیه و محل تصفیه تهران خیابان ……………….کوچه ……………….پلاک ……………….کدپستی……………….  می باشد.مدیر/ مدیران تصفیه اقرار به دریافت کلیه اموال دارایی ها و دفاتر و اوراق و اسناد مربوط به شرکت را نمود. امضاء رئیس جلسه             امضاء ناظر جلسه        امضاء  ناظر جلسه   امضاء منشی جلسهامضاء مدیر یا مدیران تصفیه:

تذکرات:

  • آخرین روزنامه رسمی شرکت در خصوص انتخاب مدیران ضمیمه صورتجلسه شود.
  • فتوکپی شناسنامه مدیر یا مدیران تصفیه در صورتیکه خارج از سهامداران باشد ضمیمه صورتجلسه شود.
  • صورتجلسه ظرف ۵ روز از تاریخ تشکیل جلسه(وفق ماده ۲۰۹ لایحه اصلاحی قانون تجارت) تحویل اداره ثبت شرکت ها کرج شود.
  • در صورتیکه مدیر یا مدیران تصفیه ذیل صورت جلسه قبولی خود را اعلام نکرده باشند طی نامه جداگانه قبولی خود را اعلام  وضمیمه صورتجلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها ی کرج شود
  • در صورتی که مجمع با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شده رعایت مقررات دعوت وفق اساسنامه شرکت  و مفاد لایحه اصلاحی قانون تجارت و ارائه اصول آن بهمراه صورتجلسه الزامی است.(ماده ۹۷٫ل.ا.ق.ت)
  • لیست سهامداران حاضر در محمع تهیه و به امضا سهامداران برسد ضمیمه صورتجلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها کرج شود(ماده ۹۹ لایحه اصلی قانون تجارت)

فرم انحلال شرکت در کرج

بسمه تعالی

نام شرکت ………………………………..  شماره ثبت …………………..  و شناسه ملی …………….. سرمایه ثبت شده ………………………. ریال   در تاریخ ………………….  ساعت ………………  مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت شرکاء در محل شرکت تشکیل و نسبت به انحلال شرکت اتخاذ تصمیم شد.

نام شرکاء                             میزان سهم الشرکه

1ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

2ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

3ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

4ـ خانم / آقای …………………………. دارای …………………………. ریال سهم الشرکه

در خصوص انحلال شرکت بحث و بررسی  بعمل آمد والنهایه مقرر گردید که شرکت منحل شود  در نتیجه خانم / آقای ………………………. به شماره ملی ………………………….. به آدرس……………………….. کدپستی : …………………………… به سمت مدیر تصفیه انتخاب شد و مدیرتصفیه ضمن اعلام قبولی سمت اقرار به دریافت اسناد و مدارک و دفاتر و دارایی های شرکت نمود.

به خانم / آقای …………………………….. احدی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت وکالت داده می شودکه ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکتها نسبت به ثبت صورتجلسه و پرداخت حق النسب و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.

1ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

2ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

3ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

4ـ خانم / آقای …………………………….   امضاء

تذکرات:

  • کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.
  • آخرین روزنامه رسمی حاوی تغییرات شرکت به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکتها ارسال گردد.
  • فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشد ضمیمه صورتجلسه گردد.
  • در صورتیکه جلسه با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد رعایت دعوت شرکاء وفق اساسنامه شرکت یا  قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است.
  • شرکاء اصالتاً یا وکالتاً یا ولایتاً نام خود را همراه با ذکر سمت و میزان سهم الشرکه در صورتجلسه نوشته و امضاء نمایند و در صورتی که وکالتاً امضاء می نمایند ارائه وکالت نامه رسمی (اصل رونوشت برابر اصل شده )الزامی است.
  • در صورتیکه تعداد شرکاء از 12 نفر بیشتر باشد انتخاب هیأت نظار مرکب از سه نفرالزامی و درابتدا صورتجلسه نام اعضای هیأت نظار نوشته شود و ذیل صورتجلسه را امضاء نمایند.
  • تمام شرکاء ذیل تمام صفحات صورتجلسه را امضاء نمایند.
  • صورتجلسه در سه نسخه تهیه و  ذیل تمام آن توسط اعضا امضاء و یک نسخه به اداره ثبت شرکتها ارائه شود.
  • کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات ازطریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.
  • جهت دسترسی به کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه ها و آخرین راهنمایی های مربوط به چگونگی پذیرش و ثبت درخواست تاسیس و تغییرات اینترنتی علاوه بر مراجعه به راهنمای سایت فوق می توان از پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکتها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir نیز جهت بهره برداری لازم استفاده نمود .

