جهت شروع ثبت و مشاوره رایگان فرم زیر را تکمیل نمایید
هر ساعتی در روز کنار شما هستیم با کارشناسان ما مستقیم در تماس باشید در ساعات کاری پاسخگوی تلفنی شما هستیم . بعداز تایم کاری لطفا واتس اپ پیام ارسال کنید

استعلام ثبت برند و جستجوی علائم تجاری ثبت شده

استعلام برند
به منظور اطمینان از ثبت برند خود و انجام استعلام ثبت برند می توانید با وکلای حقوقی بین الملل در تماس بوده تا آن ها پشتیبان حقوقی شما باشد. در ادامه تمامی نکات را به شما ارائه میدهیم.

استعلام ثبت برند

از آنجایی که میزان تنوع و تعدد برندها در بازار داخلی ایران و هم چنین خارج از ایران با گستردگی عمیقی روبه رو است نیاز است که قبل از ثبت علائم و برندهای تجاری نسبت به استعلام برند اقدام نمائید.
برای شروع می توان به بایگانی سامانه اداره مالکیت صنعتی و یا به آرشیو روزنامه کشور مراجعه کرد.
این جریان اغلب از سوی واحدهای تولیدی و صنعتی مورد ارزیابی قرار می گیرد. این مساله به تولید کننده این اطمینان را خواهد داد که برند مورد نظر وی، قبل تر از سوی تولیدی و یا واحد صنعتی دیگر مورد استفاده و بهره وری قرار نگرفته باشد.

راهنمای استعلام برند

یکی از مرسوم ترین و کاربردی ترین شیوه ها برای ثبت برند در کشور، استعلام برند محسوب می شود. این سامانه از این حیث حائز اهمیت است. که در صورت تکراری بودن نام برند و عنوان تجاری از ارسال همان نام به سامانه ی مورد نظر جلوگیری خواهد شد.

همین مساله به صرفه جویی در زمان و هزینه جهت ثبت برند مرتبط می شود. از جهت دیگر با استعلام برند می توان از تمامی برندهای ثبت شده در 45 طبقه ی کاری اطلاع حاصل کرد.

یکی از مسائلی که توجه به آن حائز اهمیت است انتخاب اسامی است که قبل از آن توسط واحد های تجاری به ثبت نرسیده باشد.

این جریان به تسریع پروسه ثبت منجر خواهد شد.شما می توانید برای اطمینان بیشتر دامنه انتخاب های خود را وسعت دهید و انتخاب برندها را تنها به یک گزینه محدود نکنید.

با پیروی از این شیوه در صورت رد شدن یکی از علائم و عنوان های بازرگانی می توانید به علامت دیگر رجوع کرده و در وقت صرفه جویی کنید.

بررسی اسامی و برندها قبل از درخواست برای ثبت روشی متداول است. این جریان موجب می شود که در زمان ارسال برند برای ثبت مشکلی شما را تهدید نکند.

در این بین با توجه به تمهیداتی می توان از انتخاب یک برند تکراری و به ثبت رسیده جلوگیری کرد. یکی از مسائلی که در انتخاب برند حائز اهمیت می باشد.

استعلام برند

استعلام برند قبل از ثبت

هر نوع استعلامی قبل از ثبت برای برند ، همیشه مهم ترین اقدام و گام نخست ثبت برند و علامت تجاری است. استعلام صحیح برند به شما کمک می‌کند تا در شرایط واقعی، درصد موفقیت ثبت شدن برند و علامت تجاری مورد نظرتان را تخمین بزنید.

ما در این سامانه اینترنتی، این امکان را فراهم آورده‌ایم تا متقاضیان گرامی ثبت برند، لوگو و علامت تجاری بتوانند قبل از هر اقدامی بصورت کاملاً آنلاین، فوری و رایگان، برند مورد نظر خود را استعلام نمایند

استعلام برند توسط قوه قضاییه

اقدام به استعلام برند قبل از ثبت استعلام برند قبل از ثبت، همیشه مهمترین اقدام و گام نخست ثبت برند و علامت تجاری است. استعلام صحیح برند به شما کمک می‌کند تا در شرایط واقعی، درصد موفقیت ثبت شدن برند و علامت تجاری مورد نظرتان را تخمین بزنید.

ما در این سامانه اینترنتی، این امکان را فراهم آورده‌ایم تا متقاضیان گرامی ثبت برند، لوگو و علامت تجاری بتوانند قبل از هر اقدامی بصورت کاملاً آنلاین، فوری و رایگان، برند مورد نظر خود را استعلام نمایند.

مزایای استعلام برند

  • عدم ارسال نام تکراری با آگاهی از اسامی و برند هایی که قبلاً در مورد کالا و خدمات مورد تقاضا به ثبت رسیده اند.
  • صرفه جویی در زمان و هزینه جهت ثبت برند.
  • در عنوان علامت مشابه عنوان مورد نظر وجود نداشته باشد.
  • تمامی برند های ثبت شده در ۴۵ طبقه کاری.
  • اختصاص برند به طبقه کاری مختلف با آگاهی از آنها در یک مرحله ثبت برند.

در موارد 1 و 5 شخص پس از استعلامهای برند قبل از تنظیم اظهارنامه به این نتیجه می رسد که برند منتخب مطمئنا توسط سازمان ثبت اسناد و املاک رد می گردد که در این صورت از ثبت آن صرف نظر می کند.

در مورد ۳ که مطلوب ترین حالت ممکن می باشد شخص در می یابد که برند مورد نظر تحت هیچ شرایطی با اخطار مواجه نخواهد شد و می توان آن را بی هیچ ممانعتی در طبقه دلخواه ثبت نماید.

قبل از ثبت نام و علائم تجاری، حتما باید برای استعلام برند اقدام شود چرا که در استعلام علامت تجاری با توجه به تنوع برندهای ثبتی در ایران و خارج از ایران، امکان تایید برند را تا حد بسیار افزایش می دهد.

بهتر است بدانید تمام استعلامات برای اطلاع از برند قابل ثبت از طریق پایگاه داده های اداره مالکیت صنعتی و یا روزنامه رسمی کشور انجام می گیرد. استعلامات برند قبل از ثبت دارای امتیازاتی می باشد.

با انجام استعلام برای برند قبل از ثبت، می توان از اسامی و برند هایی که قبلا در مورد کالا و خدمات مورد تقاضا به ثبت رسیده است اطلاع پیدا کرد و از ارسال عین نام به سامانه جلوگیری کرد.

این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه جهت ثبت برند می گردد. در ضمن با انجام این امر قبل از ثبت می توان از تمامی برند های ثبت شده در 45 طبقه کاری مطلع شد.

در برخی مواقع ممکن است یک برند مختص کالا و یا خدماتی خاص به ثبت رسیده باشد و بخواهیم از همان نام در کالا یا خدماتی دیگر استفاده کنیم.

بنابراین با انجام استعلامات قبل از شروع به ثبت برند، از ثبت آن برند در طبقات دیگر نیز مطلع می شویم و نیازی نمی باشد که برای آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم کنیم.

علاوه بر این کارشناسان و متخصصان مجرب موسسه حقوقی ثبت شرکت بین الملل به صورت کاملاً تخصصی و همچنین رایگان می توانند استعلام علائم تجاری را در کمتر از ۳ ساعت برای شما انجام دهند تا بتوانید با اطمینان خاطر بعد از استعلامات ثبت برند، نسبت به ثبت برند خود اقدام نمایید.

نکات مهم قبل از ثبت برند و علامت تجاری

یکی از موارد مهم  قبل از ثبت و قبل از انتخاب نام برند این است که، اسامی را انتخاب کنیم که سابقه ثبتی نداشته باشد. با این کار می توانید  اطمینان بیشتری به تایید نهایی برند خود داشته باشید.

سامانه استعلام ثبت برند

سامانه استعلام ثبت برند

نحوه استعلام برند قبل از ثبت همانطور که ذکر شد بدین صورت می باشد استعلام از سایت اداره مالکیت صنعتی و یا روزنامه رسمی کشور است.

برای این کار لازم است از سامانه اداره مالکیت صنعتی به آدرس اینترنتی www.iripo.ssaa.ir  به منظور استعلام برند قبل از ثبت مراجعه نمایید.

بدین صورت که که از طریق دکمه جستجو وارد صفحه جستجو می گردیم و نام مورد نظر و طبقه درخواستی را تعیین می کنیم و دکمه جستجو را کلیک می کنیم.

در صورت وجود هر گونه سابقه ثبت مشابه، این سامانه نتایج جستجو را اعلام می کند. یکی دیگر از روش های استعلام برند قبل از ثبت، روزنامه رسمی قوه قضائیه  می باشد.

برای این کار باید از سایت روزنامه رسمی کشور استفاده کنیم. آدرس اینترنتی روزنامه رسمی www.rrk.ir  می باشد. بدین صورت که در قسمت آگهی های قانونی، با انتخاب علامت تجاری به عنوان نوع آگهی، اسامی مورد نظر را وارد می کنیم و از میان روزنامه های جستجو شده به بررسی و امکان سنجی ماهیت برند قبل از اقدام به ثبت می پردازیم.

بررسی اسامی گوناگون و استعلام برند قبل از ثبت فرایندی است که متقاضیان و شرکت های معظم برای انتخاب برند محصولات و یا خدمات خود استفاده می کنند تا در زمان ارائه و معرفی محصول یا خدمات خود به اداره مالکیت صنعتی با مشکل مواجه نشوند و هزینه و زمان کمتری صرف گردد.

تجربیات شرکت های بزرگ در زمینه استعلام برند قبل  از ثبت گویای همین امر در ثبت نام و علائم تجاری یا برند می باشد.

در استعلام برندهای تجاری همکاران ما با توجه به لیست کالاها و طبقات اعلامی و همچنین مجوز ارائه شده، طبقات مورد نظر ثبت علامت تجاری را از نظر سوابق ثبتی برای شما مورد بررسی قرار می دهند و می توانند اطمینان شما را مبنی بر تایید اولیه برند افزایش دهند.

نکاتی در مورد علامت تجاری

در صورتی که شخص دیگری از برند شما و یا حتی از نامی مشابه به آن استفاده نماید شما می توانید به راحتی کار او را متوقف و حتی در شرایطی می توانید از وی خسارت دریافت نمایید.

تنها زمانی برند های تجاری قابل انتقال می باشند و ارزش هر برند نسبت به میزان محبوبیت آن نزد مصرف کنندگان متفاوت است، پس ثبت برند باعث ایجاد ارزش افزوده برای کالا و تجارت شما می گردد.

برند هیچ گونه مالیات و عوارضی ندارد، و تنها هزینه آن هزینه ثبت و تمدید آن می باشد.

برند قابل ثبت جهانی نیز می باشد، به طور مثال در صورت ثبت مادرید برند خود، 86 کشور جهان برند شما را به رسمیت شناخته و مالکیت نام ثبت شده در تمامی کشور های عضو مادرید برای شما محفوظ خواهد بود. می توانید لیست کشور های عضو مادرید را از لینک های زیر دانلود یا مشاهده نمایید.

استعلام ثبت برند تجاری از سایت قوه قضاییه

همانطور که می دانید برای ثبت برند ابتدا باید دید که این برندی که قصد ثبت آن را داریم آیا قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده است یا خیر.

اگر این برند قبلا توسط فرد یا شرکت دیگری ثبت شده باشد شما دیگر نمی توانید آن را ثبت کنید و هزینه شما و وقت شما برای ثبت برند مورد نظر هدر خواهد رفت.

استعلام آنلاین برند علی الرغم ساده بودن نیاز به دقت فراوان دارد، به این دلیل که اگر در این زمینه باید به حدی دارای تجربه باشید که بتوانید کوچکترین شباهت ها را تشخیص داده و تا حدود زیادی اطمینان یابید که مشابه این برند نیز حتی ثبت نشده است.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند یا علامت تجاری

کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت تجاری کپی جواز یا پروانه فعالیت مرتبط با صنف علامت طراحی شده به صورت رنگی مدارک شرکت(در صورتی که مالک علامت شرکت باشد) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که علامت تجاری حاوی عبارات بیگانه و لاتین باشد) مدت زمان انجام ثبت علامت تجاری حدودا 30 الی 45 روز کاری از زمان تکمیل مدارک می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها