استعلام ثبت برند

استعلام ثبت برند

article image اسفند-19-1396 0

استعلام برند نام و نشان وعلامت تجاری از آنجا که میزان تنوع و تعدد برندها در بازار داخلی ایران و همچنین خارج از ایران با گستردگی عمیقی روبه رو است نیاز است که قبل از ثبت علائم و برندهای تجاری نسبت به استعلام برند اقدام نمائید.برای شروع می توان به بایگانی سامانه ی اداره ی مالکیت صنعتی و یا به آرشیو روزنامه ی کشور مراجعه کرد. این جریان اغلب از سوی واحد های تولیدی و صنعتی مورد ارزیابی قرار می گیرد. این مساله به تولید کننده این اطمینان را خواهد داد که برند مورد نظر وی، قبل تر از سوی تولیدی و یا واحد صنعتی دیگر مورد استفاده و بهره وری قرار نگرفته باشد.

استعلام رایگان برند، علامت و نام تجاری

روش استعلام برند: با عرض پوزش سامانه استعلام در حال به روز رسانی میباشد. در صورت نیاز به استعلام برند و استعلام علامت تجاری روی لینک استعلام برند کلیک نمایید.   سامانه استعلام برند و علائم تجاری یکی از مرسوم ترین و کاربردی ترین شیوه ها در استعلام برند در کشور محسوب می شود. این سامانه از این حیث حائز اهمیت است که در صورت تکراری بودن نام برند و عنوان تجاری از ارسال همان نام به سامانه ی مورد نظر جلوگیری خواهد شد. همین مساله به صرفه جویی در زمان و هزینه جهت ثبت برند مرتبط می شود. از جهت دیگر با استعلام برند می توان از تمامی برندهای ثبت شده در 45طبقه ی کاری اطلاع حاصل کرد .یکی از مسائلی که توجه به آن حائز اهمیت است انتخاب اسامی است که قبل از آن توسط واحد های تجاری به ثبت نرسیده باشد .این جریان به تسریع پروسه ی ثبت منجر خواهد شد.شما می توانید برای اطمینان بیشتر دامنه ی انتخاب های خود را وسعت دهید و انتخاب برندها را تنها به یک گزینه محدود نکنید. با پیروی از این شیوه در صورت رد شدن یکی از علائم و عنوان های بازرگانی می توانید به علامت دیگر رجوع کرده و در وقت صرفه جویی کنید.بررسی اسامی و برندها قبل از درخواست برای ثبت روشی متداول است .این جریان موجب می شود که در زمان ارسال برند برای ثبت مشکلی شما را تهدید نکند.در این بین با توجه به تمهیداتی می توان از انتخاب یک برند تکراری و به ثبت رسیده جلوگیری کرد. یکی از مسائلی که در انتخاب برند حائز اهمیت می باشد. مزایایی استعلام برند ( علامت تجاری )
  • 1. عدم ارسال نام تکراری با آگاهی از اسامی و برند هایی که قبلا در مورد کالا و خدمات مورد تقاضا به ثبت رسیده اند.
  • 2. صرفه جویی در زمان و هزینه جهت ثبت برند
  • 3. در عنوان علامت مشابه عنوان مورد نظر وجود نداشته باشد.
  • 4. تمامی برند های ثبت شده در ۴۵ طبقه کاری
  • 5. اختصاص برند به طبقه کاری مختلف با آگاهی از آنها در یک مرحله ثبت برند
در موارد 1 و 5 شخص پس از استعلام برند قبل از تنظیم اظهارنامه به این نتیجه می رسد که برند منتخب مطمئنا توسط سازمان ثبت اسناد و املاک رد می گردد که در این صورت از ثبت آن صرف نظر می کند و در مورد ۳ که مطلوب ترین حالت ممکن می باشد شخص در می یابد که برند مورد نظر تحت هیچ شرایطی با اخطار مواجه نخواهد شد و می توان آن را بی هیچ ممانعتی در طبقه دلخواه ثبت نماید.

قبل ازثبت نام و علائم تجاری، حتما باید برای استعلام برند اقدام شود چرا که در استعلام علامت تجاری با توجه به تنوع برندهای ثبتی در ایران و خارج از ایران، امکان تایید برند را تا حد بسیارافزایش می دهد.

استعلام برند قبل از ثبت از طریق پایگاه داده های اداره مالکیت صنعتی و یا روزنامه رسمی کشور انجام می گیرد . استعلام برند قبل از ثبت دارای امتیازاتی می باشد. با استعلام برند قبل از ثبت، می توان از اسامی و برند هایی که قبلا در مورد کالا و خدمات مورد تقاضا به ثبت رسیده است اطلاع پیدا کرد و از ارسال عین نام به سامانه جلوگیری کرد. این کار باعث صرفه جویی در زمان و هزینه جهت ثبت برند می گردد. در ضمن با استعلام برند قبل از ثبت می توان از تمامی برند های ثبت شده در ۴۵ طبقه کاری مطلع شد. در برخی مواقع ممکن است یک برند مختص کالا و یا خدماتی خاص به ثبت رسیده باشد و بخواهیم از همان نام در کالا یا خدماتی دیگر استفاده کنیم. بنابراین با استعلام برند قبل از ثبت، از ثبت آن برند در طبقات دیگر نیز مطلع می شویم و نیازی نمی باشد که برای آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم کنیم. علاوه بر این کارشناسان و متخصصان مجرب موسسه حقوقی ثبت شرکت بین الملل به صورت کاملاً تخصصی و همچنین رایگان می توانند استعلام ثبت برند را در کمتر از ۳ ساعت برای شما انجام دهند تا بتوانید با اطمینان خاطر بعد از استعلام ثبت برند ، نسبت به ثبت برند خود اقدام نمایید.

نکات مهم قبل از ثبت برند و علامت تجاری

یکی از موارد مهم قبل از ثبت و قبل از انتخاب نام برند یا استعلام برند این است که ، اسامی را انتخاب کنیم که سابقه ثبتی نداشته باشد. با این کار می توانید اطمینان بیشتری به تایید نهایی برند خود داشته باشید.

نحوه استعلام برند قبل از ثبت همانطور که ذکر شد بدین صورت می باشد استعلام از سایت اداره مالکیت صنعتی و یا روزنامه رسمی کشور است. برای این کار لازم است از سامانه اداره مالکیت صنعتی به آدرس اینترنتی www.iripo.ssaa.ir  به منظور استعلام برند قبل از ثبت مراجعه نمایید. بدین صورت که که از طریق دکمه جستجو وارد صفحه جستجو می گردیم و نام مورد نظر و طبقه درخواستی را تعیین می کنیم و دکمه جستجو را کلیک می کنیم. در صورت وجود هر گونه سابقه ثبت مشابه، این سامانه نتایج جستجو را اعلام می کند.

یکی دیگر از روش های استعلام برند قبل از ثبت، روزنامه رسمی قوه قضائیه می باشد. برای این کار باید از سایت روزنامه رسمی کشور استفاده کنیم. آدرس اینترنتی روزنامه رسمی www.rrk.ir می باشد. بدین صورت که در قسمت آگهی های قانونی، با انتخاب علامت تجاری به عنوان نوع آگهی، اسامی مورد نظر را وارد می کنیم و از میان روزنامه های جستجو شده به بررسی و امکان سنجی استعلام برند قبل از ثبت می پردازیم.

بررسی اسامی گوناگون و استعلام برند قبل از ثبت فرایندی است که متقاضیان و شرکت های معظم برای انتخاب برند محصولات و یا خدمات خود استفاده می کنند تا در زمان ارائه و معرفی محصول یا خدمات خود به اداره مالکیت صنعتی با مشکل مواجه نشوند و هزینه و زمان کمتری صرف گردد. تجربیات شرکت های بزرگ در زمینه استعلام برند قبل از ثبت گویای همین امر در ثبت نام و علائم تجاری یا برند می باشد. در استعلام ثبت برند همکاران ما با توجه به لیست کالاها و طبقات اعلامی و همچنین مجوز ارائه شده ، طبقات مورد نظر ثبت علامت تجاری را از نظر سوابق ثبتی برای شما مورد بررسی قرار می دهند و می توانند اطمینان شما را مبنی برتایید اولیه برندافزایش دهند.

نکاتی در مورد علامت تجاری:

در صورتی که شخص دیگری از برند شما و یا حتی از نامی مشابه به آن استفاده نماید شما می توانید به راحتی کار او را متوقف و حتی در شرایطی می توانید از وی خسارت دریافت نمایید. برند های تجاری قابل انتقال می باشند و ارزش هر برند نسبت به میزان محبوبیت آن نزد مصرف کنندگان متفاوت است، پس ثبت برند باعث ایجاد ارزش افزوده برای کالا و تجارت شما می گردد. برند هیچ گونه مالیات و عوارضی ندارد، و تنها هزینه آن هزینه ثبت و تمدید آن می باشد. برند قابل ثبت جهانی نیز می باشد، به طور مثال در صورت ثبت مادرید برند خود، 86 کشور جهان برند شما را به رسمیت شناخته و مالکیت نام ثبت شده در تمامی کشور های عضو مادرید برای شما محفوظ خواهد بود. میتوانید لیست کشور های عضو مادرید را از لینک های زیر دانلود یا مشاهده نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند یا علامت تجاری

کپی شناسنامه و کارت ملی صاحب علامت تجاری کپی جواز یا پروانه فعالیت مرتبط با صنف علامت طراحی شده به صورت رنگی مدارک شرکت(درصورتی که مالک علامت شرکت باشد) کپی کارت بازرگانی (در صورتی که علامت تجاری حاوی عبارات بیگانه و لاتین باشد) مدت زمان انجام ثبت علامت تجاری حدودا 30 الی 45 روز کاری از زمان تکمیل مدارک می باشد.
{ "@context": "http://schema.org", "@type": "Person", "name": "ثبت شرکت بین الملل", "url": "http://bisabt.ir", "sameAs": [ "", "", "", "", "" ] }