صورتجلسه انحلال شرکت در کرج

انحلال شرکت مسئولیت محدود در کرج

به موجب ماده 114قانون تجارت عوامل انحلال شرکت با مسئولیت محدود به شرح ذیل می باشد:

  • انقضای مهلت تعیین شده در اساسنامه برای مدت فعالیت شرکت.
  • وقتی ماموریت شرکت خاتمه یافته و یا تحقق ماموریت شرکت غیر ممکن شده باشد.
  • ورشکستگی شرکت.
  • اتخاذ تصمیم سهامدارانی که بیش از نصف سرمایه شرکت را در اختیار دارند.
  • در صورت تقاضای انحلال یکی از شرکاء در زمانی که سرمایه شرکت به دلیل زیان های پی در پی به نصف و یا کمتر از نصف سرمایه اولیه کاهش یابد.
  • در صورت فوت یکی از شرکاء بنا به تجویز اساسنامه.

فرم انحلال شرکت با مسئولیت محدود در کرج

 بسمه تعالی

نام شرکت ……………………………

شماره ثبت ……………………………

شناسه ملی ……………………………

سرمایه ثبت شده …………………………… ریال

در تاریخ …………………… ساعت ………… مجمع عمومی فوق العاده شرکت با حضور کلیه شرکاء / اکثریت (توضیح این که در متن صورتجلسه تنها یکی از کلمات «کلیه» یا «اکثریت» درج می گردد.) شرکاء در محل شرکت (در صورتی که جلسه در محل دیگری غیر از محل قانونی شرکت تشکیل شده آدرس آن محل نوشته شود) تشکیل و نسبت به انحلال شرکت اتخاذ تصمیم شد.

 

نام شرکاء                                           میزان سهم الشرکه

۱ـ خانم / آقای …………………………… دارای …………………………… ریال سهم الشرکه

۲ـ خانم / آقای …………………………… دارای …………………………… ریال سهم الشرکه

۳ـ خانم / آقای …………………………… دارای …………………………… ریال سهم الشرکه

۴ـ خانم / آقای …………………………… دارای …………………………… ریال سهم الشرکه

در خصوص انحلال شرکت بحث و بررسی بعمل آمد و النهایه مقرر گردید که شرکت منحل شود در نتیجه خانم / آقای …………………………… به شماره ملی …………………………… به آدرس …………………………………………… کدپستی: …………………………… به سمت مدیر تصفیه انتخاب شد و مدیر تصفیه ضمن اعلام قبولی سمت اقرار به دریافت اسناد و مدارک و دفاتر و دارایی های شرکت نمود.

به خانم / آقای …………………………… (احدی از شرکاء یا وکیل رسمی شرکت) وکالت داده می شودکه ضمن مراجعه به اداره ثبت شرکت ها نسبت به ثبت صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود و پرداخت حق الثبت و امضاء ذیل دفتر ثبت اقدام نماید.

۱ـ خانم / آقای …………………………… امضاء

۲ـ خانم / آقای …………………………… امضاء

۳ـ خانم / آقای …………………………… امضاء

۴ـ خانم / آقای …………………………… امضاء

تذکرات:

  • کلیه صورتجلسات می بایست روی سربرگ شخصیت حقوقی مربوطه پس از امضاء اشخاص ذی سمت و با مهر آن شخصیت حقوقی تهیه و ارسال گردد.
  •  آخرین روزنامه رسمی حاوی تغییرات شرکت به همراه صورتجلسه به اداره ثبت شرکت ها ارسال گردد.
  •  فتوکپی شناسنامه و کارت ملی مدیر تصفیه در صورتی که خارج از شرکاء انتخاب شده باشد ضمیمه صورتجلسه گردد.
  • در صورتی که جلسه با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد رعایت تشریفات دعوت شرکاء وفق اساسنامه شرکت یا قانون تجارت با ارائه مستندات الزامی است.
  • شرکاء اصالتاً یا وکالتاً یا ولایتاً نام خود را همراه با ذکر سمت و میزان سهم الشرکه در صورتجلسه نوشته و امضاء نمایند و در صورتی که وکالتاً امضاء می نمایند ارائه وکالت نامه رسمی (اصل رونوشت برابر اصل شده) الزامی است.
  • در صورتی که تعداد شرکاء از ۱۲ نفر بیشتر باشد انتخاب هیأت نظار مرکب از سه نفر الزامی و در ابتدای صورتجلسه نام اعضای هیأت نظار نوشته شود و ذیل صورتجلسه را امضاء نمایند.
  • تمام شرکاء ذیل تمام صفحات صورتجلسه را امضاء نمایند.
  • صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود در دو یا چند نسخه تهیه و ذیل تمام آن توسط اعضا امضاء و یک نسخه به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.
  • صورتجلسه انحلال شرکت با مسئولیت محدود حداکثر ظرف مدت یکماه از تاریخ تشکیل جلسه تحویل اداره ثبت شرکت ها شود.
  •  کلیه اقدامات پذیرش صورتجلسات از طریق سامانه اینترنتی به آدرس http://irsherkat.ssaa.ir صورت می گیرد.
  • جهت دسترسی به کلیه اطلاعیه ها و بخشنامه ها و آخرین راهنمایی های مربوط به چگونگی پذیرش و ثبت درخواست تاسیس و تغییرات اینترنتی علاوه بر مراجعه به راهنمای سایت فوق می توان از پایگاه اطلاع رسانی ثبت شرکت ها به آدرس http://sherkat.ssaa.ir نیز جهت بهره برداری لازم استفاده نمود.

 علل انحلال شرکت ها و موسسات تجاری و غیر تجاری در کرج

  • تصویب بیش از ۱/۳ سهامداران در شرکت های سهامی خاص
  • تصویب بیش از نیمی از شرکاء ( در شرکت های مسئولیت محدود )
  •  از میان رفتن بیش از نیمی از سرمایه شرکت ( در شرکت های سهامی خاص ) چنانچه سهامداران رای به کاهش سرمایه ندهند.
  • وقتی که شرکت موضوعی را که برای آن تشکیل شده را انجام داده یا انجام آن غیر ممکن شده باشد. ( شرکت برای ساختن یک سد یا راه یا پروژه ی خاصی تشکیل شده باشد و انجام آن در موضوع شرکت به صراحت قید شده باشد، مثلاً در موضوع فعالیت ذکر شده باشد : « طراحی، نظارت و اجرای پروژه ساخت راه آهن تهران – قم » و نهایتاً موضوع شرکت به اتمام رسیده باشد. )
  • در صورتی که شرکت برای مدت معین تشکیل شده باشد، آن مدت منقضی شده باشد مگر این که مدت اعلام شده قبل از انقضاء تمدید شده باشد.
  • در صورت ورشکستگی
  • در صورت حکم دادگاه
  • در صورت فوت یکی از شرکاء ( در شرکت های مسئولیت محدود ) چنانچه در اساسنامه قید شده باشد.

 وظایف مدیران تصفیه برای انحلال شرکت در کرج

مدیران شركت كه برای تصفیه تعیین می شوند مكلفند اسامی خود را به اداره ثبت شركتهای کرج اعلام نمایند (ماده ٢٠٥ ق.ت) مدیر تصفیه در حكم وكیل شركا بوده و حتی مدیر مزبور می تواند از طریق دادگاه انتخاب گردد. رسیدگی به حسابهای شركت تنظیم ترازنامه و حساب سود و زیان به هنگام انحلال آن اجرای تعهدات شركت وصول مطالبات و نقد كردن دارایی شركت و پرداخت دیون شركت و تقسیم دارایی باقیمانده بین شركا از وظایف مدیر یا مدیران تصفیه می باشند.

موارد انحلال در شركت با مسئولیت محدود در مورد بندهای ١ و ٢ و ٣ ماده (ماده ٩٣ ق.ت) (شركتهای سهامی منسوخه سال ١٣١١)وقتی كه شركت برای هدفی كه تشكیل شده آن را انجام داده یا انجام آن غیر ممكن باشد. وقتی كه شركت با مسئولیت محدود برای مدت معینی تشكیل شده و آن مدت منقضی شده باشد.

در صورتی كه شركت ورشكسته اعلام گردد. در صورتی كه به واسطه ضرهای وارده حداقل نصف سرمایه شركت از بین رفته و یكی از شركای شركت با مسئولیت محدود تقاضای انحلال آن را كرده باشد دادگاه نیز دلایل مدعی را موجه تشخیص دهد و سایر شركا حاضر نباشند سهم الشركه ای كه در صورت انحلال شركت به او تعلق می گیرد پرداخت نموده و او را از شركت خارج سازند.

در صورتی كه عده ای به انحلال اتخاذ تصمیم نموده باشند بدیهی است كه اساسنامه شركت با مسئولیت محدود برای انحلال شركت می تواند اكثریت سرمایه را به هر میزانی بیش از نصف اعم از ٤/٣ غیره پیش بینی نماید.

در مورد فوت یكی از شركا و آن در صورتی است كه چنین موردی دراساسنامه پیش بینی شده باشد قانونگذار حجر یكی از شركا را از موارد انحلال ندانسته است. لیكن در صورت ورشكستگی شركت (نه یكی از شركا) انحلال و تصفیه آن امری بدیهی است موارد انحلال درشرکت سهامی خاص در این شرایط شرکت سهامی خاص منحل خواهد شد:

  • زمانی که شرکت سهامی خاص در کرج  موضوعی را که جهت آن تشکیل شده است انجام داده یا انجام آن غیر ممکن باشد
  • در صورت انقضای زمان تایین شده برای شرکت و عدم تمایل شرکاء به تمدید آن
  • در صورت ورشکستگی
  • درهر زمان که مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام به هر علتی رای به انحلال شرکت بدهد.

در صورت صدور حکم قطعی دادگاه مدارک مورد نیاز جهت انحلال شرکت سهامی عبارتند از :

  • اصل صورت جلسه انحلال شرکت
  • آخرین روزنامه رسمی شرکت
  • فتوکپی شناسنامه مدیر تصفیه هر گاه مدیر تصفیه خارج از سهامداران انتخاب شده باشد
  • اصل روزنامه کثیر الانتشار حاوی آگهی دعوت شرکاء، هرگاه مجمع با اکثریت شرکاء تشکیل شده باشد .

صورت جلسه انحلال شرکت همراه و با دیگر مدارک باید ظرف ۵ روز از تاریخ تشکیل جلسه باید تسلیم اداره ثبت شرکتها کرج شود و بعد از ثبت در دفاتر ثبت شرکتها و امضاء ذیل آن توسط نماینده آن شرکت منحل می شود.

در انتها خاطر نشان می شویم که در صورت روبرو شدن با هر سوال و مسئله ای می توانید با مشاوران و کارشناسان ثبت بین الملل تماس حاصل نمایید و از تجربیات مشاوران و کارشناسان ما در این مجموعه ثبتی بهره مند شوید.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها